Sport1 Banner

מוקדמות אליפות אירופה: הנבחרת עלתה שלב

הנבחרת ושגריר ישראל בנורבגיה. המשימה הושלמה
הנבחרת ושגריר ישראל בנורבגיה. המשימה הושלמה |

ישראל ניצחה 2:3 את נורבגיה והשיגה את הכרטיס לסיבוב השני של הקמפיין

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל בכדורעף הבטיחה את מקומה בסיבוב השני במוקדמות אליפות אירופה לאחר שניצחה במשחק האחרון במסגרת בית 3 בשלב הראשון 2:3 את המארחת נורבגיה (23:25, 25:22, 20:25, 25:17, 14:16), וסיימה את טורניר המוקדמות עם שלושה ניצחונות ובראש הטבלה עם 8 נקודות ובמרחק שתי נקודות מנורבגיה, שסיימה שניה. 

הנבחרת, בהדרכתו של המאמן הפולני ג'גוש ריש, ניצחה מוקדם יותר 0:3 את הונגריה ו-1:3 את אנגליה והפעם ניצחו האנגלים את הונגריה בחמש מערכות וסיימו במקום השלישי. אגב, נורבגיה לא עלתה לסיבוב השני במוקדמות לקראת היורו לאחר ששבדיה ואוסטריה עלו מבתים 1 ו-2 בהתאמה כשנבחרת שווייץ עולה מהמקום השני בבית 1 ומצטרפת אליה מולדובה, שסיימה שניה בבית 2.

הפעם נתקלה הנבחרת בחומה נורבגית שחגגה ליד הרשת עם 8:14 בקיל בלוק, אבל קבלה יציבה יותר של הכחולים לבנים ועוד 7 נקודות ממכות פתיחה איפשרו לנבחרת לקחת את ההכרעה לשובר שיוויון בו חגגה ישראל שני קיל בלוקס לעומת אפס של המארחים, שנכנעו למרות יתרון מאוחר. 

טמיר הרשקו הוביל את התקפת נבחרת ישראל עם 24 נקודות (47 אחוז, 2 קיל בלוק), אלכס שפרנוביץ' הוסיף 19, גנדי סוקולוב (3 קיל בלוק) ואיליה גולדרין 11 כ"א, סלבה בצ'קלה 10, אמיר וינרסקי והמוסר אריאל כצנלסון הוסיפו נקודה כ"א. 


ישראל בשלב הבא (אתר CEV)

המאמן ריש, שקיבל את מושכות האימון לפני כחודש, היה מאושר בסיום: "כולנו מאוד מאוד שמחים. הכדורים האחרונים המכריעים היו מדהימים ולקחנו ארבע נקודות ברצף במערכה החמישית. זה היה משחק מאוד קשה, אבל האמנו לכל אורך הדרך". 

שגריר ישראל בנורבגיה רפי שוץ הגיע לעודד את הנבחרת והניף את דגל ישראל ביציע, יחד עם כמה אוהדים שנסעו כעשר שעות בכדי לתמוך בכחולים-לבנים. המקום הראשון אותו השיגה הנבחרת הבטיח את מקומה בסיבוב המוקדמות השני, שם תשחק בבית 4 עם נבחרות קרואטיה, לטביה וסלובקיה. המשחקים יתקיימו באמצע חודש ספטמבר בשני טורנירים – הראשון בסלובקיה והשני בקרואטיה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי