Sport1 Banner

"רק הטובים ביותר יכולים לאמן את לברון"

ברקוביץ' וברודי. בלאט עשה עבודה נהדרת
ברקוביץ' וברודי. בלאט עשה עבודה נהדרת | צילום: אתר רשמי מכבי ת"א

רגע לפני גמר ה-NBA, ברקוביץ' וברודי מפרגנים לדייויד בלאט בגדול

(גודל טקסט)

סדרת הגמר של ה-NBA תצא לדרך לפנות בוקר (4:00 שעון ישראל), ובאופן לא מקרי כלל החליט השבוע לברון ג'יימס שהגיע הזמן להחמיא למאמנו בקליבלנד דייויד בלאט. חוסר הכבוד של כוכב הקאבס כלפי מאמנו, שלעיתים גבל בזלזול מוחלט, צף על פני השטח לא פעם במהלך העונה, בין השאר לאחר המשחק הרביעי בחצי גמר המזרח מול שיקגו, כשלברון התרברב על כך שביטל תרגיל של הישראלי וקלע את סל הניצחון.

 

אחרי אחד האימונים השבוע, ג'יימס כבר דיבר בצורה אחרת לחלוטין: "ידענו שהרבה אנשים ירצו להגיד דברים שהם לא בעלי משמעות רבה כי זה מה שהם צריכים לעשות. זה מה שעוזר להם למכירות. אנשים אוהבים לקרוא דברים שליליים יותר מדברים חיוביים, אז אני חושב שהוא התמודד עם הסיטואציה הזו בצורה שלא תיאמן. להיות מאמן רוקי ב-NBA ולקחת את הקבוצה שלך לגמר, אני חושב שהוא עשה עבודה אדירה".

 

 

בין אלו שלא אהבו את ההתנהגות של ג'יימס בחצי גמר המזרח היה גם טל ברודי. "כמנהיג של מכבי גם אני לא תמיד עשיתי בדיוק מה שנאמר על הקווים כיוון שעל המגרש חשבתי שיש צורך בתרגיל אחר", הודה ברודי, "אבל מעולם לא התגאיתי בזה לאחר המשחק במסיבת עיתונאים. אני לא מבין מה הוא חיפש להשיג. אני איבדתי הרבה כבוד כלפיו באותו הרגע".

 

ברודי מאמין כי בלאט היה צריך להתגבר על שלושה אתגרים מרכזיים על מנת להגיע לגמר. "הוא עשה עבודה נהדרת עם ההתמודדות עם התקשורת, ההתמודדות עם הציבור כשהקבוצה הפסידה תשעה מעשרה משחקים כשלברון היה פצוע וההתמודדות עם הסופרסטארים", הסביר השחקן האגדי, "אני חושב שהאופי שלו, הניסיון, החינוך שקיבל והאינטליגנציה אפשרו לו לא להתרגש יותר מידי בזמנים הקשים. הוא לא איבד את קור הרוח למרות שאני בטוח שהיו רגעים בהם הוא חרק שיניים".

 

כמו ברודי, גם מיקי ברקוביץ' מחזיק אצבעות לבלאט. "זה שהוא התקבל כמאמן ראשי היה כבר בלתי ייאמן, אבל זה שהוא זכה באליפות המזרח נגד קבוצה טובה הפתיעה את כולם ואולי גם את המערכת", אמר, "מי היה חולם להגיד שיש לנו מאמן שהגיע לגמר ה-NBA. אני רק רוצה לאחל שהמזל יאיר לו פנים גם בהמשך".

 

ברקוביץ' הסביר מה לדעתו הוביל את בלאט להצלחה. "קודם כל זה שהוא איש מקצוע מהדרג הגבוה ביותר בכדורסל העולמי", אמר גדול שחקני ישראל בכל הזמנים, "היום אני יכול להגיד עם יד על הלב שגם ב-NBA הוא בין הטובים. מי שלא טוב לא יכול לזכות באליפות המזרח ומי שלא טוב מאוד בהיבט המקצועי והפסיכולוגי לא יכול לאמן את לברון ג'יימס. אני חושב שהוא בין ה-2-3 המאמנים הטובים ב-NBA לאור ההצלחות שלו. אני מקווה שבעוד חודש אני אוכל להגיד שהוא הכי טוב".

עוד באותו נושא: טל ברודי, מיקי ברקוביץ'

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי