Sport1 Banner

בדרך להיסטוריה: המספרים של לברון

ג'יימס. מספר 1
ג'יימס. מספר 1 | צילום: AFP

הנתונים שיפתיעו גם אתכם: השליטה המוחלטת של "המלך" בסדרת הגמר

(גודל טקסט)

שלושת המשחקים הראשונים בסדרת הגמר בין קליבלנד לגולדן סטייט היו בשליטה מוחלטת של המלך ג'יימס. הממוצעים שלו עומדים על 41 נקודות, 8.3 אסיסטים ו-12 ריבאונדים, בשני המדדים הראשונים הוא מוביל את הסדרה ובריבאונדים שני רק לטריסטן תומפסון.

 

 

לברון אמנם זורק הרבה יותר: את העונה הסדירה הוא סיים עם 18.5 זריקות למשחק עם 48.8 אחוזי הצלחה, בפלייאוף הוא זורק 26.8 למשחק עם 42.2 אחוזים ובסדרת הגמר משתגע עם 35.7 זריקות ב- 40.2 אחוזים בלבד. וניתן לראות שהוא החטיא יותר זריקות במהלך הסדרה מאשר סטף קרי, ה-MVP של העונה הסדרה, ניסה.

 

 

אבל הנתון שמשגע את אמריקה הוא אחוז הנקודות שלברון יצר מתוך הנקודות שקלעה קליבלנד בסדרת הגמר. לברון קלע 123 נקודות (הכי הרבה עבור שחקן בשלושת המשחקים הראשונים של סדרת גמר) מתוך 291 הנקודות של קליבלנד, 42.2 אחוזים מרשימים. אך אם מוסיפים גם את האסיסטים שלברון סידר לחבריו, מגיעים ל-190 נקודות השוות 65.3% מסך הנקודות של קליבלנד  בסדרת הגמר.

 

 

נכון אלו רק שלושה משחקים ראשונים ויהיו עוד לפחות שניים בסדרה הנהדרת הזו אבל ניתן לראות לפי הטבלה שאלו מספרים באמת מרשימים שמשאירים מאחור את מייקל ג'ורדן (56.3%) ומג'יק ג'ונסון (54.4%) ששלטו בנתון לאורך ההיסטוריה. לברון גם מופיע במקום ה-11 עם 49.4 אחוזים בסדרת הגמר מול הת'אנדר במדי מיאמי ובמקום ה-16 מול הספרס בהופעתו הראשונה בגמר בקדנציה הראשונה עם הקאבס.

 

אחוז הנקודות של השחקן מתוך הסך הכולל של קבוצתו (וול סטריט ג'ורנל)

 

 

ג'ימי קימל שואל אוהדי גולדן סטייט על שחקנים פיקטיביים:

 

 

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי