Sport1 Banner

מלך היבשת: ג'וקוביץ' גבר על תים בגמר וזכה בפעם השמינית באליפות אוסטרליה

נובאק ג'וקוביץ'
נובאק ג'וקוביץ' | WILLIAM WEST/AFP via Getty Images

גרנד סלאם 17 בקריירה: בתום ארבע שעות, הסרבי זכה בטורניר הראשון של העונה לאחר מותחן אדיר מול האוסטרי עם 4:6, 6:4, 6:2, 3:6, 4:6 אחרי חמש מערכות

(גודל טקסט)

הסדר נותר על כנו. לאחר טורניר כמעט מושלם, נובאק ג'וקוביץ' זכה היום (ראשון) בפעם השמינית באליפות אוסטרליה הפתוחה, כשגבר 4:6, 6:4, 6:2, 3:6, 4:6 על דומיניק תים האוסטרי. למעשה, הסרבי שמר על התואר שזכה בו רק בשנה שעברה במלבורן, וחגג את הגרנד סלאם ה-17 בקריירה המפוארת שלו.

אחרי שעקף את רוג'ר פדרר, ג'וקוביץ' הוא שיאן הזכויות באוסטרליה, עם שמונה כאלו. במשחק היום הוא שמר על המאזן האדיר שלו ביבשת. כבר בפתיחה המדורג שני בעולם הראה שהוא לא הגיע עד שם כדי לסיים שני, אך מנגד נתקל במי שכנראה יהיה האלוף של הטורניר בשנים הבאות.

ארבע שעות ארך המשחק המותח, שנמשך חמש מערכות מותחות מאוד. תחילה, זה היה ג'וקוביץ' ששבר וניצח את המערכה הראשונה, אך המדורג חמישי לא נכנע, שכבר בעצמו וניצח בשתי המערכות הבאות. האלוף המכהן של הטורניר הראה שהוא עשוי בדיוק מהחומר של האלופים, ניצח בשתי המערכות הבאות והניף את הגביע.


בפעם השמינית בקריירה, ג'וקוביץ' מניף את הגביע באוסטרליה (WILLIAM WEST/AFP via Getty Images)

מהלך המשחק
כבר במערכה הראשונה הבהיר ג'וקוביץ' כי הוא מסתער בכל הכוח על התואר ועלה ל-0:3 מהיר במשחקונים בזכות טניס איכותי, כולל נקודת שבירה שהשיג. האוסטרי התעורר לאחר מכן, השיג נקודה ראשונה במשחקון הרביעי, ומשם רץ כל הדרך ל-4:4. בהמשך ביצע תים שתי שגיאות גדולות ואפשר לסרבי לנצח את המערכה.

תים החליט לא לוותר ונכנס לזון המוכר שלו במערכה השנייה. אחרי מצב של 1:1 במערכות, המדורג חמישי בעולם עלה ל-3:1 עם שבירה משלו. בהמשך המשחק נקלע פעם נוספת לשוויון 4:4 נהדר, ולמרות שג'וקוביץ' הצליח לייצר מומנטום חיובי, הוא לא נוצל על ידיו ותים הצליח לשבור שוב ולנצח 4:6 את המערכה. 1:1 לאחר שני סטים איכותיים.


נכנס לזון. תים בגמר במלבורן (SAEED KHAN/AFP via Getty Images)

במערכה השלישית, לא היה שום כוח שיכול היה לקחת מדומיניק תים את הניצחון במערכה. זה התחיל עם 0:3 חלק וללא מענה שלו, כשהמדורג השני בעולם בעיקר עוסק בנסיגה לאחור. בהמשך, ג'וקוביץ' הצליח לנצח משחקון, אך הוא רק צימק 4:1. המשך איבד תים שתי נקודות מערכה, אך הצליח לזכות בשלישית וניצח 2:6 במערכה.

האלוף המכהן הצליח לחזור למשחק במערכה הרביעית. לאחר כמה נקודות יפות, המשחק הפך הרבה יותר חזק ואינטנסיבי, כשג'וקוביץ' עלה ל-1:2 בפתיחה. כל צד שמר על ההגשות שלו, ובמצב של שוויון 3:3, זה היה תורו של הסרבי לרוץ לבד, ועם שלושה משחקונים טובים ניצח 3:6 במערכה הרביעית ושלח את המשחק למערכה אחת על הקופה.


חזר בגדול. נובאק ג'וקוביץ' אחרי המערכה הרביעית (GREG WOOD/AFP via Getty Images)

את המערכה האחרונה פתח תים בצורה טובה, אך לאחר שניצח במשחקון הראשון, נשבר פעם נוספת ואפשר לג'וקוביץ' לעלות ל-1:3. בהמשך הסרבי עלה ל-2:4 ורץ בבטחה לעבר התואר. תים הגיש על מנת לחזור, ואף הצליח לצמק פעם נוספת ל-3:4. ג'וקוביץ' הגיב מהר ועלה ל-3:5, אף מנגד תים ניצח במשחקון הבא כמעט על האפס וקבע 4:5 סופר-מותח. בסיום, ג'וקוביץ' הגיש בשביל התואר והצליח לנצח 4:6.


עוד באותו נושא: דומיניק תים, נובאק ג'וקוביץ'

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי