Sport1 Banner

לברון קלע עם הבאזר, קליבלנד השוותה ל-2:2

ג'יימס. התעלה ברגע האמת
ג'יימס. התעלה ברגע האמת | צילום: AFP

קינג ג'יימס העניק לבלאט 84:86 בשיקאגו, הקליפרס דרסו את יוסטון

(גודל טקסט)

פלייאוף ה-NBA ממשיך להעניק לנו דרמות מרתקות. אחרי שבעת המשחקים המצוינים בין הקליפרס לסן אנטוניו בסיבוב הראשון, קמה בסיבוב הנוכחי יורשת ראויה מהמזרח. קליבלנד ושיקאגו ממשיכות להיאבק זו בזו עד, כמעט (או לא) זוב דם. והמשחקים מסתיימים בשניות האחרונות.

 

רק לפני יומיים העניק דריק רוז לשיקאגו יתרון 1:2 בסדרה עם שלשה גדולה בשנייה האחרונה. והלילה (ראשון), בהתאם לנוהג הרווח ביניהן (ובכלל בפלייאוף), היה זה תורם של הקאבס לחמוק מהבניין עם ניצחון דרמטי.

 

 

במצב של שוויון 84:84, עם שניה וחצי על השעון, לברון ג'יימס – מי אם לא הוא – צלף קליעה ענקית כמעט מטווח השלוש (רגל אחת בפנים) והעניק לדייויד בלאט ניצחון חוץ סופר קריטי שהשווה את הסדרה ל-2:2. וחשוב מכך, החזיר את יתרון הביתיות לקליבלנד.

 

 

האמת שכל מה שקרה לפני כן במשחק מתגמד, רק נסתפק בלומר שכל פעם כשקבוצה אחת הצליחה לדחוק את ראשה לפני האחרת, זו שבפיגור ידעה לחזור. כך עשתה קליבלנד כשהייתה במינוס 11 ברבע השלישי, וכך עשו השוורים כשפיגרו ב-8 ברבע האחרון.

 

הסיום היה דרמטי במיוחד. כשקליבלנד ביתרון 2 עם 20 שניות על השעון וכדור ביד, שיקאגו הימרה. הבולס איפשרו ללברון לקבל את הכדור, לא עשו עבירה, והביאו שמירה כפולה על הפורוורד. ג'יימס מירפק את מייק דאנליבי ג'וניור והשופטים, בהחלטה אמיצה, סימנו עבירת תוקף.

 

דריק רוז, ששוב רשם משחק נפלא למרות המנוחה הקצרה, עלה ל-31 נקודות אישיות עם חדירה מרשימה ונחושה שהשוותה את התוצאה 9 שניות לבאזר. לברון לקח את הכדור מחוף לחוף, חדר לסל, לא קיבל שריקה לעבירה אך כן כדור מהצד בגלל חוץ.

 

לקבוצות כבר לא היו פסקי זמן והשעון הורה על 0.8 שניות לסיום. אך השופטים עצרו את המשחק כדי לבחון בריפליי האם צריך להוסיף לקאבס זמן. ואכן היה צריך, וכך הם השיגו (בסך הכל) 1.5 שניות ואפשרות לתכנן את המהלך. והשאר, היסטוריה.

 

 

ג'יימס סיים עם שורה סטט' נאה (25 נק', 14 ריב' ו-8 אס') אך, למעשה, לא היה במיטבו (10/30 מהשדה ו-8 איבודי כדור). להגנתו, חייבים לומר כי כל הנטל ההתקפי היה על כתפיו כשקיירי אירווינג נראה סובל (שוב) מפציעתו ומוגבל ל-12 נק' (2/10 מהשדה). טימופיי מוזגוב היה טוב עם 15 נק' ו-9 ריב', ג'יי.אר סמית' הוסיף 13 (3/6 מ-3) כולל כמה קליעות גדולות ברבע האחרון.

 

רוז ושיקאגו, ששיחקו ללא פאו גאסול הפצוע, קיבלו תפוקה רק מג'ימי באטלר שתרם 19 נק' (8/21 מהשדה). כאשר אף שחקן אחר לא קולע בספרות כפולות. המשחק החמישי בסדרה ייערך בקליבלנד בלילה שבין שלישי לרביעי.

 

הקליפרס מחצו את יוסטון 95:128 ועלו ל-1:3

 

לוס אנג'לס קליפרס המשיכה להתעלל ביוסטון ועלתה ל-1:3 בסדרת חצי גמר המערב. הקליפרס שוב 'זכו' להביס את יריבתם כשהפעם הם רשמו הפרש שיא בסדרה עם 95:128, כלומר 33 הפרש וזאת לאחר שבמשחק מספר 3 ההפרש עמד על 25 נקודות.

 


דיאנדרה מטביע את יוסטון (AFP)

 

אז שוות הכוחות הסדרה הזו לבטח לא, אבל להפסקה ירדו הרוקטס רק בפיגור 6. ההמשך היה שונה לגמרי, או דומה אם מסתכלים על שאר הסדרה. החבורה מ-LA צלפה 43 נקודות ברבע השלישי (שיא מועדון) ופתחה פער ממנו הרוקטס לא ממש שבו.

 

דיאנדרה ג'ורדן רשם 26 נקודות (14 מקו העונשין) ותיבל ב-17 ריבאונדים, בלייק גריפין הוסיף 21 משלו, רדיק סיים עם 18 וכריס פול רשם דאבל דאבל עם 15 נקודות ו-12 אסיסטים. מנגד, ג'יימס הארדן, סיפק 21 לחבורה מטקסס, שכמובן לא ממש השכיחו את ההבדלים. אמנם היו קבוצות שחזרו בעבר מ-3:1 בסדרת פלייאוף, אך כפי שזה נראה הקליפרס ישייטו לגמר המערב העונה.

 


אריזה מיואש. הפנים אומרות הכל (AFP)

 


מקהייל. מרים ידיים? (AFP)

עוד באותו נושא: דריק רוז

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי