Sport1 Banner

הגדולות מכולן: האחיות וויליאמס רוצות לעשות היסטוריה

| צילום: Gettyimages

ונוס וסרינה יתחרו ב-15:00 בפעם ה-26 אחת נגד השנייה. שילינג חולק כבוד

(גודל טקסט)

פרק נוסף בסדרת המתח "המופע של ריצ'ארד וויליאמס", או במילים אחרות- המפגש ה-26 בין האחיות האגדיות ונוס וסרינה יתקיים היום (15:00) במסגרת שמינית גמר טורניר ווימבלדון.  

 

כנראה שמדובר באחד מהמפגשים האחרונים ביניהן, בוודאי שבזירה מספר אחת בעולם הטניס- המגרש המרכזי של ווימבלדון, אצטדיון בו חוו כמה מן הרגעים הגדולים בקריירות המפוארות שלהן. אין הזדמנות טובה מזו לחלוק כבוד לשתיים מהספורטאיות הגדולות בהיסטוריה, ולתת למספרים לדבר.

 

 

17 וחצי שנים חלפו מאז המשחק הרשמי הראשון בין האחיות, משחק בו גברה ונוס על אחותה הצעירה 6-7 1-6 במסגרת הסיבוב השני של אליפות אוסטרליה הפתוחה. גם במפגש האחרון ביניהן הייתה ידה של ונוס על העליונה, כשניצחה את סרינה בשלוש מערכות צמודות בחצי גמר טורניר מונטריאול אשתקד.

 

11 ניצחונות בסך הכל יש לוונוס על סרינה, הרבה יותר מלכל טניסאית פעילה אחרת. לתשע השחקניות המדורגות אחרי סרינה בעשירייה הראשונה בדירוג העולמי יש ביחד 8 ניצחונות מול הטניסאית הטובה בהיסטוריה.

 

ונוס. ניצחה את אחותה יותר משכל שחקנית פעילה אחרת הצליחה (Gettyimages)

 

14 פעמים הנחילה סרינה הפסדים לאחותה הגדולה, וכמה מהם היו כואבים במיוחד. שמונה פעמים נפגשו השתיים בגמרים של טורניר גראנד סלאם, כשסרינה מנצחת בשישה מהם.

 

5 פעמים נפגשו השתיים על הדשא של ווימבלדון, ארבע פעמים בגמר הטורניר ופעם אחת בחצי הגמר. המאזן: 2-3 לטובת סרינה.

 

15 מקומות בדירוג העולמי, כמעט 9,000 נקודות דירוג, 21 זכיות בטורנירים ו-13 זכיות בטורנירי גראנד סלאם מפרידים בין ונוס לבין אחותה הצעירה אך המצליחה בהרבה ממנה. הקטגוריה היחידה בה נשמר השוויון בין השתיים הוא המאזן האולימפי- לכל אחת מהן ארבע מדליות זהב, אחת ביחידות ושלוש בזוגות (בהן זכו בצוותא כמובן).

 

13 פעמים העפילו השתיים כצוות לגמר הזוגות של טורניר גראנד סלאם. המאזן שלהן במשחקים אלה עומד על 13 ניצחונות לעומת 0 הפסדים.

 

3 זכיות בשלושת טורנירי הגראנד סלאם האחרונים יש לסרינה (אוסטרליה וצרפת השנה וארה"ב אשתקד). מעניין יהיה לראות אם דווקא אחותה תהיה זו שתמנע ממנה להשלים את ה"סרינה סלאם" (מונח שטבעה בעצמה לציון זכייתה בארבעת הסלאמים ברציפות בשנים 2002-3). הפסד היום גם ימנע מסרינה את האפשרות להיות הטניסאית הראשונה מאז סטפי גראף ב-1988 אשר זוכה בארבעת טורנירי הגראנד סלאם באותה שנה קלנדרית.

 

2 זכיות נוספות בטורניר גראנד סלאם נחוצות לסרינה בכדי להשתוות לשיאנית העידן הפתוח, סטפי גראף, עם 22 זכיות. ארבע זכיות יאפשר לה להשתוות גם למרגרט קורט שזכתה ב-24 גראנד סלאמים, רובם לפני העידן המקצועני. בסה"כ זכתה סרינה בלא פחות מ-35 תארי גראנד סלאם- 20 ביחידות, 13 בזוגות ו-2 בזוגות מעורבים. ונוס זכתה ב-22 (7, 13 ן-2). 

 

36 פעמים שיחקה סרינה השנה, ונוצחה רק פעם אחת! מאזנה של ונוס צנוע יותר- 23 ניצחונות לעומת שבעה הפסדים.

 

4 פעמים במהלך טורניר הרולאן גארוס האחרון חזרה סרינה מפיגור מערכה וניצחה במשחק. בסיבוב הקודם בווימבלדון היא אף מחקה פיגור של 3-0 במערכה השלישית, כך שוונוס יודעת שמול אחותה הצעירה זה לא נגמר עד שזה לא ממש נגמר. לעומת זאת, ב-21 מתוך 25 המפגשים בין האחיות ניצחה השחקנית שזכתה במערכה הראשונה.

 

סרינה אחרי זכייתה ברולאן גארוס ביוני האחרון (Gettyimages)

 

5 פעמים זכתה כל אחת מהאחיות בטורניר וימבלדון, כשסרינה עשתה זאת לאחרונה ב-2012, וונוס ב-2008. בסה"כ ניצחה ונוס 76 משחקים בטורניר הטניס הגדול ביותר בסבב, ניצחון אחד יותר מאשר שהשיגה סרינה. ונוס החלה לשחק בטורניר בשנת 1997, שנה אחת לפני אחותה הצעירה.

 

28 אייסים חבטה סרינה בשלושת משחקיה הראשונים בטורניר, 11 יותר משחבטה ונוס. הסרב המהיר ביותר של סרינה הגיע למהירות של 123 מייל לשעה, לעומת 122 של ונוס.

 

35 שנים ועוד 19 ימים, זהו גילה של ונוס. סרינה צעירה ממנה ב-15 חודשים. אם אחת מהן תצליח לזכות בטורניר הנוכחי (או בכל גראנד סלאם עתידי) היא תהפוך לזוכה המבוגרת ביותר בטורניר גדול בעידן הפתוח.

 

247 שבועות שהתה סרינה בפסגת הדירוג העולמי, ספירה שכמובן נמשכת בימים אלו. ונוס לעומתה החזיקה במקום הראשון 11 שבועות בלבד.

 

69676428 דולר הרוויחה סרינה בקריירה מטניס בלבד, יותר מכל ספורטאית אחרת בהיסטוריה. ונוס זכתה "רק" בכ-31 מיליון דולר, ומדורגת שלישית בכל הזמנים אחרי סרינה ומריה שראפובה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי