Sport1 Banner

ספיר יולי משחררת קיטור: "אריק לא קיבל צ'אנס כל העונה"

ספיר ואריק ינקו
ספיר ואריק ינקו | ספורט1

אשתו של השוער לא יכולה לסבול את העונה הקשה שעבר: "אמרתי לו לא ללכת להפועל, מרגישה שזה פגע לו בקריירה, אבל אריק שונה ממני, הוא לא דיבר על מה שקרה ורק התאמן חזק יותר". על העתיד: "נראה בהמשך"

(גודל טקסט)
עבור קבוצות הפלייאוף התחתון, העונה נגמרה רק לפני שלושה ימים, אולם בהפועל תל אביב כבר החלו עם שינויים גדולים לקראת העונה הבאה. דרכיהם של קובי רפואה והפועל נפרדו אתמול (שלישי) לאחר אותה פגישה בין שרון ניסנוב למאמן. בזמן שהרוחות סוערות במתחם חודורוב, מרבית משחקני הקבוצה כבר הספיקו לארוז את המשפחות ולעלות על מטוס אל עבר חופשות הקיץ להם חיכו במשך עונה שלמה. אחד מאותם שחקנים שהמריאו מיד בתום הניצחון על מכבי פ"ת ביום ראשון האחרון הוא השוער האדום, אריק ינקו, שהחל את העונה בתור השוער הראשון של הפועל ומהר מאד מצא את עצמו מתייבש על הספסל, משחק אחרי משחק.


אמנם מקצועית הייתה זו שנה נוראית עבור השוער בן ה-27, אך 2019 תיזכר עבורו כשנה בה נשא לאישה את בת הזוג שלו, ספיר יולי, שכבר הספיקה להפוך מאז חודש מרץ האחרון לספיר ינקו. השניים נסעו לחגוג את ירח הדבש שלהם בטיול בן שלושה שבועות בארה"ב. ספיר, שנמצאת לצידו של השוער כבר חמש וחצי שנים, עדיין לא הגיעה לראות את בעלה משחק במדי הפועל בליגת העל, כי לא ממש הייתה לה הזדמנות. רגע לפני שהמריאו השניים ללוס אנג'לס, יצאתי לפגוש את גברת ינקו הטרייה ולשמוע ממנה, איך התחושות אחרי העונה הזאת.


מוזר היה לך לראות את אריק על הספסל במהלך עונה שלמה?
"כן מאוד, בחיים אריק לא ישב על הספסל. תראי, מצד אחד, כל השחקנים, גם הכי גדולים בעולם, יושבים מדי פעם על הספסל. זה בסדר, 'זה קורה במשפחות הכי טובות' וזה לא שהוא המציא את הגלגל. אבל מצד שני זה לא קל, במיוחד שאני מרגישה שהגיעה לו הזדמנות. אריק הגיע להפועל בשיא ההצלחה שלו, חתם בלאומית בשביל הקבוצה כשהוא היה בן 25 אחרי שסיים את החוזה בהפועל רעננה, הוא עשה עונה מדהימה ונחשב למלפפון חם באותה תקופה. בואי נגיד שהיו לאריק כמה הצעות ממועדונים גדולים בליגת העל בסכומים גבוהים יותר ממה שהפועל הציעו. כשדיברנו על זה בינינו, אז הבנתי שמשום שאריק גדל בהפועל, ויש לו אהבה ענקית למועדון הזה, ובנוסף גם מאד כאב לו לראות את הפועל יורדת ליגה – הוא יעדיף לבחור בהצעה שלהם. אני אמרתי לו:  'למה שתחתום בקבוצה שנמצאת בלאומית?', אני לא רציתי שיחתום בהפועל. היו לו אחלה הצעות, עם סכומים יותר טובים, ככה שאני רציתי שיילך למקום אחר. אריק לקח את ההחלטה ונתן עונה מצוינת עם הקבוצה בליגה הלאומית".


"השנה, אריק שיחק משחק ליגה אחד, ולפני זה בגביע הטוטו, ומאז רואה רק ספסל. שוער שמאמינים בו ונותנים לו להיות שוער ראשון, שהוא ירד ליגה בשבילכם בזמן שהיה בשיא שלו – לא נותנים לו לבוא לידי ביטוי רק במשחק ליגה אחד! לשוערים הכי טובים בעולם יש משחקים טובים יותר וטובים פחות. לא ייתכן שהוא לא קיבל הזדמנות. לא הגיוני ששוער שהבאתם אותו לקבוצה בקול תרועה, משחק משחק ליגה אחד ומושיבים אותו על הספסל במשך עונה שלמה. אריק לא קיבל צ'אנס. גם ברגעים שהגיע לו, הוא לא קיבל את הצ'אנס הזה והיו סיטואציות שהוא היה צריך לחזור. כמו שאריק היה פחות טוב בתחילת העונה והחליפו אותו, אז גם קרה הפוך, וזה היה הזמן לעשות את הרוטציה, על אחת כמה וכמה כשמדובר בשוער שהבאתם אותו על מנת להיות השוער הראשון – לא תיתנו לו צ'אנס?"


 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A post shared by Arik Yanko (@arikyanko) on



"אני מרגישה שזה שהוא הלך להפועל פגע לו בקריירה, זאת עובדה. מה שהכי כאב לי, ואולי אני לא אמורה להתייחס לזה אבל זה המצב, זה שאחרי כל מה שהוא עשה ונתן למען הקבוצה, האוהדים עוד מקללים אותו. איך אתם לא מתביישים? הייתי בהלם מזה. אריק לא לוקח את זה ככה אבל אני נפגעתי מזה שכשהוא לא היה טוב מבחינתם, הם קיללו אותו בצורה כל כך מוגזמת".


מעבר לעובדה שאת מרגישה שאריק לא קיבל מספיק הזדמנויות, תסכימי איתי שהיה לו גם חוסר מזל מכיוון שרובי לבקוביץ' תפס עונה טובה?
"היו סיטואציות לדעתי שאריק היה צריך לחזור. עם אופיר חיים במשחק הגביע אריק היה אמור לפתוח ונפצע. אני חושבת שאם אופיר חיים היה נשאר המאמן של הפועל תל אביב, אריק היה משחק ועומד בשער. כלומר, לא היה קורה המצב הזה שעונה שלמה הוא על הספסל, אלא היה מקבל את ההזדמנות ונשאר לעמוד בשער וכל זה היה רק אפיזודה חולפת. חוץ מזה שהוא בכושר שיא, בכושר הכי טוב שהוא היה אי פעם, כל היום מתאמן, הולך לפילאטיס, יוגה, שומר על תזונה, משקיע את החיים שלו והוא אומר לי שהוא מרגיש שהיום הוא בשיא שלו". 


 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

First game❤ @shmulikhta

A post shared by Arik Yanko (@arikyanko) on



"אני ואריק שונים, אם היו עושים לי קטע כמו שעשו לו, הייתי שוברת את הכלים ועושה בלאגן. הוא ספורטאי, כזה מקצוען, מבחינתו מי שלא משחק, צריך להתאמן יותר טוב. אני עדיין לא משחק מה צריך לעשות? להתאמן עוד יותר טוב. מבחינתו לדבר על זה זאת בכיינות ולכן אנחנו שונים בקטע הזה. אני חושבת שבכדורגל כמו בכל תחום, יש דברים שהם מתחת לפני השטח ולא תמיד בנאדם לא משחק רק כי הוא "לא היה טוב". מגיעה לו הזדמנות ואני לא אומרת את זה כי הוא הבן זוג שלי. עובדה שבהתחלה שהושיבו אותו על הספסל אמרתי לו: "לא נורא, יש תקופות שאתה יותר טוב ויש כאלו שפחות", אבל כשבאופן גורף במהלך כל השנה היו סיטואציות שהוא היה צריך לקבל את ההזדמנות ולא קיבל, זה מה שמקומם אותי ומאכזב אותי".


את לא רצית שיחתום בהפועל?
"לפני שאריק חתם אני אמרתי לו את המשפט: "לא מכניסים ראש בריא למיטה חולה". זאת לא דעה אלא עובדה. המועדון ירד ליגה, היו בעיות ואני רציתי לראות אותו פורח במקום אחר אבל הוא רצה רק ללכת לשם. אולי הפועל זה לא המקום בשביל אריק, אני לא יודעת. דווקא בגלל שיש לו את העניין האמוציונלי ואת החיבור הרגשי לקבוצה זה יותר קשה. אני ממש ביקשתי ממנו שלא אבל הוא ראה רק את האהבה שלו למקום. וזאת עוד סיבה שלא רציתי, בגלל שידעתי שמעורב פה המון רגש".


הוא מתחרט על זה?
"לא. מבחינתו כל דבר שקורה הוא לטובה, ומה שצריך לקרות – קרה. אין ספק שהוא מאוכזב מאד מהעונה הזאת הוא הרגיש שזה לא הגיוני כל מה שקורה ושכן הגיע לו. הוא פשוט לא אמר כלום, כי זה אריק. זה לא הגיוני נקודה. שוער שאתם בונים עליו כשוער ראשון, לא נותנים לו שני משחקים לשחק ואוקיי תשב בצד. וגם אם כן, מה עם הרוטציה ברגעים שצריך? לא עשו את זה. בנקודות שהוא היה צריך להיכנס ולעמוד בשער, זה לא קרה. להתלונן מבחינתו של אריק זה בכייני ולכן הוא לא דיבר על זה. אני לקחתי ללב את הסיטואציה הזאת ברמה שנוצר מצב שהבנאדם מרגיע אותי. זה הרג אותי איך "הורגים ומחיים" בנאדם על משחק אחד. הוא עשה שלוש עונות מדהימות ברעננה, זימנו אותו לנבחרת, הוא עלה אתכם ליגה בהפועל, והיו מאד מרוצים ממנו, אז בשנייה אחת אתם מוחקים אותו ולא נותנים לו צ'אנס? אין דבר כזה שמישהו כל הזמן טוב".


 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

המלכה

A post shared by Arik Yanko (@arikyanko) on



למה את חושבת שהוא לא קיבל את הצ'אנס הזה? 
"לפעמים זה קשור לאמונה של מאמן בשחקן. אני לא יודעת להגיד אם יש כאן משהו אישי אבל אני בטוחה שהגיע לו. חד משמעית. אני אומרת את זה לא אחרי חודש, חודשיים אלא אחרי עונה שלמה. יש פה משהו שהוא לא תקין".


מה יהיה בעונה הבאה ספיר?
"נראה בהמשך, אחרי שנחזור מחו"ל. יש לאריק חוזה לעונה הבאה בהפועל, אבל הוא מוכן להרוויח פחות כסף ולשחק. אריק הוא טיפוס מנהיג, חי את הכדורגל בכל רמ"ח איבריו והוא רק מחכה להתפוצץ על המגרש. אריק טוב מדי בעיניי, שוער אחר שהיו מושיבים אותו עונה שלמה על הספסל, לא היה מגיב ככה".



"לא רציתי שיחתום בהפועל". ספיר ינקו (צילום: אוסף פרטי)



עושים חיים ביוניברסל סטודיוס באל איי. ספיר ואריק ינקו עושים את ירח הדבש שלהם (צילום: אוסף פרטי)
עוד באותו נושא: אריק ינקו, ספיר יולי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי