Sport1 Banner

המשאלות: כך 2016 תעלה חיוכים

הגיע הזמן לקצת גיוון
הגיע הזמן לקצת גיוון | צילום: Gettyimages

שלילת המונדיאל מקטאר, יורו מותח, קריסה של אימפריות ועוד: יוכין מפנטז

(גודל טקסט)

שנה חדשה בפתח, ויש לי מספר משאלות לקראת 2016. אולי הן לא לגמרי מציאותיות, אולי חלקן אפילו אוטופיות, אבל טרם נאסר עלינו לחלום.

 

 

שלילת אירוח המונדיאל מקטאר

כעת, כאשר ברור כשמש שקטאר קיבלה את אירוח המונדיאל ב-2022 באמצעות שוחד וכאשר רוב המצביעים שהעניקו לה את אירוע הספורט הגדול בתבל הואשמו בשחיתות והושעו, יהיה זה חטא גדול עוד יותר להמשיך בתוכניות המקוריות כאילו דבר לא אירע והכל תקין.

 

מונדיאל בקטאר לא נכון מכל הבחינות האפשריות: ראשית כל, הוא פסול מוסרית, גם בגלל אי הסדרים בפיפ"א וגם בגלל מאות העובדים שנהרגים במהלך בניית האצטדיונים בעבודתם המתקיימת תחת תנאים בלתי סבירים. שנית, הוא פסול ספורטיבית, כי התברר שההבטחה הראשונית של קטאר לארח את הטורניר בקיץ אינה ישימה, ופיפ"א הודיעה שהוא יתקיים בנובמבר ובדצמבר, תוך הרס מוחלט של לוח המשחקים בליגות באירופה וברחבי העולם.

 

שלישית, אין בו כל תועלת ממשית לקטאר עצמה מלבד יחסי ציבור, כי זו מדינה ללא מסורת כדורגל ושמעולם לא העפילה לגביע העולם דרך המוקדמות. מדינת המפרץ העשירה מתכוונת לאזרח לא מעט ברזילאים על מנת להציב נבחרת ברמה נאותה, וגם כאן יש פגם מוסרי. בקיצור, מונדיאל בקטאר לא מתקבל על הדעת, ועדיין לא מאוחר לעשות צדק ולהעביר את האירוח למדינה אחרת.

 

לא ראוי מכל בחינה אפשרית (gettyimages)

 

כדור הזהב לא למסי ולא לרונאלדו

צריך להגיד את האמת: נמאס לגמרי מהשליטה של ליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו בתודעת האוהדים והפרשנים ברחבי העולם. הקרב הנצחי ביניהם תרם לא מעט בשנים הראשונות, אך כעת הוא פוגע בכדורגל העולמי. הוא ממקד תשומת לב בשתי דמויות, תוך התעלמות מכל היתר. בזכות המאבק הזה, שני כוכבי העל מוצבים מעל כולם, בשעה שכוכבים אחרים נמצאים הרחק מאור הזרקורים.

 

דוגמה פשוטה: מי שהיה צריך להיות מוכתר כשחקן השנה ב-2015 הוא לואיס סוארס, אבל הוא לא הוכתר. הלוואי שב-2016 יוכתר שחקן אחר. זה יהיה קצת יותר קל בזכות אליפות אירופה הבאה עלינו לטובה, ולמען האמת לא ממש משנה לי מי זה יהיה: סוארס, ניימאר, חאמס רודריגס, תומאס מולר, רוברט לבנדובסקי, קווין דה בריינה, פול פוגבה… רשימת המועמדים האפשריים ארוכה למדי. שמישהו מהם יהיה שחקן השנה ב-2016 ויקבל את כדור הזהב שהלך לארגנטיני או לפורטוגלי בכל שנה מאז 2008. בבקשה, רק לא מסי ולא רונאלדו.

 

יורו 2016 איכותי ומותח

אחרי הגדלת אליפות אירופה ל-24 נבחרות יש חשש טבעי לירידה באיכות המשחקים – לא רק בגלל השתתפות נבחרות קצת פחות טובות, אלא גם בגלל ששלב הבתים ממנו יעפילו 16 נבחרות לשמינית הגמר עלול להיות תחרותי הרבה פחות. אם נבחרות כמו שווייץ ואוסטריה נחשבות לפייבוריטיות כמעט ודאיות לשרוד את השלב הראשון, הסכנה ברורה.

 

שהיורו ירגש. זלאטן ושבדיה נגד אנגליה בטורניר הקודם (gettyimages)

 

אולם, המציאות יכולה להיות אחרת. הלוואי שנבחרת גדולה תפתיע לרעה ותודח, יהיה מתח בכל המשחקים בשלב הבתים והרמה תהיה גבוהה אפילו יותר מאשר באליפויות הקודמות. גם זה אפשרי, וזה ישמח אותנו מאוד.

 

קריסה של באיירן מינכן ופריז סן ז'רמן

אני מבקש סליחה מאוהדי שתי הקבוצות האלה, אבל הליגות בגרמניה ובצרפת, שהיו עד לא מכבר מרתקות במיוחד, התחלקו בשנים האחרונות לשני חלקים: האלופה וכל היתר.

 

אז כל היתר עדיין מצוין, וגם האלופות מציגות כדורגל פנטסטי, אך התחרותיות בקרב על המקום הראשון עדיין קריטית לליגה בריאה בטווח הארוך. כיצד מקטינים את כוחן הכלכלי העצום של באיירן ופ.ס.ז'? אף אחד לא יודע, אבל יהיה מצוין אם ב-2016 הן יתחילו לפתע להפסיד בצרורות.

 

לא קצת נמאס? (gettyimages)

 

כדורגל נטול טרור

טוב, זו כבר בקשה טריוויאלית. אחרי שהאיסלאם הקיצוני סימן את הכדורגל כיעד מועדף לפיגועים, אחרי הזוועה בפריז וביטול משחקי הידידות בבלגיה ובגרמניה בנובמבר, 2016 עלולה לעמוד בסימן טרור עולמי גם באצטדיונים.

 

האם ניתן למנוע זאת? האם אליפות אירופה עדיין תהיה חגיגה אמיתית, ולא אירוע בצל חשש מתמיד ובדיקות ביטחוניות בלתי פוסקות? יש תקווה כזו, גם אם היא לא לגמרי מציאותית.

 

בבקשה, רק בלי המראות האלה יותר (gettyimages)

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי