Sport1 Banner

67:87 מוחץ להפועל ירושלים על גראן קנאריה

קרטיס ג'רלס. בטירוף
קרטיס ג'רלס. בטירוף | צילום: דני מרון

דייסון צלף (20), רנדל תרם והאדומים השיגו ניצחון חשוב ברבע גמר היורוקאפ

(גודל טקסט)

הפועל ירושלים עשתה הערב (שלישי) צעד חשוב לעבר העפלה לחצי גמר היורוקאפ כשניצחה את גראן קנאריה במשחק הראשון בסדרת הטוב מ-3 בשלב שמונה האחרונות במפעל.

 

המחצית הראשונה הייתה צמודה ומותחת והתאפיינה בחילופי יתרון בין הצדדים, אבל אז הגיע הרבע השלישי בו ג'רום דייסון התפוצץ עם מטווח של צליפות וירושלים ברחה. ברבע האחרון בראיין רנדל עלה מהספסל וסיפק תרומה חשובה בשני צדי המגרש והמשחק הוכרע דקות ארוכות לפני שריקת הסיום.

 

ביום שישי הקבוצות ייפגשו בלאס פלמאס ואם הספרדים ינצחו הקבוצות יחזרו למשחק שלישי ומכריע בארנה בבירה בשבוע הבא. גראן קנאריה תהיה חייבת את הכוכב שלה קייל קוריץ' ביכולת טובה הרבה יותר כדי לחזור לעניינים בסדרה.

 


קרטיס ג'רלס. משחק סולידי (דני מרון)

 

קלעו להפועל ירושלים: ג'רום דייסון 20 (4 מ-7 ל-3), אמארה סטודמאייר וטרנס קינזי 14 כל אחד, בראיין רנדל 10, שון ג'ונס 9, קרטיס ג'רלס 8, טראוויס פיטרסון 7, יותם הלפרין 3, ליאור אליהו 2.

 

קלעו לגראן קנאריה: בו מקאלב 12, קייל קוריץ' 10, יוליס באאז 8, אלברט אוליבר, רויס אוניל ופבלו אגילאר 7 כל אחד, סאסו סאלין ודרקו פלאניניץ' 6 כל אחד, ריצ'רד הנדריקס ואוריול פאולי 2 כל אחד.

 


אמארה סטודמאייר. משחק קריטי (דני מרון)

 

לרשותו של המאמן הספרדי לואיס קאסמירו עומד סגל איכותי הכולל שמות כמו בו מקאלב, קייל קוריץ', ריצ'רד הנדריקס, דארקו פלאניניץ' ועוד. בעונה שעברה העפילו הספרדים לחצי הגמר שם הודחו על ידי גלאטסראיי בגלל הפרש סלים.

 

עוד לפני המשחק הניפו אוהדי הקבוצה את הדגל הלהטב"י, אולי בתגובה לדבריו של שחקן הקבוצה אמארה סטודמאייר שהתבטא מוקדם יותר באחד מכלי התקשורת נגד ההומואים. יש לציין שאותו ארגון האוהדים מניף את הדגל באופן קבוע במשחק קבוצת הכדורגל של הפועל קטמון. 8,437 אוהדים הגיעו לארנה כדי לתמוך בקבוצתם במשחק החשוב.

 

אוהדי הפועל ירושלים. מסר לסטודמאייר? (דני מרון)

 

רבע ראשון

הפועל ירושלים פתחה בחמישייה עם קרטיס ג'רלס, ג'רום דייסון, טרנס קינזי, טראוויס פיטרסון, אמארה סטודמאייר. גראן קנאריה פתחה עם בו מקאלב, סאסו סאלין, רויס אוניל, יוליס באאז, ריצ'רד הנדריקס.

 

פיטרסון וג'רלס הריצו את המארחת ל-2:7 מהיר, אבל הספרדים הידקו את ההגנה והפכו עם ריצת 1:9. משהו השתחרר אצל סטודמאייר שסיים את הרבע הראשון עם 7 נקודות וג'רלס צימק עם סל הבאזר ל-17:16 בסיום הרבע הראשון.

 


סימונה פיאניג'אני. עבד כל העונה בשביל הרגע הזה (דני מרון)

 

רבע 2

הרבע השני נפתח בקצב גבוה. דייסון להט וקבע 24:30 חמש דקות בתוך הרבע. מקאלב קלע סל משוגע ובאאז תפר סל מרחוק ופיאניג'אני הזעיק פסק זמן כדי שהיתרון לא יימחק. מקאלב עוד העביר את היתרון לספרדים ורק סל על הבאזר של קינזי הוריד את המקומיים להפסקה ביתרון 38:39.

 


בו מקאלב. ניסיון רב במועדונים גדולים (דני מרון)

 

רבע 3

דייסון צלף מבחוץ, סטודמאייר קלע עוד שתיים בתוך הצבע וירושלים עלתה ל-41:46, מה שהדליק את הקהל המקומי. דייסון היה בלתי ניתן לעצירה ועם עוד קליעה מטורפת לשלוש הגדיל את ההפרש ליתרון דו ספרתי, 43:54. הספרדים ניצלו מספר טעויות של השחקנים המקומיים כדי לקזז את הפיגור, ושוב היה זה קינזי שקלע על הבאזר וקבע 57:64 לקראת הרבע האחרון.

 


ליאור אליהו (דני מרון)

 

רבע 4

הרבע נפתח בסערה מצד האדומים. ג'ונס, קינזי קלעו, רנדל הטביע במתפרצת וירושלים ברחה ל-59:70. רנדל המשיך להטביע, לחטוף ולקחת ריבאונדים והמארחת ברחה ל-62:78 כשנותרו שש דקות לסיום. הדקות האחרונות היו גאברג' טיים אחד ארוך והמשחק הסתיים ב-67:87.

 


ג'רום דייסון. לוהט (דני מרון)

עוד באותו נושא: גראן קנריה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי