Sport1 Banner

חמוץ-מתוק: המעצמות שישראל עלולה לפגוש

גאסול. יחכה לנבחרת בשמינית?
גאסול. יחכה לנבחרת בשמינית? | צילום: AFP

ההגרלה זימנה לנו מפגש עם יריבה מבית המוות בשמינית. טבלת הסיכויים

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל הבטיחה את עלייתה לשלב שמינית הגמר של אליפות אירופה. בניגוד לאליפויות קודמות הנבחרות לא ממשיכות לבית נוסף, אלא עוברות ישירות לשלב נוקאאוט.

 

השחקנים של ארז אדלשטיין יפגשו מחר (חמישי) את צרפת המארחת בקרב על המקום הראשון, אך לצערה של ישראל, הבית איתו מצטלבת הנבחרת הוא בית המוות שכולל את סרביה, איטליה, טורקיה, ספרד וגרמניה. להלן פירוט הנבחרות איתן יכולה הנבחרת להיפגש:

 

 

טורקיה (מיקום נוכחי: 3, מאזן: 2:2)
מה נשאר לה: משחק מול איסלנד (22:00)

 

הנבחרת של ארגין עתמאן מציגה סגל מרשים שכולל כוכב מילווקי, ארסאן אילאסובה שמוביל אותו בנקודות עם 14.5 בממוצע למשחק. אליו מצטרפים סמיח ארדן שחתם הקיץ בדרושפאקה (13.3 נק' ו-5.5 ריב') והמתאזרח בובי דיקסון שנרשם בטופס המשחק כעלי מוחמד (13.3 נק', 5 אס').

 

טורקיה, שהעפילה לגמר אליפות העולם אותה אירחה ב-2010 (שם הפסידה לארה"ב), מתקשה מאז לשחזר את ההצלחה באליפות אירופה הקודמת סיימה במקום ה-17, רק אחד מעל ישראל. עם זאת, היא נחשבת לנבחרת קשוחה שתעשה הרבה בעיות לכחולים לבנים – בעיקר בצבע. סיכוי לניצחון: 30%.

 


איליאסובה בפעולה. משוכה ברמה גבוהה (AFP)

 

 

איטליה (מיקום נוכחי: 2, מאזן: 1:3)
מה נשאר לה: משחק מול סרביה (15:30)

 

האזורי הם הפתעת הטורניר עד כה. נבחרת הפאר שזכתה בשתי אליפויות אירופה וב-10 מדליות יבשתיות ירדה מגדולה בשנים האחרונות במקביל לקריסת הליגה המקומית. כבר במוקדמות היה ניתן לראות ניצנים של שינוי כשסיימה ראשונה בבית שכלל גם את נבחרת רוסיה, אך איש לא ציפה להתפוצצות שתגיע באליפות הנוכחית.

 

זה התחיל רע עם הפסד מרגיז לטורקיה, אך המשיך עם שלוש ניצחונות על איסלנד, ספרד וגרמניה בהארכה. כוכב הנבחרת הבלתי מעורער הוא דנילו גאלינרי, שחקן דנבר נאגטס, שהוכיח שהצליח לחזור מפציעה קשה והוא מוביל את הנבחרת עם 22.8 נק' ו-8 ריב'. אליו מצטרפים מרקו ביינלי, חברו החדש של עמרי כספי בסקרמנטו (17.5 נק'), אלסנדרו ג'נטילה מארמני מילאנו (15.3 נק' ו-5 ריב') ואנדראה ברניאני מברוקלין נטס שמראה סימנים שגילה את מעיין הנעורים (13 נק' ב-60% מהשדה). סיכוי לניצחון: 20%.

 


גאלינרי. האזורי שוב כאן (AFP)

 

ספרד (מיקום נוכחי: 4, מאזן: 2:2)
מה נשאר לה: משחק מול גרמניה (18:45)

 

אין מילה שלא נכתבה על נבחרת דור הזהב של ה'לה רוחה'. הנבחרת שהובילו פאו גאסול, פליפה רייס ו'לה בומבה' נאברו ל-7 מדליות בשנות האלפיים (כולל אליפות עולם ושתי אליפויות אירופה), הוכיחו באליפות העולם האחרונה וגם באליפות הנוכחית כי הם נמצאים על אדי הדלק האחרונים.

 

נבארו בכלל לא הגיע, אבל גאסול בהחלט כן כשהוא מוביל את הנבחרת עם 23.7 נק', 7.3 ריב' ו-2.3 אס'. גם רייס משתדל עם 11.3 נק', אך דור העתיד בראשותו של ניקולה מירוטיץ' (10.7 נק', 6.3 ריב') לא מספק בינתיים את הסחורה. עם זאת, לישראל אין הרבה סיכוי נגד אחת הנבחרות הטובות בעולם והכחולים לבנים יחזיקו אצבעות ליתר היריבות במטרה להימנע ממפגש איתם. סיכוי לניצחון 10%.

 


נוביצקי. גם בגיל 37 עדיין בכושר (AFP)

 

 

גרמניה (מיקום נוכחי: 5, מאזן: 3:1)
מה נשאר לה: משחק מול ספרד (18:45)

 

כן, דריק נוביצקי (37) עדיין שם, אבל כבר לא מדובר בנבחרת המאיימת שהוביל בשיא הקריירה. כוכב דאלאס אפילו כבר לא מוביל את קלעי הנבחרת (14.8 נק') ומשחק פחות דקות מבעבר (27.8 דק'). הוא כנראה חזר לנבחרת בשל העובדה כי הם מארחים את הבית המוקדם אך נראה שבכושר הנוכחי, גם יתרון הביתיות לא כ"כ עוזר.

 

כוכב הנבחרת הוא דניס שרודר הצעיר (20), מאטלנטה הוקס, שמוביל את הנבחרת עם 19.8 נק' ו-5.8 אס'. גם טיבור פלייס, שחתם בקיץ ביוטה ג'אז, נותן תפוקה יפה ביחס לדקות המשחק שלו (9 נק' ו-5.3 ריב' ב-17.8 דק') אך היתר לא מספקים את הסחורה. במשחק האחרון היא תפגוש את ספרד בקרב ישיר על העלייה לשמינית הגמר, כשרק יתרון הביתיות יהיה לטובתם.

 

בשלוש השנים האחרונות פגשה ישראל את המנשאפט פעמיים. באליפות אירופה הקודמת הפסדנו להם 76:80 במשחק ששלח אותנו (ואותם) הביתה, אך בקיץ הקודם ניצחנו אותם בטורניר הכנה בבאמברג 84:91. כנראה שאם יש נבחרת שאדלשטיין רוצה לקבל, אז זו נבחרת גרמניה. סיכוי לניצחון 50%.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי