Sport1 Banner

מוטי דניאל ימונה ב-2017 למנהל נבחרת ישראל

נבחרת ישראל. המנהל הוותיק פורש
נבחרת ישראל. המנהל הוותיק פורש | צילום: אודי ציטיאט

כדורסלן העבר יחליף את מומו לוצקי. נבחרי מרץ: דילייני, הלפרין ופרנקו

(גודל טקסט)

הועדה המקצועית של איגוד הכדורסל שהתכנסה היום (חמישי), החליטה להמליץ על מוטי דניאל כמחליפו של מומו לוצקי בתפקיד מנהל נבחרת ישראל אחרי אליפות אירופה 2017.

 

לוצקי הוא ככל הנראה מנהל הנבחרת הוותיק ביותר באירופה כיום, יחנוך את דניאל במהלך התקופה עד אליפות אירופה ובמהלכה וישמש כמנטור עבורו ובמהלך האליפות יערוך לו איגוד הכדורסל טקס פרידה מפואר.

 

לוצקי משמש בתפקידו זה מאז 1995 ונחשב לאחד האנשים האהודים בענף הכדורסל. דניאל, אחד מהשחקנים הגדולים של נבחרת ישראל בכל הזמנים, שימש בקיץ האחרון כמנהל נבחרת העתודה ויקבל עליו את התפקיד החדש.

 

את דניאל יחליף בנבחרת העתודה עוד שחקן עבר, משה רייס ששיחק יחד עם דניאל בהפועל חולון בשנות ה-80.

 

לוועדה המקצועית הגיע ארז אדלשטיין מאמן נבחרת ישראל, שסיפר על התוכניות של הנבחרת לקיץ הקרוב. כזכור ישראל תארח את אחד הבתים באליפות אירופה 2017.

 

אדלשטיין אמר לוועדה שהכוונה היא לנצל את הקיץ הקרוב כדי לתת לשחקנים צעירים המתדפקים על שערי הנבחרת ניסיון בינלאומי ולכן הנבחרת תצא לטורניר באסטוניה בהשתתפות הנבחרת המקומית, אוקראינה ורומניה וייתכן שלטורניר נוסף. בכל מקרה פעילות הנבחרת תהיה רק במהלך חודש אוגוסט.

 

לוועדה המקצועית הגיעו לדיון גם גוני צחר יו"ר איגוד השופטים החדש ודוד דגן יו"ר הועדה המקצועית באיגוד השופטים.

 

ובתוך כך, פול דילייני, יותם הלפרין ודני פרנקו הם נבחרי חודש מרץ בליגת ווינר סל. פאנל הבוחרים, המורכב מעיתונאי כדורסל מכל גופי התקשורת, בחר את הגארד הזר של מכבי קריית גת ל-MVP של החודש, את קפטן הפועל "בנק יהב" ירושלים לשחקן הישראלי המצטיין של החודש ואת פרנקו, גם הוא מהאלופה, למאמן החודש. הלפרין יזכה למלגת לימודים בסך 2,000 דולרים מתנת רענן כץ, שנמצא בארץ בימים אלה ויעניק לו את המלגה באופן אישי.

 

הקרב על תואר שחקן החודש היה מהצמודים ביותר שזכורים לנו העונה, ובסופו דילייני שזכה לקצת יותר מ-30% מהקולות הפך לראשון בתולדות הליגה שנבחר ל-MVP החודשי פעמיים ברציפות. 

 

"אני מודה לאלוהים על הכבוד הגדול שנפל בחלקי להיבחר פעמיים ברציפות לשחקן החודש", אמר דילייני שמדורג שני בליגה במדד ובחטיפות, רביעי במלך הסלים ותשיעי באסיסטים, "התרגשתי מאוד לשמוע שאני השחקן היחיד שהצליח לעשות את זה, בליגה עם כל כך הרבה שחקנים גדולים העונה ובשנים קודמות. אני רוצה להודות לחבריי לקבוצה ששיחקו כל כך טוב בחודשים האחרונים ואני מקווה שנוכל להמשיך ולהשתפר".

 

המשאל על השחקן הישראלי המצטיין של החודש הפך לדו-קרב בין יותם הלפרין לשון דאוסון, כאשר בסופו של דבר הקפטן של הפועל "בנק יהב" ירושלים סיים ראשון עם 58% מהקולות לעומת 38% של הגארד המעופף ממכבי ראשל"צ.

 

אחרי מספר שבועות לא קלים, דני פרנקו נבחר למאמן החודש במרץ ברוב מרשים של 73% מהמצביעים. מאמנים נוספים שזכו לקולות: עודד קטש, נתי כהן, מיקי גורקה ואריק אלפסי. פרנקו יקבל את תואר מאמן החודש ביחד עם הלפרין לפני המשחק של ירושלים במוצאי שבת נגד בני הרצליה .

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי