Sport1 Banner

מלבורן: ראוניץ' הדיח את ואורינקה, גם מארי ברבע

ראוניץ'. העפלה שנייה בלבד לרגע הגמר
ראוניץ'. העפלה שנייה בלבד לרגע הגמר | צילום: Gettyimages

הקנדי יפגוש את מונפיס, הבריטי מול פרר. נשים: אזרנקה טיילה לשלב הבא

(גודל טקסט)

שלב שמינית גמר אליפות אוסטרליה הפתוחה המשיך היום (שני), כאשר ההפתעה הגדולה היתה אצל הגברים, כאשר מילוש ראוניץ' (13) גבר על סטן ואוורניקה (4) והוא יפגוש את גאל מונפיס (23) שניצח את אנדרי קוזנצוב. ברבע הגמר הנוסף יפגשו אנדי מארי ודויד פרר. בנשים ויקטוריה אזרנקה (14) גברה על ברברה סטריקובה והיא תפגוש את אנג'ליק קרבר (7) שניצחה במפגש כל גרמני את אניקה בק. בקרב המפתיעות הגדולות יפגשו ג'והאנה קונטה ושואי ז'אנג.

 

גברים

 

מילוש ראוניץ' – סטן ואוורינקה 4:6, 3:6, 7:5, 6:4, 3:6

הקנדי הצעיר רשם את אחת ההפתעות הגדולות של הטורניר והעפלה שנייה בלבד לרבע הגמר בטורניר, כאשר גבר על ואוורינקה, שהיה נראה בכושר מצוין בסיבובים המוקדמים, שם לא איבד אף מערכה.

 

 

השניים סיפקו לנו הרבה דרמה לאחר שראוניץ' הוליך כבר 0:2 במערכות והיה בדרכו לניצחון מוחץ, אך השווצרי חזר במערכה השלישית והרביעית כדי להשוות את המשחק. לצערו, שם נגמר לו הכוח והקנדי ניצל זאת, השיג את השבירה המיוחלת וניצח במשחק כולו.

 

ואוורינקה. נגמר הכוח (gettyimages)

 

גאל מונפיס – אנדרי קוזנצוב 5:7, 6:3, 3:6, 6:7 (4)

לאחר שכבר גבר על מדורג אחד (ג'רמי שארדי) ובסיבוב הקודם ניצח את דודי סלע, קיווה קוזנצוב להמשיך לרבע הגמר על חשבונו של מונפיס הלא יציב. עם זאת, לצרפתי היו תוכניות אחרות והוא ניצח בארבע מערכות בדרך למפגש עם ראוניץ'.

 

אנדי מארי – ברנארד טומיץ' 4:6, 4:6, 6:7 (4)

הבריטי מעוניין ללכת השנה עוד צעד אחד ולזכות בתואר במלבורן. בשמינית הוא נאלץ להתמודד גם מול האוהדים, לאחר שפגש את האוסטרלי האחרון שנשאר בתחרות.

 

בניגוד למשחק הקודם, אז שמט מערכה מול ג'או סוזה הפורטוגלי, הפעם מארי נהנה מ-56 שגיאות לא מחויבות של יריבו. הוא אומנם נשבר ארבע פעמים במהלך המשחק, אך ידע לשבור בחזרה (6 פעמים) וסיים את המשחק בשלוש מערכות נקיות.

 

מארי. רוצה ללכת שלב אחד יותר מבשנה שעברה (gettyimages)

 

דויד פרר – ג'ון איזנר 4:6, 4:6, 5:7

לאחר שניצח את סטיב ג'ונסון בסיבוב הקודם, פגש פרר אמריקאי נוסף ולא התקשה גם מולו. למרות הקרבה בדירוג, המשחק היה חד צדדי לחלוטין. הספרדי אומנם הגיש רק לאייס אחד כל המשחק, אך נהנה מ-49 טעויות לא מחוייבות של יריבו, ולא התקשה לסיים אותו בשלוש מערכות.

 

נשים

 

ויקטוריה אזרנקה – ברברה סטריקובה 2:6, 4:6

אלופת 2012 ו-2013 המשיכה להראות שהיא חזרה לכושר, לאחר שנתיים רוויות פציעות, האם סרינה וויליאמס צריכה להתחיל לחשוש? הפעם הספיקו שלוש שבירות הספיקו לבלארוסית כדי לטייל לשלב הבא לאחר ניצחון בשתי מערכות חלקות.

 

אזרנקה. יש לסרינה ממה לחשוש? (gettyimages)

 

אנג'ליק קרבר – אניקה בק 4:6, 0:6

קרבר המשיכה לשייט לרבע הגמר ראשון שלה באוסטרליה בחסות ההגרלה הקלה שקיבלה. הפעם היא גברה על בק, חברתה לנבחרת הפדרציה. המערכה הראשונה עוד היתה שקולה, אך השנייה היתה שייכת לחלוטין למדורגת שביעית, שניצחה על האפס במערכה שנמשכה 28 דקות בלבד.

 

ג'והאנה קונטה – יקטרינה מקארובה 6:4, 4:6, 6:8

קונטה ממשיכה להתגרות בקהל האוסטרלי. הבריטית שעזבה לפני ארבע שנים את היבשת השישית, הדיחה מדורגת נוספת בדרכה לרבע הגמר. שתי המערכות הראשונות היו תמונות מראה אחת של השנייה והכינו אותנו למערכה המכרעת שערכה 79 דקות וסיפקה הרבה מאד דרמה, מכיוון שאינה יכולה להיות מוכרעת בשובר שוויון. קונטה צפויה להעפיל לעשירייה הראשונה בעולם (מדורגת היום במקום ה-49).

 

מדיסון קיז – שואי ז'אנג 3:6, 6:3, 6:3

 

הסינית שעלתה מהמוקדמות ממשיכה את סיפור הסינדלרה שלה. ז'אנג בת ה-27, שמעולם לא ניצחה קודם לכן בטורניר גראנד סלאם, ניצלה הפעם את פציעתה של האמריקאית וחזרה לניצחון לאחר שהפסידה את המערכה הראשונה.

 

ז'אנג. סיפור סינדלרה (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי