Sport1 Banner

בעקבות הביטול: השינויים הצפויים בסגל מכבי ת"א בעונה הבאה

שחקני מכבי תל אביב
שחקני מכבי תל אביב | ספורט1

סיומה המצער של עונת 2019/20 יגרור נזק כלכלי כבד, שידרוש מהנהלת המועדון לבצע התאמות. מי עשוי לעזוב, מי מתנדנד ומי ימשיך ללבוש צהוב? תמונת מצב

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

במכבי תל אביב עשו כל מה שהיה בהישג ידם בתקווה שעונת היורוליג תתחדש ותוכרע על הפרקט, אך ביטולו של המפעל הבכיר באירופה, שעליו הוחלט היום (שני) וצפוי להפוך לרשמי בשעות הקרובות, משאיר את הצהובים להתרכז בליגה המקומית. סיום העונה האירופית גורר עמו נזק כלכלי כבד עבור המועדון, בעיקר בעקבות אובדן ההכנסות מזכויות השידור שעליהן תצטרך אלופת ישראל להחזיר ליורוליג כשבעה מיליון שקלים.

סימן שאלה נוסף מגיע מגזרת נותני החסות וגם הכנסות מכרטיסים למשחקי הבית שנותרו, שעליהם מבוסס חלק נכבד מהתקציב, לא יזרמו לקופת המועדון. לאור הנזקים הכלכליים, הסגל של יאניס ספרופולוס עלול לעבור שינויים לקראת העונה הבאה.

בראש ובראשונה וכפי שפורסם כאן לפני שבועיים, גורמים בכירים במכבי תל אביב מבינים כי המועדון יתקשה לעמוד בחוזה הגבוה של סקוטי ווילבקין, המוערך ביותר מחמישה מיליון דולרים לשלוש שנים. על פי המתווה עליו סיכמו כלל המועדונים ביורוליג, השחקנים זכאים ל-80% משכרם. בחוזהו של ווילבקין סעיף שחרור על סך כמיליון דולר, כך שוויתור על הכוכב הראשי, כואב ככל שיהיה, יסייע למועדון להתמודד עם השלכות המשבר.

שחקן נוסף שלא צפוי להמשיך הוא אמארה סטודמאייר. הסנטר הגיע בחודש ינואר בחוזה עד תום עונת היורוליג בשל ריבוי הפציעות בקבוצה והצורך בעיבוי הקאדר הישראלי, אך למרות האיכות שלו, עלויותיו הגבוהות יהוו מכשול עבור האלופה.

סטודמאייר. לא צפוי ללבוש צהוב בשנה הבאה (דני מרון)
סטודמאייר. לא צפוי ללבוש צהוב בשנה הבאה (דני מרון)

גם ארון ג'קסון לא אמור ללבוש צהוב בעונה הבאה. מעבר לעובדה שמדובר בשחקן מנוסה ומוכח שידרוש שכר בהתאם למעמדו, התבטאויותיו נגד התנהלות הקבוצות ביורוליג וטענתו לחוסר אכפתיות מצדן כלפי השחקנים, ודאי לא אמורות לקרב בין הצדדים. כמו כן, הרכז האמריקאי אינו צפוי לשחק עם הקבוצה כשליגת העל תתחדש.

במקרה של אלייז'ה בראיינט, במסגרת החוזה שלו למועדון ישנה אופציה להשאירו לעונה נוספת וסביר להניח שזו הכוונה. במהלך החודש שעבר דווח ב"ספורטנדו" על התעניינות של ניו אורלינס פליקנס בקלע האמריקאי.

באשר לסנדי כהן, עתידו בקבוצה תלוי בעיקר בשאלת האזרוח שלו. ייתכן כי בשל התקצרות הסגל הצהובים יחליטו לרשום את השחקן בן ה-24 כזר להמשך העונה הנוכחית בליגה, אולם לא סביר שהקבוצה תשאיר אותו במעמד שכזה בעונה הבאה, כאשר במקרה שלא יקבל את תעודת הזהות הכחולה עד אז, ההערכה היא שמכבי תל אביב תחפש להשאיל אותו.

סנדי כהן. עתידו תלוי בשאלת האזרוח (עדי אבישי)
סנדי כהן. עתידו תלוי בשאלת האזרוח (עדי אבישי)

אנג'לו קלויארו ישחק עם הצהובים בשארית העונה בליגת העל, אך ככל הנראה לא ימשיך לעונת 2020/21 ולאחרונה דווח כי פנרבחצ'ה ובאסקוניה בוחנות את צירופו. נייט וולטרס מסיים את חוזהו בתום העונה הנוכחית וכבר הוזכרו מספר מועמדים להחליפו.

ג'ון דיברתולומאו וג'ייק כהן אמנם מסיימים חוזה בקיץ הקרוב, אך זוכים להארכה במועדון וסביר להניח שהצדדים יגיעו לסיכום על המשך דרכם. בנוסף, טיילר דורסי צפוי להאריך את חוזהו בשנתיים נוספות וגם מול קווינסי אייסי מתנהלים מגעים, כך על פי דיווח שעלה אתמול באירופה. דני אבדיה ייבחר בדראפט ה-NBA ויעזוב גם הוא, ומי שחתומים לעונה הבאה ויישארו בקבוצה הם אות'לו האנטר, יובל זוסמן ועומרי כספי, כאשר האחרון עדכן לאחרונה כי אינו צפוי לשוב לפעילות לפחות עד ה-24 ביולי.

עוד באותו נושא: סקוטי ווילבקין

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי