Sport1 Banner

איגודלה: "כשאהיה גדול, אני רוצה להיות קרי"

איגודלה וקרי. צמד מנצח
איגודלה וקרי. צמד מנצח | צילום: AFP

ה-MVP של סדרת הגמר יודע למי הוא צריך להודות על עונה נפלאה

(גודל טקסט)

אחרי 40 שנה, סוף סוף יכולים אוהדי הכדורסל במפרץ סן פרנסיסקו יכולים לצאת לחגיגות, לאחר שגולדן סטייט זכו באליפות ה-NBA כשגברו 97:105 על קליבלנד וניצחו 2:4 בסדרה.

 

בסיום המשחק קיבל אנדרה איגולדה את תואר ה-MVP לאחר סדרה נפלאה בה הצליח להצר את צעדיו של לברון ג'יימס, שלדעת רבים היה ראוי בעצמו לזכות בתואר.

 

 

"אלוהים גדול" אמר ה-MVP. "אני רוצה להודות לכל מי שהיה כאן. התחושה פשוט אדירה. דיברנו בדיוק על זה לאורך כל הסדרה. המשכנו להילחם, זה לא אמיתי. זה לא משנה מה אני עשיתי. קלענו זריקות גדולות. ידענו שאם נמשיך בצורה ששיחקנו כל העונה ננצח משחקים. כל השחקנים תרמו. זה הייעוד שלי. אני רוצה להיות בדיוק כמו סטף קרי כשאגדל. נזכור את זה הרבה זמן".

 

 

קרי. "לכולם יש חלק בזה" (AFP)

 

גם כוכב הקבוצה, סטף קרי, בחר להודות לחבריו לקבוצה: ""זה מיוחד מאוד. יש לנו קבוצה מיוחדת מאוד, השקענו לאורך כל העונה. לכולם יש חלק בזה, ונזכור את זה במשך הרבה זמן. ידענו שהם לא יוותרו, אבל עשינו מהלכים גדולים במאני טיים".

 

"לשבת כאן שש שנים אחרי עונת הרוקי שלי זה מדהים. לג'קסון היה חלק גדול ביצירת האופי שלנו, אבל סטיב הגיע לכאן וידע שיש לו הרבה כישרון. היו לו רעיונות משלו שהוא ניסה להטמיע בקבוצה, אבל הדבר החשוב הוא שכל החלטה שהוא קיבל קיבלנו גם אנחנו. הוא כבר היה אלוף NBA כשחקן, אז בטחנו בו".

 

"ניסיתי למנוע רעשי רקע, כי כל העניינים היו אליי בכל רגע. הסטטיסטיקה לא באמת משנה שום דבר. בסופו של דבר כל מה שחשוב זה לנצח. לקליי תומפסון למשל, לא היו מספרים גדולים היום, אבל הוא עשה עבודה גדולה שעזרה לנו לנצח. זה מה שלמדתי מהסדרה הזאת – למספרים אין חשיבות אמיתית כל עוד לא מנצחים".

 

קרי. "ניסיתי למנוע רעשי רקע" (AFP)

 

"ההקרבה שלנו הביאה את התואר הזה", הוסיף המאמן המנצח, סטיב קר. "הרבה שחקנים נתנו מעצמם הכול לאורך כל העונה. פיל ג'קסון, גרג פופוביץ', אני מודה לכולם. הייתה לי הזכות להתאמן תחת המאמנים הכי טובים שיש, וזכיתי לאמן גם שחקנים גדולים".

 

"אני רוצה לברך את דיוויד בלאט והצוות שלו, שהגיעו לגמר ועשו עבודה אדירה. הם הקשו עלינו בכל רגע מהגמר הזה. לברון הוא שחקן גדול ואני מברך את הקאבס. כדי לזכות בתואר, צריך לעבוד קשה וגם ליהנות מהרבה מזל. היה לנו המון מזל העונה והחבר'ה שלנו ידעו איך לנצל אותו".

 

"היו הרבה דיבורים העונה סביב השאלה האם אפשר לזכות עם קבוצה שמתבססת על שלשות. אבל מה שלא ממש דיברו השנה זה על ההגנה שלנו, שהייתה הכי טובה בליגה. היינו ראשונים גם באסיסטים ובעוד דברים וכשיש לך שילוב כזה, אתה תהיה טוב, לא משנה אם אתה מתבסס על זריקות לשתיים או לשלוש. העומק והכישרון שלנו עשו את העבודה".

 

קר. "צריך לדבר על ההגנה שלנו" (AFP)

 

"לשמור על לברון ג'יימס זו העבודה הכי קשה בכדורסל ואחרי שלושה משחקים החלטנו להכניס את אנדרה לחמישייה כי הוא עשה את העבודה הכי טובה על לברון. התכנית של קליבלנד הייתה לעצור את קרי ותומפסון ולתת לאיגודלה לנצח אותם בהתקפה וזה מה שהוא עשה. גם לסטף ולברון הגיע ה-MVP, אבל אנדרה הקריב את עצמו השנה, עלה לראשונה בקריירה מהספסל ועזר לכולם להיות טובים יותר. להאריסון ולכל האחרים. הוא קבע את הסגנון של הקבוצה שלנו, את האופי שלה. אין מתאים ממנו להיות ה-MVP של הגמר הזה".

 

"ראיתי את הקבוצה שלנו משחקת בשנים האחרונות וחשבתי שאם היא תשחק רק קצת יותר מהר, הכול יסתדר. מארק ג'קסון והצוות שלו בנו בשנים האחרונות קבוצת הגנה מצוינת והכול תלוי באיזון בין ההגנה להתקפה. הרגשתי שאם יהיו לנו יותר פוזשנים, נצליח יותר. הפציעות שהקאבס עברו היו יותר מדי עבורם. זו הייתה סדרה שונה עם קיירי ולאב. הקהל פה כל כך רועש ומצוין".

 

איגודלה. "העבודה הכי קשה בכדורסל" (AFP)

 

דריימונד גרין, שסיים עם טריפל דאבל: "אמרו שאני לא יכול לשחק בליגה הזאת. אמרו שאני לא יכול לשמור, שאלו מה אני יכול לעשות בליגה. יש לי לב, וזה מה שמוציא אותי מהכלל. תמיד פקפקו בי. אמרו שאני לא יכול לשחק בליגה הזאת. אחרי עונת הרוקי שלי אמרו שאני בסדר בהגנה, ושאם לא אשפר את היכולות שלי בהתקפה לא אוכל להמשיך לשחק בליגה. עכשיו אני אלוף, אף אחד לא יכול להגיד לי שום דבר".

 

"הרגשנו שאנחנו קבוצה טובה מאוד. היינו בטוחים בעצמנו. הגענו רחוק מדי מכדי לתת לזה לברוח לנו עכשיו. אנדרה, שון, ברבוסה, בוגוט היו השחקנים שלנו מהספסל. על אנדרה הסתכלנו בכל פעם שהיינו צריכים להחזיר את השליטה במשחק. גם כשהאריסון בארנס פתח בחמישייה לאורך העונה, אנדרה היה מקצוען. הוא הציל לנו את העונה. בגלל זה הוא ה-MVP של הסדרה ומגיע לו להיות אלוף".

 

גרין. "אמרו שאני לא מתאים לליגה" (AFP)

עוד באותו נושא: אנדרה איגודלה, סטיב קר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי