Sport1 Banner

בלב ובהקרבה: ניצחון הבכורה הגדול מכולם

כספי. עשה את ההבדל
כספי. עשה את ההבדל | צילום: AFP

קופמן סבור שהניצחון על רוסיה מכניס את אדלשטיין להיכל התהילה של הכדורסל הישראלי. וגם: אליהו וכספי

(גודל טקסט)

זה ממש לא היה קשור לכדורסל. ההבדל בין נבחרות ישראל ורוסיה היה בלב, בהקרבה וברצון לתת הכול על הפרקט. הניצחון אתמול ייכנס להיכל התהילה של הכדורסל הישראלי ומכניס לשם גם את המאמן ארז אדלשטיין, עם ניצחון הבכורה הגדול מכולם.

 

יש לנו בעיות אקוטיות: אין לנו שחקן ציר משמעותי – הפתענו אתמול בסמול-בול, עם גל מקל ושלושה פורוורדים (כספי, אליהו, כדיר) במחצית השנייה, שקבעה ברבע הרביעי מהלך 10:30; הייתה לנו נחיתות בולטת בריבאונד במחצית הראשונה – לא להאמין שכבר 36 שנה אנחנו שואלים את עצמנו מתי יהיה לנו גבוה שינפק דאבל-דאבל בכל משחק, אבל פתאום מתברר שאין לנו קלעים ואין לנו מס' 2 שיכול לגמור משחק מבחוץ; אבל כמו באגדה הזו על דוד וגוליית, ניצחנו באמצעות הגנה.

 

 

"בהגנה אין יום חלש, צריך רק לרצות", קבע אריה מליניאק כבר בשנות ה-70'. ואנחנו רצינו יותר. אולי היה מקום שהג'ינג'י יורה על הגנת מצ'-אפ-זון (אזורית מתחלפת לאישית) שעשתה את מכבי ת"א לאימפריה ביורוליג – לפחות במחצית הראשונה. אבל כאשר אישית עובדת, והיא הרי הבסיס להכל, אז הכול יופי. גל מקל סיפק את הסל שהבטיח לנו ניצחון, אבל הוא עדיין לא בכושר משחק מיטבי. הוא מחזיק בכדור יותר מדי, החבר'ה מתחבאים אחרי החסימות, והקליעה שלו לא משהו שאפשר לכתוב עליו, אבל הוא שותף ראוי לניצחון אתמול.

 

גל מקל. למרות הכל, קלע סל מכריע (AFP)

 

רביב לימונד נתן עבודה בהגנה, וגם שלוש קליעות עונשין חשובות, ואל תשכחו את הצ'אקה הראשונה של הנבחרת. אוי, כמה חיכינו לה. ליאור אליהו הוא בלתי עציר כשהוא ב"זון". אין פתרון פיסיקלי לעצור את התולעת שמסתובבת עליו, ובאליפות הזו קיבלנו את ליאור גם כתמיכה בהגנה. בגדול, ליאור הוא גארד בנשמתו. הוא אמנם 2.08 מ' בלי קליעה מבחוץ, אבל הוא רואה משחק ומגרש צעד אחד קדימה מכולם.

 

ואיך אפשר בלי עומרי כספי. באמת משחק גדול שלו בבכורה כקפטן. בנוסף לנקודות ולריבאונד, הוא משך ועודד וקלע עשר נקודות ברציפות כדי ליצור יתרון משמעותי. אז נכון שמקו העונשין הוא גרם לדפיקות לב מיותרות, אבל הבחור נתן את הנשמה על הפרקט. ובנבחרת שאין לה מנהיג טבעי, עומרי עשה את ההבדל.

 

קפטן כספי. עשה את ההבדל (AFP)

 

הערב מחכה לנו פינלנד. זה יהיה משחק שונה. זו נבחרת אתלטית עם הרבה תנועה והרבה קלעים שדורגה ב-2013 במקום התשיעי באירופה. לא מעניינים הכוכבים שלה, מעניין איך תגיע הנבחרת שלנו למשחק הזה ברכבת ההרים של אליפות אירופה, שבה צריך לשמור על מומנטום בכל מחיר. ניצחון היום, ואנחנו עם רגל וחצי בשלב הבא ונוכל לפנטז על עוד ניצחונות שימנעו מאיתנו מפגש עם ספרד וסרביה בשלב הבא.

 

קצת נחת מנבחרת לאומית שלנו. כי את מה שיהיה הערב בקרדיף עם נבחרת הכדורגל, כבר כולנו יודעים. נכון?   

עוד באותו נושא: ליאור אליהו

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי