Sport1 Banner

אלקראס – דג'וקוביץ' 6:1, 2:2 (מערכה 2)

נאבק על כל כדור. נובאק דג'וקוביץ' | רויטרס

גמר ווימבלדון 2023: הסרבי פתח עם טניס כמעט מושלם ולקח בקלות את המערכה הראשונה, בדרך אולי לתואר גרנד סלאם 24 והשוואת השיא של פדרר בלונדון. מנגד מחפש המדורג 1 את הניצחון המרשים ביותר בקריירה הצעירה שלו, ולאחר התחלה מרובת טעויות הצליח לשבור במערכה השנייה

(גודל טקסט)

במעמד הכי נוצץ שיש לטניס העולמי להציע, גמר ווימבלדון 2023 מספק לנו היום (ראשון) מפגש ענק בין שני השחקנים המובילים בעולם כיום – קרלוס אלקראס ונובאק דג'וקוביץ'. הספרדי הצעיר אמנם מגיע כמדורג ראשון בעולם, אך מולו ניצב מי שככל הנראה נחשב לפייבוריט לזכייה – הסרבי שרוצה זכייה חמישית ברציפות ושמינית בסך הכל שתשווה את שיאו של רוג'ר פדרר, וגרנד סלאם 24 בקריירה.

השניים כבר נפגשו לאחרונה בחצי גמר רולאן גארוס, אך אחרי שתי מערכות תחרותיות ומלהיבות, אלקראס נפגע/קרס מנטלית והמדורג 2 ניצל זאת כדי לשייט לניצחון קליל שהותיר טעם חמוץ. לאחר שהשאירו את כל עולם הטניס עם טעם של עוד, כעת יש להם הזדמנות לכתוב עוד פרק בהיסטוריה המפוארת של ווימבלדון.

דג'וקוביץ' כאמור יוכל להגדיל את הפער בטבלת כל הזמנים עם גרנד סלאם 24, וירצה להימנע מהפסד ראשון במגרש המרכזי בווימבלדון מאז המפגש מול אנדי מארי באותו המעמד בדיוק לפני עשור – בגמר 2013. הסרבי גם רוצה להוסיף זכייה במייג'ור שלישי השנה אחרי אליפות אוסטרליה ורולאן גארוס ולשמור על חלום ארבע הזכיות בחיים – דבר שלא הוא ולא פדרר או נדאל הצליח לעשות במהלך הקריירות המפוארות שלהם.

אלקראס, שכבר הספיק להפוך למדורג 1 הצעיר בהיסטוריה ולזכות אשתקד באליפות ארצות הברית, רוצה לרשום בווימבלדון ניצחון על מלך המשטח שיציב אותו סופית ברשימה של הגדולים. אם ינצח, אלקראס יהפוך לחמישי בלבד אי פעם שזוכה ביותר מגרנד סלאם אחר לפני גיל 21.

בין השניים נערכו עד כה שני מפגשים בלבד בעבר, וכל אחד רשם ניצחון אחד. אלקראס גבר על הסרבי בשלוש מערכות אשתקד בטורניר מדריד, אבל במשחק החשוב באמת בין השניים, בחצי גמר רולאן גארוס בחודש שעבר, דג'וקוביץ' כאמור יצא עם ידו על העליונה..

נובאק דג'וקוביץ' עם קרלוס אלקראס, גמר ווימבלדון 2023
גמר ראשון בין שני הטניסאים הטובים בעולם כיום. נובאק דג'וקוביץ' עם קרלוס אלקראס | רויטרס
הנסיך וויליאם עם הנסיכה קייט וילדיהם, גמר ווימבלדון 2023
המשפחה המלכותית תופסת את מקומה | רויטרס
דניאל קרייג עם רעייתו רייצ'ל וייס, גמר ווימבלדון 2023
גם ג'יימס בונד בדימוס הגיע. דניאל קרייג עם רעייתו רייצ'ל וייס | רויטרס

מערכה 1

דג'וקוביץ' הגיש ראשון, לא היה מדויק וסידר לאלקראס אפשרות שבירה מהירה, אבל תיקן עם עלייה טובה לרשת ושמר על המשחקון. הסרבי סיפק חבטות החזרה מצוינות ועלה ל-0:40 על ההגשות של אלקראס, ובניסיון השלישי גם שבר ל-0:2. דג'וקוביץ' שמר על ההגשות שלו בנחישות, בעוד אלקראס המשיך לחלק מתנות עם שגיאות ונקודות קלות מדי. הוא חזר מפיגור 40:15, אבל חבט לרשת באפשרות השבירה השלישית של נולה, שעלה ל-0:4. דג'וקוביץ' המשיך להציג טניס נהדר והגיע כמעט לכל כדור, אך במשחקון השישי סיפק אלקראס חבטת העברה נפלאה ועלה על הלוח כשצימק ל-5:1, אבל זה לא מנע מדג'וקוביץ' לחתום את המערכה עם משחקון חלק ו-1:6.

עד היום הפסיד דג'וקוביץ' רק חמישה משחקי גרנד סלאם שבהם לקח את המערכה הראשונה, לעומת 297 ניצחונות. אלקראס מסוגל לספק קאמבק נדיר?

נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי, גמר ווימבלדון 2023
נאבק על כל כדור. נובאק דג'וקוביץ' | רויטרס
קרלוס אלקראס טניסאי ספרדי, גמר ווימבלדון 2023
חיפש נקודות יפות, טעה בנקודות הפשוטות. קרלוס אלקראס | רויטרס
בראד פיט עם הבמאי גאי ריצ'י, גמר ווימבלדון 2023
בראד פיט עם הבמאי גאי ריצ'י | רויטרס

מערכה 2

אלקראס נראה משוחרר יותר בפתיחת המערכה השנייה, ובעיקר מדויק יותר. הוא שמר בקלות על משחקון ההגשה והוביל 0:30 על ההגשות של האלוף המכהן. דג'וקוביץ' הפך ל-30:40, אבל טעה פעמיים ליד הרשת וסידר שתי אפשרויות שבירה לספרדי, שאת השנייה ידע לנצל ולעלות ל-0:2. דג'וקוביץ' הגיב מיד עם שבירה משלו והרגיע את ההתלהבות של אלקראס, אך המשיך להגיש באחוזים לא טובים וסידר ליריבו עוד אפשרות לשבור, ממנה ניצל אחרי הראלי הארוך במשחק (29 חבטות) והשווה ל-2:2. במצב של 40:40 הריע דג'וקוביץ' לאלקראס אחרי נקודה נהדרת ליד הרשת, והספרדי עלה ל-2:3.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי