Sport1 Banner

בקנבאואר הוזהר על ידי פיפ"א וגם נקנס

זה מריח רע. בקנבאואר
זה מריח רע. בקנבאואר | צילום: Gettyimages

שחקן העבר לא שיתף פעולה עם החקירות הנוגעות לאירוח המונדיאלים

(גודל טקסט)

ועדת האתיקה של פיפ"א קנסה את כדורגלן העבר האגדי של נבחרת גרמניה, פרנץ בקנבאואר, בסכום של 7,000 פרנק שוויצרי, ובנוסף שיגרה לעברו אזהרה רשמית, לאחר שסירב לשתף פעולה עמה.

 

העונשים ניתנו במסגרת החקירה המתנהלת במסדרונות הפדרציה העולמית, שחוקרת את החשדות הכבדים למתן שוחד בהצבעה על אירוח המונדיאלים ב-2018 ו-2022, שיתקיימו ברוסיה ובקטאר. בקנבאואר הוא אחד מ-22 נציגי פיפ"א שהצביעו מי תארח את הטורנירים.

 

 

אין זו הפעם הראשונה בה בקנבאואר מסתבך עם פיפ"א. במסגרת ריבוי החקירות בתקופה האחרונה, הוא הושעה לתקופה של 90 יום לאחר שסירב לשתף פעולה עם החקירה. באוקטובר האחרון הוא אף הודה כי טעה בדרך פעולתו הנוגעת לחקירת אירוח המונדיאל ב-2006, שהתקיים כזכור בגרמניה ובקנבאואר כיהן כיו"ר הוועדה המסדרת שלו. יחד עם זאת, החשדות הנוכחיים אינם נוגעים למונדיאל ב-2006, אלא רק השניים הקרובים.

 

קריירה ענפה. בקנבאואר מוליך את מערב גרמניה לזכייה במונדיאל 1990 (gettyimages)

 

בקנבאואר נחשב לאחד מגדולי הכדורגלנים בכל הזמנים. הוא הוליך את מערב גרמניה לזכייה במונדיאל ב-1974 ובאליפות אירופה ב-1972. בגזרת המועדונים, יש לו חמש אליפויות עם באיירן מינכן, ארבעה גביעים, שלוש זכיות בגביע אירופה (הגרסה הקודמת של ליגת האלופות) וזכייה בגביע המחזיקות. מלבד אליפות אחת, כל התארים הושגו עם באיירן מינכן.

 

כמאמן הוא גם הניף את גביע העולם, עם מערב גרמניה ב-1990. בנוסף לכך זכה עם באיירן באליפות גרמניה ובגביע אופ"א והוסיף לכך זכייה באליפות צרפת עם מארסיי. כיום הוא משמש כנשיא הכבוד של באיירן מינכן וכן מייצג את התאחדות הכדורגל הגרמנית בפורומים שונים.

עוד באותו נושא: מונדיאל, פרנץ בקנבאואר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי