Sport1 Banner

ענק ורבע: אנדרסון מחפש היסטוריה באליפות ארה"ב

אנדרסון חוגג את ההעפלה לרבע הגמר
אנדרסון חוגג את ההעפלה לרבע הגמר | צילום: AFP

למרות גובהו (2.03), המדורג 14 בעולם נשאר מתחת לרדאר. עד הניצחון על מארי

(גודל טקסט)

כבר יותר משנתיים שקווין אנדרסון הוא שחקן טופ-20 לגיטימי. באוגוסט 2013 הוא השתלב ברשימת העלית של הטניס העולמי ומאז הוא שומר על יציבות מרשימה בין 22 השחקנים הטובים בעולם. כיום ממוקם הטניסאי הדרום אפריקאי בדירוג השיא שלו – 14 בעולם –  ובכל זאת, אנדרסון בן ה-29 הוא דמות אנונימית עבור רוב חובבי הספורט. גם היום, צריך להיות  עכברי טניס כדי לזהות אותו ברחוב, למרות שמדובר בשחקן שמתנשא לגובה 2.03 מטרים.

 

אנדרסון זכה בשלושה תארי ATP בקריירה, כולל בטורניר ווינסטון-סיילם לפני פחות משבועיים. אולם למרות הישגיו והעובדה שכבר מזמן ביסס את מקומו בין טובי השחקנים בעולם, אנדרסון מעולם לא זכה לכבוד לו הוא ראוי.

 

 

העובדה שלא הצליח לעבור את שלב שמינית הגמר באף טורניר גראנד סלאם – ולמעשה הודח בשלב הזה בשבעה מבין 11 טורנירי הגרנד סלאם האחרונים – שיחקה בכך תפקיד מכריע. אבל הנתון הזה היה נכון רק עד למשחק שמינית גמר אליפות ארה"ב מול אנדי מארי, כשאנדרסון טיפס לרבע הגמר בניו יורק בתום ניצחון על המדורג 3, אנדי מארי, לאחר ארבע שעות ו-18 דקות של משחק.

 

בטורניר ווימבלדון, מוקדם יותר הקיץ, אנדרסון היה על סף ניצחון סנסציוני על המדורג 1, נובאק ג'וקוביץ'. אולם הוא איבד יתרון של שתי מערכות וסיים את דרכו בטורניר פעם נוספת בשלב שמינית הגמר. הטניסאי שהפסיד ב-15 מפגשיו מול ארבעת הגדולים (ג'וקוביץ', פדרר, מארי ונדאל) בארבע השנים האחרונות שבר סוף סוף את הבצורת, ורשם ניצחון שאולי יהווה נקודת מפנה בקריירה שלו.

 

אנדרסון היכה 25 אסים וניצח ב-48 מ-58 נקודות ברשת בדרך לניצחונו המרשים ביותר בקריירה. "פשוט הצלחתי לשמור על ריכוז לאורך כל המשחק ושיחקתי כנראה את אחד המשחקים הטובים בקריירה שלי", אמר אנדרסון, "מארי שחקן מדהים ולנצח אותו זו הרגשה אדירה. עכשיו המטרה היא לעשות זאת שוב".

 

ההפסד לאנדרסון קטע למארי רצף של 18 הופעות רצופות ברבע גמר טורניר גראנד סלאם שהודה בסיום "להפסיד משחק כזה אחרי ארבע שעות זה קשה". הערב יפגוש אנדרסון את סטאניסלס וורינקה (5) השוויצרי למשחק שעשוי להעצים את הישגו של הדרום אפריקאי ולהעלות אותו לחצי גמר אליפות ארה"ב.

עוד באותו נושא: סטן ואורינקה, קווין אנדרסון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי