Sport1 Banner

סרביה נותרה מושלמת, ספרד הדיחה את גרמניה

שרודר. הגיבור הטראגי של המשחק
שרודר. הגיבור הטראגי של המשחק | צילום: AFP

יריבת ישראל, איטליה הובסה 101:82, טורקיה נזקקה להארכה מול איסלנד

(גודל טקסט)

סגנית אלופת העולם, סרביה, המשיכה להוכיח היום (חמישי) שכדאי לספור אותה בין המועמדות לזכייה ביורובאסקט. החבורה של סשה ג'ורג'ביץ', שבהכנה כזכור ניצחה פעמיים את ישראל, סגרה את שלב הבתים במאזן מושלם של 0:5 אחרי ניצחון קליל על איטליה, 82:101.

 

מילוש תאודוסיץ' להט מהרגע הראשון והצטיין עם 26 נקודות ושמונה אסיסטים. נמניה בייליצה, שזכה בתואר שחקן העונה ביורוליג אשתקד ונראה בדרך הבטוחה למקום בחמישיית הטורניר הנוכחי, הוסיף 19 נקודות, 8 ריבאונדים ו-4 אסיסטים. אלסנדרו ג'נטילה קלע 19 למפסידים, אנדראה ברניאני הוסיף 17 ודנילו גלינארי 14.

 

 

בעקבות התוצאה, הבטיחה סרביה את ראשות הבית המוקדם. איטליה סיימה שלישית ותפגוש בשמינית הגמר את נבחרת ישראל ביום ראשון.

 

במשחק המרכזי של הערב, בקרב על הישרדות באליפות, גברה ספרד על גרמניה 76:77. דניס שרודר קלע 26 נקודות לגרמניה, אבל החטיא זריקת עונשין שהייתה יכולה לשלוח את המשחק להארכה, שלוש שניות לסיום. דירק נוביצקי קלע 10 נקודות, במשחק שככל הנראה חתם קריירה אדירה שלו בנבחרת. סרחיו רודריגס קלע 19 לספרדים, פאו גאסול הוסיף 16 נקודות, 11 ריבאונדים ו-6 אסיסטים.

 

פולין התאוששה מההפסד לישראל והבטיחה את המקום השלישי בבית א' עם ניצחון 65:78 על פינלנד. אדם ואצ'ינסקי הצטיין עם 17 נקודות, איי.ג'יי סלוטר הוסיף 13 ו-8 אסיסטים. שון האף קלע 17 למפסידים, פטרי קופונן הוסיף 14 ו-8 אסיסטים והפינים כנראה יסיימו את דרכם בשמינית הגמר, שם מחכה להם סרביה. במשחק לפרוטוקול בלבד רשמה רוסיה את ניצחונה הראשון בטורניר, 61:81 על בוסניה, שסיימה במקום האחרון בבית א'.

 

בלגיה הבטיחה את עלייתה לשמינית הגמר עם ניצחון 71:79 על אוקראינה. פייר אנטואן ג'ילט קלע 15 נקודות, סאם ואן רוסום הוסיף 14. קיריל פסנקו הוביל את המפסידים עם 20 נקודות ו-11 ריבאונדים. סלובניה גברה על מקדוניה 51:62 והבטיחה את המקום השלישי בבית ג' עם 20 נקודות של זוראן דראגיץ'.

 

עוד משחקים שנערכו מאוחר יותר הלילה (חמישי):

 

טורקיה – איסלנד 102:111 (לאחר הארכה)

 

הטורקים הצליחו להסתבך מול אחת הנבחרות החלשות באליפות. חניכיו של ארגין עתמאן איבדו יתרון משמעותי וספגו שלשה שקבעה 91:91 וכפתה הארכה בה התעלתה טורקיה שתשחק בשמינית הגמר מול המארחת צרפת.

 

ליטא – צ'כיה 81:85 (לאחר הארכה)


המנצחת עלתה לשמינית הגמר מהמקום הראשון בבית, ותפגוש את גיאורגיה. לצ'כים, אותם מאמן ננו גינזבורג הישראלי, מצפה בשמינית הגמר קרואטיה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי