Sport1 Banner

רמי עזר? 92:98 למכבי ת"א על גלאטסראיי

ניצחון נוח לצהובים
ניצחון נוח לצהובים | צילום: עדי אבישי

ניצחון ראשון העונה לצהובים ביורוליג, הודות לווימס שלהט עם 23 נקודות

(גודל טקסט)

בשורה התחתונה, מכבי תל אביב רשמה ניצחון ראשון ביורוליג לאחר 92:98 על גלאטסראיי. הצהובים שעברו בתחילת השבוע זעזוע בדמות פיטורי אדלשטיין, הצליחו להתאושש תחת רמי הדר על הקווים שרשם ניצחון בכורה.

אבל בכל הקשור ליכולת, לצהובים יש הרבה ממה לדאוג. גלאטסראיי היא אחת הקבוצות החלשות במפעל ומכבי ת"א לא הייתה אמורה להתקשות. חבורתו של הדר גימגמה במחצית הראשונה, שמרו רע והרבו לאבד כדורים, ונתנה לטורקים להוביל כשהם נהנים מיום טוב במיוחד ולדימיר מיצוב וג'סטין דנטמון.

למזלם של הצהובים, סוני ווימס סיפק את אחד המשחקים הטובים ביותר שלו מאז הגיע. הוא הוליך את הצהובים עם 23 נקודות, קטף חמישה ריבאונדים והיה הסיבה העיקרית לחזרה ברבע השלישי. גם קולטון אייברסון שפתח לראשונה בחמישיה, ודווין סמית' נתנו משחק מצויין של 17 נקודות כל אחד והשאירו את מכבי במשחק בעיקר במחצית הראשונה.

כמו בשני משחקי היורוליג הקודמים, מכבי ת"א לא קיבלה תפוקה מהישראלים. יוגב אוחיון תפר שלשה אחת בלבד, גיא פניני קלע רק מהעונשין וגל מקל סיים ללא נקודות ב-8:56 הדקות בהן שותף. גם לויקטור ראד היה משחק רע מאוד כשהוא רושם שש נקודות בלבד ושמונה ריבאונדים.


הדר. סימן וי על המשחק הראשון (עדי אבישי)

הצהובים כאמור, יכולים להיות מרוצים מהניצחון הראשון והיציאה לדרך חדשה, אבל לרמי הדר יש עוד הרבה מה לשפר. למכבי ת"א אין מספיק זמן להתאושש כשכבר ביום שישי יתארחו אצל ז'לגיריס קובנה ויקוו ליצור המשכיות.

קלעו למכבי: סוני ווימס 23 נק', דווין סמית' וקולטון אייברסון 17 כ"א, אנדרו גאודלוק 12, מאיק צירבס 10, די. ג'יי. סילי 7, ויקטור ראד 6, גיא פניני ויוגב אוחיון 3 כ"א.

מהלך המשחק


גלאטסראיי עלתה ל-0:3 מהיר, אבל הצהובים חזרו מהר בעזרתו של אייברסון שסחט סל ועבירה. הטורקים תפסו מומנטום טוב כשמכבי ת"א מראה רכות בהגנה. סינן גולאר תפר שתי שלשות והשווה ל-14:14, גולאר וחבורתו המשיכו לדהור ושלשה של דנטמון סגרה את הרבע עם 18:24 לגלא.

ברבע השני מכבי ת"א התעוררה, כשאייברסון המשיך ללהוט. שלשה של סמית' סידרה שוויון 29:29. הטורקים המשיכו לנסות לברוח ועלו ליתרון חמש נקודות, אבל הצהובים צימצמו ו-ווימס השווה ל-36:36. שלשה של דנטמון שוב הגדילה את הפער, אייברסון צימצם, אבל שלשות של גולאר ואוסטין תרמו לבריחה של הטורקים. עונשין של תומפסון סידר לגלא הפרש שיא של שבע נקודות, אך שתי קליעות מהעונשין של צירבס צימצה את היתרון לחמש בלבד ופניני חתם את תוצאת המחצית ב-47:44 לגלא.


והפרחים לווימס (עדי אבישי)

סלים של אייברסון ו-ווימס בתחילה הרבע השלישי החזירו את היתרון למכבי ת"א, חדירה טובה של סמית' העניקו לצהובים 47:50 לפני פסק זמן טורקי. מכבי המשיכה להוביל, וגלא ניסתה להיצמד. שתי שלשות של מיצוב הורידו לנקודה הפרש, אבל גאודלוק תרם ארבע נקודות והצהובים שוב ברחו. עונשין של צירבס סגר את הרבע עם 65:69 לצהובים.
 

ראד קלע בפתיחת הרבע הרביעי והעלה את היתרון, אבל דנטמון החזיר עם שלשה והוריד ל-71:68. שלשות של ווימס וסמית' פתחו פער צהוב כשרק שלשות מהצד השני השאירו את הטורקים בעניינים. 92:98 למכבי בסיום.

עוד באותו נושא: גיא פניני, גלאטסראיי, רמי הדר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי