Sport1 Banner

לברון ג'יימס, מאחוריך: על הבית הדרום מזרחי

וייד והורפורד. אף אחד מהם לא יהיה אלוף בסוף העונה
וייד והורפורד. אף אחד מהם לא יהיה אלוף בסוף העונה | צילום: Gettyimages

הן ישרטו, ינשכו ובעיקר יעשו הכל כדי לנצח. כי הדרך להצלחה בשיפוצים

(גודל טקסט)

זהירות, ספוילר: אף אחת מקבוצות הבית הדרום מזרחי לא תהיה אלופת ה-NBA בסיום עונת 2015/2016. כן, אפילו לא אטלנטה, הקבוצה שהרשימה בעונה שעברה כל הדרך עד לגמר המזרח רק כדי לקבל סוויפ על הראש מלברון. זוהי המציאות העצובה של העשור הנוכחי – לא משנה כמה טובה תהיה הקבוצה שלך, כל עוד היא בחוף המזרחי, בפלייאוף היא לא תעבור את לברון ג'יימס. אפשר לשלם משכורות עתק לכוכבים, לגדל צעירים, להביא מאמן מעוטר ואפילו לגרום לכל החמישייה שלך להיבחר לשחקני החודש במזרח, אבל הסוף ידוע מראש: לברון ג'יימס יהיה זה שייצג את המזרח בגמר ה-NBA.

 

בבית הדרום מזרחי יש קבוצות טובות: ההוקס בראשות מייק בודנהולצר שיחקו כדורסל קבוצתי, איכותי ובעיקר יעיל רוב העונה שעברה; ג'ון וול מוביל את וושינגטון כל עונה עוד צעד אחד קדימה; מיאמי מעמידה סגל מרתק והיא כבר מזמן לא רק הקבוצה של וייד; אורלנדו עמוסה בכישרונות צעירים;  ושארלוט? לפחות יש שם כוונה טובה. בקיצור, הכל טוב יפה, אבל פשוט לא מספיק. כדי להוות איום אמיתי על לברון צריך יותר מציון עובר, צריך להצטיין. אבל היי, צריך להתחיל ממשהו לא?

 

 

מיאמי היט – חוזרים להיות רלוונטיים?

 

כיאה לקבוצה שהשחקן הכי טוב בעולם בדיוק עזב אותה, אף אחד לא הופתע כשמיאמי התפרקה בשנה שעברה. על הנייר, לספולסטרה היה סגל ששווה פלייאוף במזרח, אבל פציעות הולכות וחוזרות מנעו מההיט לפתח כל סוג של יציבות ואת העונה שעברה היא סיימה במקום העשירי. למען האמת, המצב של ההיט היה יכול להיות הרבה יותר גרוע, והסיבה האמיתית שהעונה לא הייתה כשלון נחרץ היא חסן וייטסייד. מהרגע שהסנטר האנונימי קיבל דקות משמעותיות, הוא רשם 14.2 נקודות ב-62% מהשדה, אליהם הוסיף 11.7 ריבאונדים ו-2.7 חסימות למשחק. כל זה ב-28 דקות בממוצע בלבד! דיאנדרה ג'ורדן, יש לך מתחרה.

 

המתחרה של דיאנדרה. חסן וייטסייד (gettyimages)

 

במיאמי יש שורה של פיצויים לעונה המאכזבת: גוראן דראגיץ', אחד הרכזים הטובים בליגה, חתם על חוזה בשווי 90 מיליון דולר למשך 5 שנים נוספות. בדראפט נבחר הסמול פורוורד האתלט ג'סטיס ווינסלו, שהוא מגן מדהים לו לו קריירה ארוכה ומעוטרת בליגה הטובה בעולם. גם אמארה סטודומאייר ינסה להראות שיש בו עוד הרבה מעבר לאולסטאר לשעבר וכמובן ג'ראלד גרין כבר הוכיח במשחקי קדם העונה את יכולותיו כמכונת היילייטס משומנת.

 

ההימור: מבחינת כישרון, למיאמי יש את אחד הסגלים הכי טובים במזרח, אבל למעט ווינסלו, וייטסייד ודראגיץ' כולם כבר הרבה אחרי השיא. זה עדיין יספיק למקום שמיני במזרח ולסדרה עמוסת רייטינג מול קליבלנד ולברון ג'יימס.

 

אטלנטה הוקס – סימפטום העונה השנייה

 

ההוקס לא היו יכולים לבחור סיום מאכזב יותר לעונת 2014/2015. עונה שהחלה במאזן כמעט מושלם (40 ניצחונות ורק 8 הפסדים), הכתרה כהפתעת העונה ואף לחשושים על אליפות הסתיימה בירידת מתח, סדרות פלייאוף מתישות של שישה משחקים עם ברוקלין ו-וושינגטון והדחה בסוויפ מול קליבלנד בגמר המזרח.

 

האכזבה נמשכה גם בקיץ: דמארה קארול, אולי השחקן הכי חשוב של הקבוצה בפלייאוף, החליט לעזוב את הקבוצה וחתם בשורות הראפטורס. האבדה הזאת תגרום לקייל קורבר לפתוח בעמדה מספר 3 ולקנת' בייזמור לשחק כגארד השני לצידו של טיג. מייק בודנהולצר יצטרך לעשות חושבים איך לחפות על קו אחורי כל כך חלש בהגנה. למרות ההיחלשות, ההוקס הם עדיין בין הקבוצות הטובות במזרח. יש להם מאמן מצוין, ארבעה שחקני אולסטאר, דניס שרודר – הרכז המחליף הכי טוב בליגה וכמובן יש להם מספיק כישרון כדי להיות רלוונטים גם העונה.

 

ההימור: מאמן מצוין, ארבעה שחקני אולסטאר וכוכב עולה. זה מתכון למקום שלישי במזרח.

 

וושינגטון וויזארדס – עם הפנים לקיץ 2016

 

לפני שאני מתחיל לסכם את העונה שעברה ולסקר את העונה הזאת, במקרה של וושינגטון צריך להתחיל דווקא מהקיץ הבא, קיץ 2016 בו תהיה לקבוצה אפשרות להחתים את קווין דוראנט וגם לשמור על ג'ון וול, ברדלי ביל, מארצ'ין גורטאט ואוטו פורטר. המטרה העיקרית של הוויזארדס תהיה להמשיך להשתפר ולשדר לדוראנט שכדאי לו לחזור הביתה, כי איתו הם יזכו באליפות.

 

עדיין הרכז הטוב במזרח. ג'ון וול (gettyimages)

 

בעצם, המטרה הראשונה של וושינגטון היא פשוט לשחק טוב, ולא מדובר בבקשה מוגזמת לאור העובדה שכבר שנתיים ברציפות הם הגיעו עד לחצי גמר המזרח וגם שם נתנו פייט רציני. אם לא יקרו דברים צפויים פורטר יהיה אחד השחקנים המשתפרים של העונה הקרובה ו-וול עדיין יהיה הרכז הטוב במזרח. אם הוא יישאר בריא אין שום סיבה שהוויזארדס יהיו מחוץ לתמונת הפלייאוף. ובפלייאוף, הם ממש לא פראיירים.

 

ההימור: ולאחר שהשנה שדרגו את הקליעה מעמדה 4 (גודן נהיה קלעי אוטומטי, וובסטר ישחק העונה בתור פאוור פרוורד וגם האמפריז עבד כל הקיץ על שלשות) וושינגטון תציג קבוצה התקפית מרשימה. מקום רביעי במזרח ועם פזילה מתמדת לעבר אוקלהומה.

 

אורלנדו מג'יק – העתיד שייך לצעירים

 

משהו טוב קורה באורלנדו. כל הקבוצות שהשתתפו בטרייד המטורף בקיץ 2012 ששלח את דווייט האוורד ללייקרס יצאו עם ידן על התחתונה, בעוד המג'יק, שלא קיבל שום כוכב בתמורה אליו, השתמשו בשכל בבחירות הדראפט שקיבלו כדי לבנות קבוצה מלאה בכישרונות צעירים. סופרמן עזב את הבניין, והבניין אמר תודה. העובדה שלאורלנדו יש לא פחות משבעה שחקנים שעדיין תחת חוזה רוקי אפשרה לה להחתים הקיץ את טוביאס האריס ואת ניקולה ווצ'ביץ' לחוזים גדולים וארוכי טווח.

 

יש רק בעיה אחת בפרויקט של רוב הניגן, הג'נרל מנג'ר – למג'יק אין סופרסטאר עתידי. להבדיל מהחממה המקבילה במינסוטה שמחזיקה כידוע באנדרו וויגינס, אורלנדו עוד לא מצאה את הרוקי שסביבו תיבנה הקבוצה. למרות שיש לאורלנדו שחקנים מוכשרים מאוד, הניגן חייב לנצל באמת את תהליך ה"טאנקינג" ולשים יד על פרוספקט עם פונטציאל להיות מלך בליגה הזאת. מישהו אמר דראגן בנדר?

 

ההימור: אלפרייד פייטון צריך להתחיל להראות איכויות בעונתו השנייה, ו-ויקטור אולדיפו צריך להפוך לאחד הגארדים המובילים במזרח. זה אולי יתחבר מדי פעם, אבל אורלנדו היא עדיין לא קבוצה רצינית. מקום 14 במזרח.

 

שארלוט הורנטס – תקועים במקום

 

אומרים שהדבר הכי גרוע שיכול לקרות לקבוצת NBA היא להיות בינונית – לא להגיע לפלייאוף וגם לא להשיג בחירת דראפט גבוהה. גם עונתה בתור הקבוצה הגרועה בליגה הסתיימה בחוסר מזל ופספוס דראפט, שגרמו לאנתוני דיוויס ולדמיאן לילארד לחמוק להם מבין האצבעות. מאז ההורנטס בוחרים לא טוב ובנוסף מחליטים להתמודד על הפלייאוף ולהחתים שחקנים כמו אל ג'פרסון ולאנס סטיבנסון, ובסוף הם לא נכנסים לפלייאוף וגם בוחרים נמוך בדראפט.

 

איך לא מתקדמים לשום מקום. מייקל ג'ורדן (gettyimages)

 

מייקל ג'ורדן וחבריו בהנהלה עשו שינויים שהנחיתו את באטום וג'רמי לין, אבל זה לא יספיק לשינוי. נוסף לכך, הפציעה של מייקל קיד גילכריסט שמרחיקה את הקבוצה מהפלייאוף ובחירת הדראפט פרנק קמינסקי, שהוא שחקן נפלא ואינטליגנט אך לא אולסטאר, יוצאים את המדריך ל"איך לא מתקדמים לשום מקום", מאת מ. ג'ורדן. האופטימיות יכולה להגיע בזכות הדקות הרבות שאולי יקבל פי ג'יי היירסטון המוכשר, שפותח את עונתו השניה בקבוצה ואולי על- ידי ג'רמי לאמב, גארד מפוצץ בכישרון שכלום לא הלך לו באוקלהומה.

 

ההימור: מבין כל קבוצות הבית הדרום מזרחי, שארלוט היא היחידה שלא נמצאת במגמת שיפור. בעצם, היא אפילו לא נמצאת באיזושהי מגמה. מקום 13 במזרח.

 

חמישיית הבית: ג'ון וול, גוראן דראגיץ', פול מילסאפ, כריס בוש, אל הורפורד.

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי