Sport1 Banner

קוזמינסקאס: "רוצים להוכיח שלא הגענו בטעות"

ינקונאס וקוזמינסקאס. יחגגו גם הלילה?
ינקונאס וקוזמינסקאס. יחגגו גם הלילה? | צילום: AFP

ליטא תנסה לשחזר את הזכייה ב-2003 בגמר היורובאסקט מול ספרד (20:00)

(גודל טקסט)

בפעמיים הקודמות שסרג'יו סקאריולו הדריך את נבחרת ספרד באליפות אירופה, היא חזרה הביתה עם מדליית הזהב. הערב (ראשון, 20:00) יהיה לו צ'אנס להשלים טרבל, כאשר הנבחרת שלו תנסה להחזיר את התואר אותו הניפה ב-2009 וב-2011 במשחק נגד ליטא המפתיעה.

 

לחמישה שחקנים יש הזדמנות להשלים עונה חלומית עם כל התארים: יונאס מאצ'וליס מליטא ורודי פרננדס, סרחיו רודריגס, פליפה רייס וסרחיו יול מספרד. כל החמישה זכו העונה בדאבל הספרדי וביורוליג ולפחות אחד מהם גם יניף את אליפות אירופה לנבחרות הלילה.

 

 

בהיעדרם של מארק גאסול, ריקי רוביו, חואן קרלוס נבארו וחוזה קלדרון, העמיס פאו גאסול את ספרד על גבו והוא מוביל את הטורניר עם 25.6 נקודות למשחק. בחצי הגמר הוא קלע 40 נקודות בדרך לניצחון על צרפת, אבל הערב הוא יחפש נקמה בליטא על ההפסד בגמר 2003, בו 36 נקודות שלו לא הספיקו. "יש להם את גאסול, אבל חוץ ממנו לא חסר שם שחקנים מוכשרים", אמר מינדאוגאס קוזמינסקאס הליטאי, "אנחנו שמחים מאוד להיות בגמר ורוצים להוכיח שלא הגענו לכאן בטעות".

 

 

ספרד, אלופת אירופה ב-2009 וב-2011, לא הרשימה בשלב הבתים והפסידה בשניים משלושת משחקיה הראשונים – 80:70 לסרביה ו-105:98 לאיטליה – אך הבטיחה מקומה בשמינית הגמר עם ניצחונות על איסלנד וגרמניה. בשמינית הגמר גברה על פולין 66:80 במשחק נפלא של פאו גאסול שקלע 6 שלשות, לאחר מכן התגברה על יוון 71:73 ובחצי הגמר הדהימה את המארחת והאלופה היוצאת צרפת עם 75:80 בהארכה, כשהיא נעזרת ב-40 נקודות של גאסול, ה-MVP של הטורניר.

 

גם ליטא לא הרשימה במיוחד בשלבים הראשונים, אך סיימה ראשונה בבית ד' במאזן 1:4, כשהיא מבטיחה את ראשות הבית עם 81:85 בהארכה על צ'כיה של ננו גינזבורג במחזור האחרון. אחרי ניצחון קשה על גאורגיה בשמינית הגמר, היא עברה את איטליה לאחר הארכה ושלשום הדהימה בחצי הגמר את סרביה הפייבוריטית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי