Sport1 Banner

היורוליג יהפוך למפעל סגור של 16 קבוצות

גם היורוקאפ צומצם. ישיבת היורוליג
גם היורוקאפ צומצם. ישיבת היורוליג | צילום: אתר היורוליג

החל מהעונה הבאה תשוחק ליגה בת 30 מחזורים. מכבי ת"א משוריינת לעשור

(גודל טקסט)

מהפכה בכדורסל האירופי. בתום פגישה שערכו הערב (שלישי) ראשי היורוליג עם נציגים של 11 הקבוצות הבכירות במפעל, נחתם הסכם לצמצום המפעל ל-16 קבוצות בלבד כבר מהעונה הבאה.

 

ההסכם לשינוי השיטה יהיה תקף לעשר השנים הקרובות, וקיימת בו גם אופציית הארכה לעשר שנים נוספות. בנוסף, החליטו ראשי המפעל לצמצם גם את מפעל היורוקאפ.

 

 

צמצמו את המפעל. מנכ"ל היורוליג, ג'ורדי ברתומאו, בתל אביב (עדי אבישי)

 

עם חתימת ההסכם, דחו למעשה ראשי המפעל ונציגי הקבוצות את הצעתה של פיב"א לשיתוף פעולה וכינון של מפעל אירופאי בכיר. פיב"א כזכור נכנסה לאחרונה לעובי הקורה והביעה רצון לערוך שינויים בטורנירי הכדורסל ביבשת. העונה אף שיווקה מחדש את המפעל השלישי בחשיבותו ביבשת והעניקה לו את השם יורופקאפ, וזאת כחלק מניסיונות החזרה שלה למרכז הבמה.

כחלק מנסיונותיה של פיב"א לערוך שינויים ביבשת, היא ניסתה לפתות את המועדונים הגדולים באמצעים כספיים. אולם, בישיבת היורוליג הערב נכחו נציגי חברת הספורט IMG, שסיפקו נתונים והערכות לפיהן היציבות שבפורמט החדש תעניק לקבוצות הכנסות שלא יפחתו מההפרש בין ההכנסות הנוכחיות של קבוצות היורוליג לבין הצעתה של פיב"א.

"מועדוני היורוליג מעוניינים להודות לפיב"א על העבודה שהיא ביצעה בחודשים האחרונים ועל ההצעה שהיא הניחה", נמסר בתום ישיבת היורליג. כמו כן, הזמינו הקבוצות את פיב"א לפתח אסטרטגיות משותפות למען קידום ופיתוח הכדורסל בכל הרמות. "המועדונים יציגו את הפרויקט לפיב"א ויזמינו אותה להצטרף ולעבוד ביחד למען תחרויות המועדונים והנבחרות".

 

למרות לשון ההודעה הנינוח, יש לשער כי ההסכם התקבל בזעם רב בפיב"א, שכעת תשקול את המשך דרכה. כמו כן, קבוצה נוספת שנפגעה מההסכם היא אלופת המדינה הפועל ירושלים, שרצונה לשחק במפעל הבכיר ביבשת ספג הערב מכה קשה.

 

מקומם של הצהובים במפעל מובטח (דני מרון)

 

בנוגע לפורמט היורוליג: מקומן במפעל של 11 הקבוצות שיחזיקו ברישיון מובטח. הקבוצות, בהן נמנית כמובן גם מכבי ת"א, הינן אנדולו אפס, צסק"א מוסקבה, אמפוריו מילאנו, ברצלונה, פנרבחצ'ה, לאבוראל קוצ'ה, אולימפיאקוס, פנאתינייקוס, ריאל מדריד וז'לגיריס קובנה.

בנוסף ל-11 הקבוצות הנ"ל, אלופת היורוקאפ תשתתף גם היא בטורניר. שלוש קבוצות נוספות יהיו אלופות של ליגות שייקבעו בהמשך (שכל הנראה ייבחרו מתוך טורקיה, איטליה, ספרד, צרפת, גרמניה והליגה האדריאטית) והקבוצה האחרונה תגיע מטורניר מוקדמות בו יתחרו שמונה קבוצות, כפי שהיה נהוג בשנים האחרונות עד לעונה הנוכחית.

16 הקבוצות ישחקו כולן אחת נגד השנייה פעמיים, סה"כ 30 משחקים. שמונה הקבוצות הראשונות יעפילו לרבע הגמר (הצלבה), שיתקיים בשיטת הטוב מחמישה משחקים. ארבע הקבוצות שינצחו את ההצלבה יעפילו לפיינל פור.

אורי אלון וירושלים חוגגים אליפות. הדרך הפכה לקשה יותר (עדי אבישי)

 

כמו כן, גם מפעל היורוקאפ יעבור שינוי, ויכלול 24 קבוצות (לעומת 36 העונה) – 21 יגיעו מליגות שייקבעו ועוד שלוש יקבלו כרטיסים חופשיים. הפורמט יהיה דומה לפורמט של היורוליג העונה: ארבעה בתים של שש קבוצות, מהם יעפילו ארבע לשלב הבא. השלב הבא יהיה טופ 16 של שני בתים עם שמונה קבוצות, ממנו יעפילו מחצית מהקבוצות. שלבי רבע, חצי והגמר יתקיימו בשיטת בית חוץ.

עוד באותו נושא: ג'ורדי ברתומאו

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי