Sport1 Banner

רב-אלוף: הקלע דורון שזירי זכה במדליית ארד

דורון שזירי
דורון שזירי | צילום: gettyimages

הצלף לשעבר, שרגלו נקטעה בלבנון, כבר עם מדליה פראלימפית 8 בקריירה

(גודל טקסט)

המשחקים הפראלימפיים צוברים תאוצה וגם מאזן המדליות הישראלי. הקלע דורון שזירי, שעלה על הפודיום עוד באטלנטה 1996, זכה במדליית הארד בירי שלושה מצבים. עבור הספורטאי בן ה-49 מדובר במדליה הפראלימפית השמינית – 4 מתוכן מכסף וארבע נוספות מארד. 

שזירי צבר 437.5 נקודות במקצה שלושה מצבים וסיים במקום השלישי, אחרי לאסלו סוראני הסרבי (453.7 נק', שיא גמר פראלימפי) ועבדאללה אלארייאני מאיחוד האמירויות הערביות (451.6). הוא הקדים בכמעט 13 נקודות את דידייה רישאר הצרפתי, שסיים במקום הרביעי. 

דורון שזירי שירת כצלף בפלוגת הנ"ט של חטיבת גולני ורגלו נקטעה לאחר שדרך על מוקש במהלך תעסוקה מבצעית סמוך למוצב הבופור. לאחר השיקום החל להתחרות ומאז הפך לאחד הספורטאים הפראלימפים המעוטרים ביותר של ישראל. 


שזירי עם הדגל בראש המשלחת בבייג'ין (gettyimages)

הוא הוכתר פעמיים כאלוף אירופה, זכה פעם אחת באליפות העולם וכאמור גם הפודיום הפרלימפי ממש לא זר לו. באטלנטה 1996 זכה במדליית הכסף בירי שלושה מצבים ובירי מעורב בשכיבה, מקצים בהם המשיך להתחרות. בסידני 2000 זכה במדליית ארד, מאתונה 2004 יצא עם שתיים כאלה, בבייג'ין 2008 קטף כסף וכך עשה גם בלונדון 2012. 

כעת יש לו 8 מדליות פראלימפיות מ-6 מהדורות שונות של המשחקים ועוד האצבע על ההדק, מאחר שמחכה לו גם מקצה יריבה בשכיבה ברובה מ-50 מטר ביום רביעי. ניפגש גם בטוקיו 2020?


המעמד לא זר לו. שזירי באתונה 2004 (gettyimages) 


היה מדליסט גם בלונדון (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי