Sport1 Banner

נכנעה לפציעה: מרגריטה דורוז'ון לא תתחרה בריו

דורוז'ון
דורוז'ון |

מטילת הכידון לא השיגה את הקריטריון גם בתחרות האחרונה. נחום: "עוד צעירה"

(גודל טקסט)

מטילת הכידון מרגריטה דורוז'ון כשלה בתחרות ההזדמנות האחרונה שלה באיצטדיון הדר יוסף חמישה ימים לפני פתיחת המשחקים האולימפיים של ריו 2016 ולא תיקח חלק בתחרויות. 

בניסיון הראשון הטילה דורוז'ון את הכידון למרחק 48.03 מטרים, בשני פסלה ולא המשיכה ל-4 הניסיונות הנוספים האפשריים. האתלטית סובלת מזה תקופה מפציעה במפשעה עליה לא סיפרה, פגיעה שגבתה מחיר ומנעה ממנה לקחת חלק במשלחת האולימפית. 

דורוז'ון צריכה הייתה לעבור לפחות 60 מטרים כדי להשיג את הקריטריון האולימפי. כלל האתלטים שקבעו את הקריטריון בשנה שעברה נדרשים להוכחת יכולת אם לא קבעו תוצאה בשנה האולימפית, אולם הישראלית פסלה בכל שלושת ניסיונותיה באליפות אירופה וגם בתחרות ההזמנה לא ניצלה את ההזדמנות. 


אולי בטוקיו 

"היא עצובה מאוד, היא רצתה לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים", סיפר קופץ המשולשת לשעבר רוגל נחום, כיום המנהל המקצועי של איגוד האתלטיקה. "אחרי האולימפיאדה נעשה בירורים מי היה טוב ומה לא. זה לא מוזר שיש לספורטאים שנה אחת טובה ושנה אחת לא". 

"זה גם לא יוצא דופן שאתלטים נעלמים בגלל פציעות", המשיך נחום. "אנחנו נבדוק למה היא נפצעה ואיך אפשר למנוע לפעם הבאה, היא עוד צעירה. זה לא בהכרח מחדל, זו פציעה קשה שאי אפשר להתאושש ממנה בזמן".

בוועד האולימפי הישראלי הביע אכזבה וצער על כך שהאתלטית לא תוכל להתחרות. דני אורן, מנהל היחידה לספורט הישגי, אמר: "מדובר בספורטאית איכותית שבשנה האחרונה לא הצליחה לחזור על הישגיה מהשנה הקודמת ולא השתתפה בשום תחרות בינ"ל, מלבד אליפות אירופה בה פסלה שלוש פעמים. בשל מצבה הבריאותי, איפשרנו לה להוכיח את יכולתה עד היום. לצערנו, היא לא עמדה בכך ולכן לא תוכל להופיע בריו".

לאחר שהתברר כי דורוז'ון לא תוכל לקחת חלק במשחקים, המשלחת הישראלית מונה 47 ספורטאים, מתוכם 8 נציגים באתלטיקה.


דורוז'ון. לא הספיקה להתאושש


גם בלי פציעה לא מדובר במשימה פשוטה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי