Sport1 Banner

הוא צהוב: "יוסי בניון יצא לחופשה מבית הכלא. זו התחושה"

השתלב בצורה מושלמת. יוסי בניון
השתלב בצורה מושלמת. יוסי בניון | צילום: עדי אבישי

אקס מכבי חיפה, שהמעבר שלו למכבי ת"א עורר תהיות רבות בעיקר בקרב הקהל, פורח בצהוב. אבי נמני: "הוא נהנה ומרגיש מצוין". שי דיכטר: "כולם אוכלים כעת את הכובע". וגם: ערבי הגיבוש, סרט הקפטן והשינוי שעבר הקהל, "יוסי גבר שבגברים"

(גודל טקסט)

מכבי ת"א גברה על הפועל ת"א 0:2 במסגרת הדרבי הראשון של העונה בגביע הטוטו. הצהובים לא התקשו מול היריבה העירונית והמשחק אמנם היה חסר חשיבות עבור שתי הקבוצות שהעפילו כבר לרבע הגמר, אך האווירה באצטדיון המושבה הייתה חמה ומתוחה כמו תמיד במשחקים בין המועדונים.

במחנה הצהוב הביעו שביעות רצון מהשחקנים, ושיחת היום היא ההופעה הנהדרת של יוסי בניון, ששיחק לראשונה בדרבי התל אביבי. הקשר הוותיק, לפחות כרגע, מוכיח שמכבי ת''א עשתה עסקה נהדרת, כאשר זכתה בשחקן שנותן את כל כולו ומוסיף את נגיעות הקסם המוכרות. לבניון, אגב, כבר יש שלושה שערים העונה בכל המסגרות. 

''יוסי נהנה במכבי ת"א", הבהיר סוכנו, אבי נמני. "מהרגע הראשון שהוא נכנס לקריית שלום הוא הרגיש מצוין. יש לו את השקט שלו. נוח לו במועדון והוא לחלוטין מרוצה. גם השחקנים אוהבים אותו מאוד והוא השתלב בצורה מעולה''.

"השחקנים אוהבים ומכבדים אותו" (עדי אבישי)

שי דיכטר, שגדל ושיחק עם יוסי בניון במחלקת הנוער של הפועל ב"ש, מסביר את ההשתלבות המהירה במכבי ת"א ומוסיף עקיצה: יוסי יצא לחופשה מבית הכלא, זו ההרגשה מסביבו. הוא שחקן מצוין ואדם טוב, שתמיד נותר צנוע. עשו לו עוול בשנתיים האחרונות, אני יכול רק לומר שיוסי פתח חנות של כובעים בטעמים וכולם יכולים רק להודות כעת בטעות שהם. מכבי ת"א? היא זכתה בנכס, אישיות. אני מקווה מאוד שהוא יקבל שם תפקיד מקצועי אחרי הפרישה ויביא את כל הניסיון שלו לידי ביטוי במחלקות הנוער".

אחד האנשים שתמך בהגעתו של יוסי בניון מלכתחילה הוא ערן זהבי. בסביבתו של כוכב גוואנגז'ו מספרים: "ערן מאוד שמח בשביל יוסי. הוא ניסה לשכנע אותו להגיע לשחק איתו וכעת הוא מוכיח איזה שחקן הוא ואיזו אישיות שלו. ערן שמח שהוא מקבל אהבה גדולה במכבי ת"א".

יצא לחופשה מבית הכלא? יוסי בניון (עדי אבישי)

''מספיק לראות איך השחקנים קופצים על יוסי ומחבקים אותו אחרי גולים. יש שם אהבה", מספר גורם המקורב למערכת הצהובה. "הם מעריכים אותו וההשתלבות שלו הייתה מהירה גם בזכות זה. יוסי הוא מנהיג במלוא מובן המילה, הוא משרה ביטחון ואווירה חיובית – במיוחד לצעירים".

"לא כולם יודעים, אך יוסי עורך ערבי גיבוש לשחקנים אצלו בווילה ברמת השרון", חשף אותו גורם. "לא סתם גל אלברמן נתן לו את סרט הקפטן באותו משחק, זה היה מתוך הערכה של השחקנים אליו, אך יוסי הבין את הסיטואציה והעביר את הסרט לשחקן אחר. הוא רק הגיע לקבוצה והוא מכבד את אלה שנמצאים לפניו וכמובן את הקהל''. 

בגזרת האוהדים, שתחילה לא כל כך ידעו איך לעכל את המעבר, נרשמה תפנית מרשימה כאשר גם לאחרוני המבקרים נגמרו התהיות ויוסי בניון הפך מבחינתם לצהוב.

האוהדים הוותיקים דן לוי ודודי אטיאס מנתחים את הסיטואציה: ''הקהל התאהב ביוסי בניון. ההתחלה לא הייתה קלה. בכל זאת, זה שחקן ששיחק במועדון יריב וכמובן שלא שכחו לו את השער שהבקיע ב-2002 בדריבל מול שטראובר, אבל מיום ליום כולם רואים איך השחקנים אוהבים אותו, איזו צניעות ומנהיגות יש בו, גבר שבגברים, אפילו אנשים קיצוניים בקהל מעריכים אותו כיום".

"גם הקיצוניים כבר מעריכים אותו". בניון בדרבי מול הפועל ת"א (עדי אבישי)

"קצת מוזר לומר את זה, אך זה נראה כאילו הוא נולד במכבי ת''א. הלהט, העידוד, הלחימה הבלתי מתפשרת. יש לו הרבה מה לתרום. הוא בין הישראלים הטובים ביותר ששיחקו בכדורגל הישראלי ומן הראוי שהוא ידריך בני נוער לאחר הפרישה'', סיכמו האוהדים.

"אני שמח שיוסי בניון במכבי ת''א, הוא משמש דמות לחיקוי עבור שחקנים צעירים", מבהיר האוהד בני בלדוט. "יוסי מלמד אותם איך לאהוב את המשחק. ההפסד כולו של הקופים הירוקים, הרווח שלנו. הקהל של מכבי חיפה לא ידע איך לכבד סמל ענק, סמל שהצעיד אותם להישגים והעניק להם רגעים גדולים".

לא קיבל מספיק כבוד? בניון (ערן לוף)

"הקהל של מכבי חיפה לא יודע לכבד סמלים" (ערן לוף)

אוהדי מכבי ת"א, מבחינתם בניון צהוב (עדי אבישי)

עוד באותו נושא: אבי נמני

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי