Sport1 Banner

התנתקתם בשבת? ששון מדליסט וגם פרמייר-ליג

פלפס
פלפס | צילום: אסף קליגר ו-gettyimages

הג'ודאי עלה על הפודיום, לסטר נכנעה, קנייזייבה בגמר ושיא העולם מדהים ב-10,000

(גודל טקסט)

השבת יצאה, השבוע נכנס והנה מה שפספסתם אם רק עכשיו התחברתם לרשת. קודם כל, יש עוד מדליה אולימפית לישראל בריו. וגם עונת הפרמייר-ליג נפתחה, חנה קנייזייבה-מיננקו עלתה לגמר בקפיצה המשולשת ושיא העולם בריצת 10,000 מטרים לנשים נופץ אחרי שני עשורים. 

מדליה ישראלית שניה בריו 

אחרי שירדן ג'רבי הקפיצה את המדינה על הרגליים, אורי ששון דאג לשמור אותה שמחה ועירנית. איפון על יריב מצרי, שלא לחץ את ידו בסיום; ניצחונות מרשימים בדרך לחצי הגמר; הפסד דחוק לפנומן טדי רינר; קרב התשה מול יריב קובני וזכיה במדליית הארד. 

אורי ששון החזיק מאות אלפי צופים ישראלים ערים עד שעה מאוחרת בערב שבת, וזה כבר נתון מרשים. בכך הוא הפך למדליסט השמיני של ישראל, כאשר 5 מתשע המדליות בכחול-לבן הגיעו ממזרן הג'ודו. כבוד. 


נכנס להיסטוריה (אסף קליגר, ריו)

הכדורגל האנגלי חזר 

עונת 2016/17 של הפרמייר-ליג יצאה לדרך ועם תוצאה מפתיעה. לסטר, האלופה המכהנת שהדהימה את כולם, הפסידה במשחק הפתיחה שלה 2:1 להאל. חזרה לגודל טבעי או סתם מעידה? שווה להמשיך לעקוב. 

בדרך למדליה ראשונה באתלטיקה? 

חנה קנייזייבה-מיננקו, קופצת המשולשת הישראלית, פסלה פעמיים לפני שעברה 14.20 מטרים. זה אמנם היה קצר בעשרה סנטימטרים מהמינימום שנקבע להעפלה אוטומטית, אבל זה הספיק כדי לעלות לגמר שייערך בלילה בין ראשון לשני. 

שיאים נועדו להישבר 

לא מעט רצות ניסו, אבל רק אחת הצליחה. אלמאז אייאנה האתיופית הדהימה כשעקפה את שיא העולם הקודם בריצת 10,000 מטרים בלא פחות מ-14 שניות. היא הציבה את הרף החדש על 29.17.45 דקות, שיא חדש אחרי 23 שנים.  

"רק" כסף לפלפס 

מייקל פלפס הוא הספורטאי האולימפי המעוטר מכולם, אבל בלילה בין שישי לשבת גם הוא נותר המום. השחיין האגדי ראה בזווית העין את ג'וזף סקולינג מסינגפור מגיע לפניו לקיר וזוכה ב-100 פרפר. האמריקני הסתפק במדליית הכסף. עכשיו יש לו כבר 27 מדליות, 22 מתוכן מזהב.


הגיע שני לקיר. פלפס (gettyimages)

בולט התניע 
יוסיין בולט, האיש המהיר בעולם כבר כמה שנים טובות, החל את דרכו במרדף אחר זהב שלישית ברציפות בריצת 100 מטרים. הוא זינק חלש, אבל תיקן בזמן ועלה לחצי הגמר בתוך 10.07 שניות. קים קולינס הוותיק לא עבר שלב, הנציג הפלסטיני נפצע וסיים אחרון.


בולט, יחגוג גם אחרי הגמר? (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי