Sport1 Banner

קליבלנד קאבלירס: הקבוצה של המדינה

בלאט ולברון ג'יימס
בלאט ולברון ג'יימס | AFP

ישראל יורדת מהפסים סביב האדמו"ר דייויד בלאט. מי זה בכלל לברון ג'יימס?

(גודל טקסט)

בזמן הקניות במכולת שלי אני שומע לקוחה אחת שואלת בהתלהבות: "דיוויד ניצח בלילה? הקליבלנד ניצחו? איזה גדול הוא".

 

עד לפני שבוע היא לא הבדילה בין כדורסל לברוקולי. לא בטוח שגם עכשיו היא מבדילה. והיום היא כבר חצי מומחית לענייני כדורסל באוהיו. עיתונאים ישראלים שנשלחו למשחקים שואלים את בלאט שאלות קלוץ מתחכמות כדי שבארץ יראו הצופים שהם באמת שם ובאמת דיברו עם דיוויד שלנו.

 

 

מדינה שלמה יורדת מהפסים. הוא לא סתם דיוויד בלאט, הוא שגריר. הוא "שלנו". בטח שלנו. חצי מהחמישה מיליון דולר שהוא מרוויח לעונה הוא בטח יחלק בין אזרחי המדינה "שלו". פרשנים מסבירים איך הגאון העצום "הכריח את סטיב קר לחשוב" ומה "סטיב קר יכול לקחת מאריק שיבק".

 

קר. בלאט באמת הכריח אותו לחשוב? (AFP)

 

מה נאמר ומה נספר? עד שבאו לעולם בלאט ושיבק הסתובב קר הסתום ברחובות והתנגש בקירות. עכשיו לפחות הוא מתעורר מדי בוקר ויודע שהוא צריך לשגר את העוזרים שלו להשיג את הקלטת שתלמד אותו מה עשה אתמול אריק שיבק.

 

מה זה משנה שבמציאות דיוויד בלאט, האדמו"ר מקליבלנד, הגאב"ד מהקבלירס, משחק את ההתקפה הבסיסית ביותר – תנו את הכדור ללברון ואודרוב תודרוב. נכון שבמציאות הפציעות האכזרית שנכפתה עליו הוא עושה את הדבר הנכון, אבל מה לגאונות ולזה? מה לסגנון הכדורסל הזה ולהילולת הבאבא-בלאט שתקפה את ישראל?

 

ג'קסון. לימד את ג'ורדן איך לנצח (gettyimages)

 

בספר בעל השם הדו-משמעי The Jordan rules סופר כיצד הגיע פיל ג'קסון – שקיבל לידיו את אימון שיקגו בולס אחרי עונות רצופות בהן התנפצה שיקגו שוב ושוב בגמר האזורי על צוקי הדטרויט פיסטונס הרשעים – למסקנה שאין תועלת ב-60 נקודות שקולע ג'ורדן למשחק אם הקבוצה לא מצליחה להגיע לגמר ה-NBA ולקחת את האליפות. בתום חודשים של התלבטות הוא אימץ את התקפת המשולש הידועה ושילב את ג'ורדן בתוכה. כבר באותה עונה קלע השחקן הטוב בתולדות המשחק מעט פחות, והבולס זכתה באליפות הראשונה.

 

זה לא אומר כמובן שמובטח שקליבלנד בדרך להפסיד את האליפות. בינתיים, נראה ששיטת בלאט עובדת. אבל אם סטיב קר ימצא את הדרך להאט את לברון, יידרש בלאט לכדורסל הרבה יותר מפותח מזה הפשטני שהוא משחק כרגע. אולי עוד תמצאו אותו יושב בבכי על הטלפון ומתחנן לאריק שיבק וערן סורוקה שיתנו לו רעיונות איך עוצרים את קרי ותומפסון.

עוד באותו נושא: מייקל ג'ורדן, פיל ג'קסון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי