Sport1 Banner

ברגל שמאל: מכבי ת"א הפסידה 99:97 למילאנו

הצהובים פתחו עם אכזבה
הצהובים פתחו עם אכזבה |

הצהובים מעדו מול היקמן ומצ'באן, קאמבק והתעלות של גאודלוק לא עזרו

(גודל טקסט)

היא עברה מהפכה בקיץ וכיוונה להשכיח את העונה האירופית הקודמת, אבל מכבי תל אביב נכנעה 99:97 במילאנו במשחק הפתיחה של היורוליג והבינה שיש לה עוד הרבה עבודה. הבכורה של ארז אדלשטיין במפעל הסתיימה באכזבה.

מכבי ת"א דווקא פתחה את המשחק טוב ונכנסה לקרב ראש בראש עם האיטלקים כשהיא לא נותנת להם לברוח, אבל הציגה הגנה חלשה להחריד. במחצית השניה זה התנקם בה כשמילאנו הצליחה לברוח להפרש דו ספרתי כשגם קאמבק בדקות הסיום לא הספיק. סילבן לנדסברג שהיה מצויין וקלע 15 נקודות, החמיץ עם הבאזר הזדמנות להשוות ולכפות הארכה.

האיש מספר אחת של מכבי היה ללא ספק אנדרו גאודלוק. הגארד שהתאושש לאחרונה מפציעה נתן משחק מדהים שכלל 27 נקודות וחמישה אסיסטים, והראה שהתקוות שתלו בו ביד אליהו היו מוצדקות. גם דווין סמית' בלט עם 18 נקודות ושבעה ריבאונדים. אבל כשהתפוקה מהישראלים כל כך דלה קשה לצפות להרבה. גל מקל, גיא פניני ויוגב אוחיון שהיו אמורים להוליך את הצהובים קלעו ביחד רק שבע נקודות, תפוקה דלה מדי.

מן העבר השני, האקסים הצהובים ריקי היקמן ומילאן מצ'באן חגגו והוליכו את מילאנו ליתרון המבטיח ברבע השני. הגארד קלע 22 נקודות והוסיף שלושה אסיסטים, הסרבי גמר עם 18 נקודות וארבע ריבאונדים. מכבי ת"א פותחת את העונה האירופית ברגל שמאל. בשבוע הבא מחכה ריאל מדריד החזקה וארז אדלשטיין וחבורתו יקוו לחייך דווקא מול היריבה האימתנית.


לנדסברג. מכבי ת"א נזכרה מאוחר מדי (אודי ציטיאט)

קלעו למכבי: אנדרו גאודלוק 27 נקודות, דווין סמית' 18, סילבן לנדסברג 15, מאיק צירבס 13, די. ג'יי סילי 9, קולטון אייברסון 6, יוגב אוחיון 5, ג'ו אלכסנדר וגל מקל 2 כ"א, ויקטור ראד 0 נקודות.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב עלתה ראשונה ליתרון מעונשין של צירבס, אבל האיטלקים הפכו מהר ועלו ל-4:8. סמית' התעורר לרגע, ועם שתי שלשות ועונשין החזיר את היתרון לצהובים, אך מילאנו בחסות היקמן ומצ'באן התחילו לדהור. גאודלוק הוריד את ההפרש לנקודה. שלשה מצויינת של לנדסברג סידרה יתרון נוסף, אבל המילה האחרונה ברבע הייתה של ראדוליצה שסידר 24:25 למארחים.

גם ברבע השני שתי הקבוצות נצמדו אחת לשניה כשאף אחת מהן לא מצליחה לברוח. פחות מחמש דקות לסיום הרבע מכבי ת"א עלתה ליתרון 5 משלשה אדירה של סילי עם הבאזר, אבל האיטלקים צימקו מהר ודראגיץ' הוריד את הפער שוב לנקודה. והשווה עם שלשה קצת יותר משלוש דקות לירידה להפסקה. מכבי המשיכה להציג הגנה רכה ומצ'באן ניצל זאת והוריד את הקבוצות בשוויון 44:44.


אוחיון. לא בלט בצהוב (אודי ציטיאט)

אוחיון פתח את המחצית השניה עם שלשה, ודראגיץ' הכה מן העבר השני. שלשה נוספות של היקמן ודראגיץ' סידרו ריצה של 4:15 למילאנו, אותה לנדסברג עצר עם שלשה משלו. גאודלוק וסמית' הורידו את ההפרש ל-2 בלבד, אבל האיטלקים שוב ברחו. 43 שניות לסיום הרבע אייברסון צימק ל-5, ג'נטילה סגר את הרבע עם 65:72.

מצ'באן המשיך להוליך את האיטלקים שעלו בזכות שלשה שלו ל-10 הפרש. אלא שממש לקראת סיום הצהובים ביחד עם גאודלוק ולנדסברג חזרו והורידו את הפיגור ל-2 נקודות בלבד. כשנותרו ארבע שניות לסיום, לנדסברג קיבל כדור ארוך מפניני והיה יכול להשוות, אבל נחסם על ידי ג'מאל מקלין על הבאזר. מכבי מפסידה 99:97.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי