Sport1 Banner

"דייויס זה לא ליגה למקומות עבודה"

|

הראל לוי על התבוסה המשפילה ברומניה: "בוצר ולשם פשוט לא ראויים לשחק בנבחרת"

(גודל טקסט)

מאת: אלמוג שריד   צילומים: באדיבות איגוד הטניס

 

נבחרת הדיוויס של ישראל בטניס סיימה השבוע הופעה מאכזבת מאוד עם תבוסה משפילה 5:0 לרומניה הבינונית, ותיאלץ כעת להילחם על מקומה בבית האירופאי/אפריקאי מספר 1. כזכור, לפני פחות משנה, היא היתה רחוקה ניצחון אחד נגד ארגנטינה מהעפלה לפליאוף העליון.

 

אמנם לנבחרת היה הרבה חוסר מזל, כשאמיר וינטרוב נותר מחוץ לסגל בגלל פציעה, ובמהלך ההכנות נפצע גן דודי סלע ויוני ארליך חלה בדלקת ריאות, כך שהנטל נפל על בר בוצר ועידן לשם הצעירים וחסר הניסיון שהפסידו ביחידים ובזוגות, אבל אם שואלים אנשים בענף, היה אפשר להימנע מהתצוגה המבישה.

 

הראל לוי, מהשחקנים הגדולים בתולדות הנבחרת, שהוביל את ישראל במשך שנים רבות כולל בתקופת הזוהר שלה בבית העליון, טוען: "בר בוצר ועידן לשם לא ראויים לשחק בנבחרת ישראל, ואם אני למשל הייתי צריך לקבל את ההחלטה, הם לא היו בנבחרת".

 

 

לוי ואוקון. "אין ספק שהוא טוב מהם בהרבה"

 

לוי, שנחשב אדם נטול פניות שתמיד אומר את מה שעל ליבו ולא עושה חשבונות כאלו ואחרים, הסביר: "בשביל להיות שחקן נבחרת הדיוויס של ישראל אתה צריך לעמוד בסטנדרטים מסוימים, שלשם ובוצר מאוד רחוקים מהם. את בוצר אני לא מספיק מכיר, אז אני פחות יכול להתייחס אליו, אבל לשם עבד תחתיי במרכז לטניס בישראל ואני יכול להגיד עליו שהוא לא עובד מספיק קשה. ההתנהלות שלו, גם בפן המקצועי וגם בפן המשמעתי, רחוקה מלהיות משביעת רצון".

 

"היו איתו הרבה מאוד בעיות משמעת והוא הרשה לעצמו יותר מדי. אבל באמת שאני מעדיף שלא להיכנס לזה יותר מדי כי אין לי יותר מדי דברים טובים להגיד עליהם. מה שכן, נבחרת ישראל זאת לא הליגה למקומות עבודה, וכדי לקבל את המקום שלך צריך לעבוד קשה ולהוכיח את עצמך. ברגע שמעלים שחקנים שלא ראויים זה גם נראה ככה על המגרש. יש את המשפט המפורסם דרך ארץ קדמה לתורה, ובמקרה הזה הוא מאוד רלוונטי".

 

 

לשם. לא עובד קשה

 

 

לקפטן אייל רן לא היו כל כך הרבה ברירות.

"תמיד יש ברירה. היה עדיף לעלות למשל את נועם אוקון, למרות שהוא פרש, ואין ספק שהוא טוב מהם בהרבה. אני יודע שהאופציה הזאת היתה על הפרק אבל בסוף זה לא התממש. נועם בכושר יחסית טוב, הוא משחק בליגה, ובטוח הוא היה מצליח לעשות על המגרש יותר משהם עשו".

 

אתה לא חושב שצריך לתת להם לצבור משחקים כדי להרוויח אותם לעתיד?

"לא. כשאתה נותן לשחקנים לא ראויים לשחק בנבחרת אתה משדר להם מסר לא נכון. אתה אומר להם שאם הם לא יעבדו קשה ולא יתנהלו נכון הם עדיין ישחקו בנבחרת ישראל, אז מה בעצם עשית בזה?

 

 

בוצר ולשם. "משדרים להם מסר לא נכון"

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי