Sport1 Banner

אליפות אירופה לנבחרות עתודה: 81:92 לסרביה על ישראל

תומר פורת
תומר פורת | דני מרון

אלופת אירופה המכהנת, אירחה באולם היכל שלמה המלא את הסרבים למשחקה הראשון באליפות. שחקניו של אריאל בית הלחמי נתנו פייט נהדר לאורחים, חזרו בגדול ברבע השלישי, אך נוצו. ביום ראשון, מול איטליה

(גודל טקסט)
אליפות אירופה לנבחרות עתודה יצאה הערב (שבת) לדרך בתל אביב. האלופה, נבחרת ישראל, אירחה באולם היכל שלמה המלא מפה לפה, תוך עידוד קולני ואווירה ביתית חמה את נבחרת סרביה במסגרת בית ב'. שחקניו של אריאל בית הלחמי נתנו פייט לסרבים אך נוצחה 92:81 במשחק הבכורה שלה באליפות.


ישראל פתחה מצוין את המשחק ועלתה ליתרון 3-8. תומר פורת בשלשה ודני אבדיה שמרו על היתרון הישראלי אבל מריאנוביץ' ומישקוביץ' קבעו 19-19 לסרביה בסיום הראשון הראשון. הסרבים פתחו טוב יותר את הרבע השני ואריאל בית הלחמי לקח פסק זמן מהיר בפיגור 30-25 מסל של אוסקוקוביץ'. הסרבים המשיכו לרוץ והשלימו ריצת 0-15 כדי לעלות ליתרון דו ספרתי. ים מדר ויאיר קרביץ הורידו את היתרון הסרבי עד 43-33 בסיום המחצית הראשונה.


נועם אביבי פתח את המחצית השניה עם 7 נקודות רצופות שהדליקו את הקהל בהיכל כשההפרש צנח ל-5 נקודות בלבד, ושלשה של דני אבדיה הורידה את הסרבים לפסק זמן ביתרון 48-51. העבירה הרביעית של אביבי הורידה אותו לספסל, אבל שלשה של מדר השאירה את ישראל במשחק. הגנה אדירה של הנבחרת ושלשת קלאץ' של יותם חנוכי החזירה לישראל את היתרון מאז הרבע הראשון, 59-61, 2 דקות לסיום הרבע. הסרבים החזירו לעצמם את היתרון וירדו ביתרון 61-64 אחרי 30 דקות.



אבדיה מאוכזב בסיון (דני מרון)


יותם חנוכי עם שלשה נוספת החזיר את היתרון לישראל ושלשה נוספת של ים מדר קבעה 69-65, 7 דקות לסיום. ישראל נתקעה בהתקפה והסרבים החזירו לעצמם עם היתרון עם נקודות של ווליקיץ' מעבר לקשת שקבעו 73-79, שלוש דקות לסיום המשחק. פסק זמן של ישראל לא עזר, הסרבים קלעו שלשה נוספת והיתרון צמח ל-9 נקודות הפרש, משם ישראל לא חזרה. בסיום 81-92 לסרביה. עוד בבית הישראלי: איטליה – אוקראינה 58:85.


קלעו לישראל: ים מדר 24 נקודות ו-9 אסיסטים, דני אבדיה 14 (8 ריבאונדים, 6 אסיסטים), תומר פורת 10, נועם אביבי 10, יותם חנוכי 8, יאיר קרביץ 8 (8 ריבאונדים), עידן אלבר 5, עמית זיס 2. 


אבדיה מוליך התקפה ישראלית (דני מרון)



ים מדר. ערב נהדר ושלשות חשובות שלא הספיקו (דני מרון)


האליפות בהשתתפות 16 נבחרות בארבעה בתים, נערכת בפעם הראשונה בארץ, כאשר האולמות המארחים הם היכל קבוצת שלמה ואולם זיסמן, וזאת לאחר שישראל זכתה בשנה שעברה בתואר ההיסטורי.


נבחרת ישראל שובצה בבית ב' עם סרביה, איטליה ואוקראינה. כל 16 הנבחרות שמתחרות בטורניר תעלינה לשלב שמינית הגמר, אך החשיבות היא במיקום הסופי בבית, שיקבע את היריבה הראשונה בנוק-אאוט. הנבחרת הישראלית  בהדרכת אריאל בית הלחמי רוצה לסיים את משחקי הבית במיקום גבוה ככל האפשר, כדי לקבל יריבה נוחה יותר בשלב הבא, ולנסות להגן על התואר.



הקהל מילא את האולם ויצר אווירה ביתית נהדרת ׁ(דני מרון)


דני אבדיה ממכבי תל אביב וים מדר מהפועל תל אביב, הם אלה שאמורים להוביל את העתודה של בית הלחמי. שניהם בלטו במשחקי ההכנה נגד ספרד, קרואטיה, בלגיה וליטא.


יתר משחקי הערב
בית א': טורקיה – בריטניה 56:69, צרפת – מונטנגרו 61:71.

בית ג': ספרד – קרואטיה 73:85.

בית ד': ליטא – פולין 71:101.   

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי