Sport1 Banner

דייויד בלאט: "היה לנו צ'אנס לנצח"

בלאט. מאוכזב ודואג
בלאט. מאוכזב ודואג | צילום: AFP

מאמן קליבלנד מאוכזב אחרי ה-108:100 מול גולדן סטייט בגמר ה-NBA

(גודל טקסט)

כמה שזה היה קרוב, ככה בעצם זה היה רחוק. דייויד בלאט וקליבלנד הצליחו לגרור את גולדן סטייט להארכה בפתיחת סדרת גמר ה-NBA, אבל דווקא אז, כשריח ניצחון החוץ היה באוויר, נפלו שחקני הקאבס מהרגליים, קלעו רק שתי נקודות (וגם הן היו כשהמשחק היה גמור) ונכנעו 108:100.

וזו לא הדבר היחיד שיכול לגרום לתחושה רעה אצל הקאבלירס. קיירי אירווינג נפצע לקראת הסיום ובקבוצה חוששים שהוא סיים את הסידרה. יחסי ההימורים לא נותנים הרבה סיכויים לקליבלנד, בלי אירווינג זה עלול להיות כמו משימה בלתי אפשרית.

בסיום המשחק אמר המאמן, דייויד בלאט במסיבת העיתונאים: "הגענו להארכה בלי אנרגיות. בדקות הראשונות אף אחת לא קלעה ואז כשהם קלעו סל או שניים פשוט נפלנו. עייפות? כנראה. זה היה משחק של סל לפה וסל לשם. הרבה מאוד כדורים חוזרים ברחו לנו מהידיים וזה מה שהכריע. פתחנו מצוין, התכוננו והלכנו לפי תכנית המשחק, אבל משחק NBA הוא ארוך. 48 דקות זה המון זמן, יש הרבה עצירות והרבה שינויי מומנטום. הם עשו ריצה ואז רצנו בחזרה. אנחנו עשינו ריצה והם חזרו. היה לנו צ'אנס לנצח".

לא הוא ולא אף אחד מחבריו הגיעו להארכה. לברון ג'יימס (AFP)

"לעשרות האלפים או יותר שהתעוררו באמצע הלילה, אני רק יכול לומר 'מצטער, אבל אני מקווה שנהניתם ממשחק טוב. מעריך את זה שקמתם לצפות'".

גם לברון ג'יימס שסיים עם 44 נקודות (42 במהלך המשחק ו-2 בלבד בהארכה) היה מאוכזב בסיום: "מה חשבתי בשניות הסיום של הרבע האחרון? חשבתי 'או שאני קולע או שהולכים להארכה'. הגעתי לאן שהלכתי, קלעתי זריקות כאלה קודם לכן. היתה לנו את ההזדמנות לנצח. מה שקרה בהארכה זה פשוט מה שקרה, הצלחנו להגיע לזריקות טובות, גם אני וגם ג'יי.אר סמית' משלוש, אבל לא קלענו. פשוט לא היינו טובים בהארכה. עכשיו זה תלוי בנו, נצטרך לראות את המשחק, לעשות את ההאתמות ולבוא מוכנים ליום ראשון" סיכם הכוכב.

ארווינג. בספק להמשך הסדרה (AFP)

ג'יימס גם התייחס לפציעתו של קיירי אירווינג: "היה קשה לראות את קיירי נפצע. ראיתי כמה קשה הוא עבד לאורך 8 ימים כדי לשחק ברמה הזאת הערב. לראות אותו יורד פצוע זה קשה עבורנו".

עיתונאים רבים הגיעו לחדר ההלבשה כדי לשאול את אירווינג עצמו על מצבו: "לא יודע מה הרגשתי, אבל זה לא הרגיש טוב. כשזה קרה ידעתי שזה שונה מאשר פעמים קודמות. הגוף פועל בדרכים מסתוריות. אני לא יודע בדיוק מה קרה, אבל זה פשוט שונה מפעם קודמות. שומעים בקול שלי שאני קצת מודאג. אני רק רוצה לוודא שהכל בסדר. אני אעשה מה שצריך כדי שנדע מה קורה. מקווה שמדובר רק במכה. זה מאכזב ומתסכל כי נכנסתי למשחק והרגשתי ממש טוב. אני לא יודע מה הסיכוי לשחק במשחק הבא, אני אקח את זה יום אחרי יום".

קר. "צריך להמשיך לגוון מול לברון" (AFP)

 

"עשינו כמה מהלכים הגנתיים טובים ולקחנו כמה ריבאונדים", אמר בסיום המאמן המנצח, סטיב קר. "אתה צריך להמשיך לעשות דברים שונים מול לברון, כי הוא כל כך מוכשר ויכול לקלוע בהמון דרכים. האם זה עבד? בסוף זה גרם לו להחטיא כמה זריקות".

 

"אנדרה איגודלה הוא אחד משחקני ההגנה הכי חכמים שראיתי, הוא מבין מה לעשות על המגרש. מצחיק לומר שמישהו עשה הגנה כאשר השחקן שלו קולע 44 נקודות, אבל אני באמת חושב שהוא הכריח את לברון לזריקות קשות וגם קלע כמה נקודות חשובות בהתקפה".

 

גם סטף קרי החמיא לג'יימס בסיום: "אי אפשר באמת לעצור את לברון, רק לנסות להיצמד לתכנית המשחק ולהאט אותו. בגלל זה הוא לברון ג'יימס. הצלחנו לקחת ריבאונדים בהגנה בסיום, להגיע לקו ולקלוע שלשות חשובות. הם קלעו שתי נקודות בהארכה, כך שעשינו הגנה טובה. כל אחד תורם אצלנו למאמץ".

 

בסיום, מי שגנבה את ההצגה, היתה מי אם לא, ריילי קרי, שחגגה את הניצחון בדרך לחדרי ההלבשה:

 

Riley Curry does the cutest victory dance.

A video posted by SportsCenter (@sportscenter) on

עוד באותו נושא: לברון, קיירי אירווינג

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי