Sport1 Banner

פסטיבל החורף של מכבי ת"א נפתח

שחקני מכבי תא. הפסטיבל מתחיל
שחקני מכבי תא. הפסטיבל מתחיל | צילום: אודי ציטיאט

קופמן חושש שלקבוצה של המדינה יש סיכוי ממשי לנצח את צסק"א. פשוט "הישראלים" בקו האחורי הם הטובים באירופה

(גודל טקסט)

הערב זה מתחיל. המעודד הלאומי, המועדון שיש לו מדינה, מכבי תל אביב, פותח את פסטיבל החורף, בהצגה שמעניינת רק בישראל, היורוליג.

 

הבעיה היחידה מבחינתי, שקיימת סכנה ברורה ומוחשית, שמכבי תנצח במוסקבה. זה לא מתאים לרמת הסרוטונין שלי, לנוכח האינתיפאדה. נכון שאלופת רוסיה יש את מילוש תיאודוסיץ', אחד הלוזרים הגדולים ביבשת, אם כי כדורסלן מחונן; ואת נאנדו דה-קולו הצרפתי, שמתחרים באמציה רוצפסקי שליט"א (היהודון החדש של מכבי) וג'ורדן פארמר – ואירופה עוד לא יודעת של מי הקו האחורי הטוב באירופה.

 

 

אמציה הוא קלעי מחונן, אבל בהגנה הוא קונוס, במקרה הטוב. פארמר הוא תותח בינ"ל, עם קבלות, על אף שבעונה שעברה בטורקיה, הוא היה סתם עוד שחקן. דה-קולו הצרפתי הוא היחיד ששומר בין ארבעת הגארדים בשתי הקבוצות, כי למילוש, אמציה וג'ורדן יש פטור, הם לא אוהבים לכופף ברכיים. זה מסוכן להם. בקיצור העימות בין הקווים האחוריים יכריע את המשחק.

 

אמציה רוצפסקי. יש לו פטור בהגנה (אודי ציטיאט)

 

לצסק"א היה אמור להיות יתרון בקו הקדמי עם ג'ואל פרילנד, אנגלי שכיכב במלאגה הספרדית, ואף הגיע לביג-שואו בארה"ב. הרוסים השכיבו עליו ארגז של כסף, אבל הוא ייעדר חודש בגלל פציעה. במקומו הביאו כמה מתחזים, שתופסים נפח על הפרקט. וזה מנחם, כי מה שיש למכבי להציע בעמדת הפנים, זו פשוט בדיחה עצובה. ויטור פבריאני הברזילאי, וארינזה אונואקו האמריקאי, לא החליטו אם יעלו לפרקט עם הליכון, או עם קביים. לשניהם אסור להסתובב יותר מדי באותיות, כי זה מסכן את שלום הציבור, והמחלקות האורתופדיות במוסקבה לא משהו. עובדה כל הרוסים באים לכאן להשתקם, בתיירות רפואית.

 

אמבקווה, הוא עוד מקרה עין, אז הוא בטח לא יראה את הויק-סייד, אם יחליט למסור. כבר עכשיו צריך להיות ברור הן לבריגדה הצהובה (שחטפה שם 50 הבדל בשנתיים האחרונות) ולאוהדי ההויה-פראנויה, שאם לא משכיבים ארגז דולרים, על איזה נפל גדל מימדים מה-NBA, חבל"ז העונה.

 

בריבאונד, המחלה הממארת של הכדורסל האמריקאי, זה לא רק עניין של החבר'ה עם ההליכון – זה מאמץ קבוצתי. כי:  
1. צריך לרצות;
2. חייבים להילחם על כדור חוזר בהתקפה;
3. זה אמור להיות יעיל, בהנחה שג'ורדן ואמציה שליט"א יפציצו מחוץ לקשת, והכדורים שלא יראו רשת, יעופו רחוק;
4. אסור לתת לרוסים לרוץ, בלי ריצה, באמת שיש סיכוי שמכבי חס וחלילה תנצח.

 

אונואקו. בדיחה עצובה (עדי אבישי)

 

נ.ב.

מי שצפה אמש במשחק של הפועל ירושלים בנובגורוד, נגד ניז'ני, מפנים שגם העונה הזו עלולה להיות עונת נפל ביורוקאפ, והסיכוי להגיע ליורוליג, אינו גבוה. לחטוף 20 בראש מקבוצה שהשתנתה לגמרי (ניז'ני), זה סוג של שערוריה.

 

אני משוכנע שיש לכך המון תירוצים משכנעים. רק שפרנקו לא יצטט את המנטרה הלעוסה, העבשה, של אלי גוטמן, שגנב את דעתנו בארבע השנים האחרונות: "ההכנה הייתה טובה, אני גאה בבחורים". עדיף שההכנה תהיה זבל, שהוא לא יתגאה גם בעצמו, רק שנפסיק להיות אשפה ספורטיבית. 

 

פרנקו. רק שלא יצטט את גוטמן (אודי ציטיאט)

עוד באותו נושא: ג'ורדן פארמר, טיילור רוצ'סטי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי