Sport1 Banner

מנבחרת הנכים לתפקיד מנכ"ל בנק הפועלים

|

אריק פינטו, בעברו גם שחקן שחמט מצליח ואוהד הפועל ת"א, יחליף את ציון קינן

(גודל טקסט)

אריק פינטו, לשעבר מאמן נבחרת ישראל בכדורסל בכסאות גלגלים שגם הוביל אותה למשחקים האולימפיים בבייג'ין 2008, מונה למנכ"ל בנק הפועלים – הבנק הגדול בישראל. 

פינטו נולד ב-1961 במרוקו למשפחה בת 11 ילדים ובהיותו בן כשנה חלה בפוליו. כשהיה בן שלוש עלתה המשפחה לישראל וגם המשך הדרך לא היה קל. הוא התייתם מאמו כשהיה בן חמש ומאביו בגיל 12, ובעקבות כך התחנך בכפר הנוער בפנימיית בן שמן. הוא ביקש להתנדב לצה"ל, אך בשל נכותו באותה העת לא נמצא לו תפקיד. 

פינטו הוא בוגר תואר ראשון במנהל עסקים מטעם ניו אינגלנד קולג', מוסמך במנהל ציבורי מטעם אוניברסיטת קלארק שבבוסטון וכן בוגר לימודי תעודה בתפקידי הדירקטור של המרכז הישראלי לניהול ולימודי תעודה בניהול כללי מאוניברסיטת בר אילן. לעניינו, יש לו גם זיקה ברורה לספורט. 

מדובר כאמור במאמן כדורסל מוסמך מטעם מכון וינגייט שאימן במשך 5 שנים את נבחרת ישראל בכדורסל בכסאות גלגלים. את הבחורים בכחול-לבן הוא הוביל למשחקים האולימפיים בבייג'ין 2008, אז סיימה ישראל במקום השישי בעולם. במסגרת חגיגות יום העצמאות ה-60 הוא הוכתר כמאמן העשור מטעם שר הספורט. 

מלבד כדורסל, פינטו הוא גם שחקן שחמט מוצלח, אוהד באיירן מינכן וגם אוהד הפועל תל אביב, ככל הנראה בהשפעתו של המנכ"ל הקודם ציון קינן. את הקריירה המקצועית שלו התחיל פינטו בבנק הפועלים ב-1981, אז החל את דרכו כבנקאי במחלקת השקעות בסניף פולג בנתניה. כעת הוא יצטרך להוכיח את יכולות הניהול שלו בראש נבחרת אחרת, כזו שמעסיקה כ-12 אלף עובדים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי