Sport1 Banner

המירוץ למיליון, כדורסל, חברות ומשפחה: עמית ורז גל בראיון מיוחד

עמית ורז גל בראיון זוגי מרתק
התמונה הוסרה | מערכת ספורט1

הם כבשו את המסך ("למדנו לנצל יתרונות"), על היריבות בתכנית ("רצינו לנצח, אך להישאר בני אדם"), סוד ההצלחה ("הפתיחות") התגובות מעולם הספורט ("כמויות של פרגון"). וגם: הפועל ב"ש, מכבי ת"א כדורסל, הפועל חולון והפיינל פור. אל תחמיצו!

(גודל טקסט)

עם כל הכבוד למתמודדי המירוץ למיליון – הצעירים, הכישרוניים והשפלנים, שהם כבר סיפור אהבה ממימד אחר, יש זוג אחד שאי אפשר להוריד ממנו את העיניים. קוראים להם עמית ורז גל וכולכם מכירים אותם כאבא ובן שנוטים למריבות קולניות. הם תוססים, אינטיליגנטיים, חדים וגם מפרגנים כשצריך, בקיצור – מערכת היחסים הכי אטרקטיבית העונה על המסך שלכם. 

משפחת גל, למי שלא ידע, מגיעה מקיבוץ עמיר שבאצבע הגליל עם רקע ספורטיבי עשיר במיוחד. עמית בן ה-63, שימש כמנהלה המיתולוגי של הפועל גליל-עליון ולאחר מכן של הפועל גלבוע/גליל, זכה באליפות המדינה ב-2010 ובליגה הבלקנית ב-2012. מ-2008 עשה זאת במסגרת של הפועל גלבוע גליל, שהיוותה איחוד של הפועל גליל עליון והפועל גלבוע, ורז היה אחד ממקימיה.

 בשנה שעברה החל עמית לעבוד כמנהל המקצועי של הפועל חולון, ואז גם עזב את הקיבוץ ועבר לדירת שותפים בצפון תל אביב, עם חבריו של רז. הסיבה הרשמית היתה קירבה למקום העבודה החדש. רז, הצעיר מאביו בשלושים שנה, הלך בדרכו וכיום משמש סוכן שחקנים ומייצג בין השאר את דגן יבזורי, ליאור אליהו, רביב לימונד וגוני יזרעאלי. הוא משמש גם מנכ"ל של חברת ננו־טקסטיל ובצוות השיווק של קיאקי כפר בלום. 

שילוב יוצא דופן. עמית ורז גל (צילום: יח"צ חו"ל)

טוב, קודם כל, חברה אתם זוג חזק שחבל על הזמן. אפריקה הייתה טובה אליכם? עמית מבהיר: "היתרון של אפריקה היה כי אנחנו באנו מלמטה למדנו להתמודד עם הקשיים באירופה, שהיה קשה להבין מי נגד מי וזאת הייתה סוג של הישרדות. כל הדברים האלו נתנו לנו פרספקטיבה על איך לעשות את זה נכון ולנימיביה הגענו עם יותר כלים להתמודד בצורה נכונה".

רז ניסה לנתח את המצב: "על הנייר אנחנו זוג מבוגר, הגוף לא מצליח להתאושש מקטע מירוץ לקטע מירוץ ומבחינתנו המטרה הייתה לשרוד את ישראל ואז את חו"ל ובסוף הבנו את המשחק. זה כמו פדרר שמוריד הילוך בחלק מהמשחקים ושומר כוחות לגמר, לא שאני אומר שהגענו לגמר, אבל ידענו איפה לשמור את הכוחות ואיפה לתת את הפוטו פיניש. אני עדיין לא חושב שאנחנו זוג כזה חזק בשלב הזה של המירוץ, בתפקוד ובשיתוף פעולה אנחנו חזקים אבל למדנו להשתמש ביתרונות שלנו".

עמית מוסיף: "אני רוצה להוסיף משהו בנאלי זה כמו "מבצע סבתא"- התחלנו בשיא הכוח אבל למדנו להגביר כשצריך וזה מביא את תפיסת העולם שלנו שהיא ווינרית. בגדול, לא באנו לתוכנית בשביל הכסף אלא כדי להראות שאנחנו יכולים ושזה מעניין, לא ידענו שיש בנו את הכוחות האלו ואת התכונות האלו. ללכת למירוץ למיליון זה מטורף, מכיון שמעולם לא חשבתי שאקח חלק בתוכנית ריאליטי. שתביני שרז הכי מבוגר שם והוא בן 33, כל היתר היו הרבה יותר צעירים, אבל שנינו מגיעים מתחום הספורט ויש לנו את הווינריות המטורפת, מאוד רצינו לנצח ולהישאר בני אדם. לא הכל מראים בתוכנית, אך אני אומר בוודאות שאין זוג שלא יגיד לך שלא היינו איתם בסדר".

רצו להישאר בני אדם (צילום: יח"צ חו"ל)

יש בכלל דרך לסכם חוויה כזו? רז מנסה: "זו הייתה חוויה מדהימה, חוויה חד פעמית, של פעם בחיים. גם לנו, כזוג, וגם מבחינת כל המירוץ זה טירוף והפקה ענקית. לקחנו מזה המון ולמדנו המון אחד על השני ואגיד בוודאות שהייתי חוזר ועושה את זה פעם נוספת".

עמית דווקא הפיק לקחים: "הייתי גם עושה זאת שוב, רק יותר טוב, נכון וחכם. חשוב מאוד מי הבן זוג שלצידך ואני ידעתי שיש על מי לסמוך בעיניים עצומות. בסופו של יום, אחרי שעבר זמן מסויים זה שינוי דרסטי, בטח ממה שאני הייתי רגיל בכדורסל, תמיד הייתי בצד הניהולי ולא השחקן הראשי. היה לי בן זוג שלא הייתי מחליף אותו בקים או יוסיאל או יקותיאל או אף אחד". 

תמיד הייתם ככה קרובים, ידעתם להכיל אחד את השני ככה? כי למרות כל הויכוחים וההתלהמויות, כשצריך, שניכם יודעים לפרגן. עמית מספר: "עם כל הילדים שלי אני ביחסים טובים ואנחנו חברים טובים. אם אמרנו משהו לא בסדר אחד לשני זה מיד נשכח. אני בחרתי לא להיעלב. לדוגמא, ראינו את בניית האוהל בין מונדה לאדריאנו והיא רק רצתה להגיד לו משהו והוא נעלב, הוא רצה לעשות קיצור דרך והיא רצתה ללכת לפי ההוראות ואצלנו זה כמעט ולא קרה".

אבן ובן, אבל גם חברים טובים (צילום: יח"צ חו"ל)

רז: "עכשיו היינו בארוחת שישי בביתו של יוסיאל, ואבא שלו ישב עם פה פעור ולא הבין מה נחת עליו. הרבה אנשים מסורתיים לא מבינים את הפתיחות שלנו וזה גרם לנו להרגיש מאוד בנוח כל החיים, מה שאחרים מרשים לעצמם פחות להתנהל מול ההורים. מה שאיחד אותנו ונתן לנו יתרון על פני הזוגות האחרים זה שידענו מצוין מה חלוקת התפקידים ביננו, אני מוביל ואבא נותן את 63 שנות ניסיונו. הוא נתן לי להוביל וכשהיה צריך אותו הוא נתן את הערך המוסף את האקס פקטור ואני חושב שזוגות אחרים לא ידעו תמיד לעשות את זה".

היה לכם זוג שחיבבתם במיוחד? עמית: "כאן, בנושא הזה, יש לנו חילוקי דעות. אני אומר את שירה ובר". רז: "גם היום אנחנו מחוברים לכל הזוגות, עשינו אצלנו סופ"ש בקיאקים כולם ביחד. אנחנו הכי מחוברים ליעל ויוסיאל, אורי ובן, ציון ואביב והמשפחה שלנו התחברה לקים ולמשפחה שלה. אנחנו בסדר גמור עם כולם".

פחות שעות שינה. משפחת גל (פייסבוק)

אז מה רציתם מהמתולתלות עם כל העצורים שהענקתם להן? רז: "כולם ראו שלי וטל הן זוג חזק. אתמול היינו בחתונה של לי חדד, אני לא מכיר בנים חזקים כמוה. היא כלה חזקה, מרשימה ויפה. בחיים לא הרמתי בחורה על הכתפיים, בחורה שכולה שריר אחד גדול. היא כוסית על, אבל חזקה כמו שור. זה לא נכון לשנות הצבעה באמצע, לא כמו בעונה שעברה שכולם הצביעו לוובה ואלה כל הזמן. אם היינו פותחים עוד חזית בקלות היינו מקבלים שני קולות ועוצרים". עמית: "אתה מצביע למי שהכי מסוכן ויכול להגיע הכי רחוק, זה שעלול לסכן אותך. אין פה שום עניין אישי, כי אנחנו מאד אוהבים אותן ואני מכין את הקוראים שצפויים שינויים בהמשך. לא הרגשנו בנוח כמובן, אם הייתי יכול לא היינו מצביעים להן מלכתחילה".

איך אתם מסתדרים עם החשיפה מאז שהתוכנית עלתה לאוויר? עמית: "פתאום כל דור החמישים עד תשעים מסתכלים ובודקים, גם כל הספורטאים והכדורסלנים רואים את התוכנית. אני מוכר בתחום ומסקרן אותם. אני מקבל המון הודעות ופירגונים ואני מופתע מהכמויות". רז: "אנחנו לא מהזוגות הצעירים. הגענו מהצפון והחוויה הזאת הרבה יותר גדולה ממה שחשבתי וציפיתי. היינו בלונה פארק לפני כמה ימים וקיבלנו שמחה ואהבה מילדים, הרגשתי אפילו קצת נבוך כי אתה לא מבין מה עשית שגורם לילדים לשמוח ואנחנו לומדים להנות מזה. החיים המשיכו כרגיל, אלא שכרגע יש פחות שעות שינה כי יש הרבה עבודה, השקות וכדומה".

בהפועל חולון חוו משבר קשה לאחרונה, כאשר עתיד הקבוצה בליגת העל היה בסכנה ממשית. ביום שלישי האחרון, כזכור, התקיימה פגישה בין מיקי דורסמן לאיתן לנציאנו, שלמה אייזיק, רועי דבורה ועורכי דינם של הצדדים. בפגישה סוכם על פשרה בה הבעלים הנוכחי יעזוב, ואילו קבוצת הניהול החדשה/ישנה בראשות אייזיק תקבל את הזכויות הבלעדיות על קבוצת הבוגרים של הפועל חולון . במסגרת ההסכם, מחלקת הנוער תהיה בבעלותו של דורסמן, שיקבל פיצוי על עזיבתו. עמית, מה יש לך לומר על כל הסגאה הזו, והאם אתה ממשיך העונה בחולון? 

"צריך להעביר את המושכות", מיקי דורסמן (עדי אבישי)

עמית: "כרגע חולון עוברת בעלות ויש שינויים. הייתי מאד רוצה להמשיך ונראה מה יהיה בהמשך. זה היה צריך לקרות קודם. כן, זה נכון שמיקי עשה טוב לחולון אבל צריך בצורה חברית להעביר את המושכות ואני חושב שהם (אייזיק ושות') יכולים לעשות עבודה מדהימה. אני אלמד מהטעויות שעשיתי. עכשיו כשיש הנהלה החדשה, ביחד איתי כמובן, חולון יכולה לסיים את העונה הקרובה במקומות 4-1".

מה דעתכם על האליפות ההיסטורית והבלתי צפויה של מכבי ראשל"צ? רז: "אני, בניגוד לאבא שלי, חושב שכל הכבוד לראשון. לנצח את הפועל ירושלים ומכבי ת"א זה דבר כמעט בלתי אפשרי". על השיטה אמר רז: "אליפויות לוקחים בסדרות ולא במשחק בודד".

עמית דווקא תומך בשיטה: "אני 35 שנה בעסק וחושב שאם רוצים כדורסל הוגן ומעניין, אין מצב שקבוצה שמצליחה להביא כמה מיליונים יכולה בכלל להתמודד עם מכבי ת"א, שאצלה נמצאים כל השחקנים הטובים והזרים וזה נורא משעמם!. אין סיכוי שקבוצה אחרת בכלל יכולה להתחרות עם מכבי ת"א. מהרגע שהתחיל הפיינל פור יש חמש או שש קבוצות שלוקחות אליפות. פיינל פור זאת השיטה הנכונה והחוק הרוסי נכון מאד בעיניי. ראשון לציון היא חלק מהאליפויות שעשו למשל גליל וחיפה".

עמית ממשיך: "את יודעת איזו הרגשה זאת לראש עיריית ראשון, לשחקנים ולצוות המקצועי שהם יכולים להיות אלופים? השיטה של הפיינל פור כרגע היא מאסט לכדורסל הישראלי. כמו בכדורגל, שכל המדינה רצתה שבאר שבע תנצח את מכבי ת"א, זה בגלל שהיא שליש תקציב ממנה".

זו הדרך היחיד להתחרות במכבי ת"א? (עדי אבישי)

עוד באותו נושא: עמית גל

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי