Sport1 Banner

"שחקן שלי חוזר למגרשים ומבקיע? אני נוגעת בירח"

דסה. רוצה לעבוד אצל כבירי
דסה. רוצה לעבוד אצל כבירי | צילום: סיון עובדיה

ויקי דסה, בעלת סטודיו לפילאטיס ומאמנת כדורגל, פיתחה שיטה לטיפול בפציעות

(גודל טקסט)

ויקי דסה מובילה מהפכה קטנה בכדורגל הישראלי. הסטודיו שלה בתל אביב, המשלב פילאטיס ומתיחות בשיטה חדשנית, מנפק קבלות בכל הקשור לטיפול ושיקום שחקנים פצועים כמו גם לשפר אלמנטים רבים ביכולות הפיזיות (חוזק ומהירות) ואיך להימנע מראש מפציעות.

 

את השיטה המיוחדת פיתחה דסה בצוותא עם מאמן הכושר הבכיר דרור שמשון, עמו גם עבדה בעונה שעברה בבית"ר ירושלים והצליחה לשקם פציעות של לא מעט שחקנים. "מבחינתי ההצלחה הייתה שבית"ר סיימה במקום הרביעי ועם הכרטיס לאירופה, כאשר כל שחקני הקבוצה כשירים וללא פציעות", מתוודה דסה.

 

 

 

הקריירה של דסה התקדמה בכלל בכיוונים אחרים. היא השלימה תואר ראשון בתקשורת וכתבה בספורט של ידיעות אחרונות, מעריב ובמקומונים. אחר כך נכנסה לתחום המחשבים וסיימה תואר שני במנהל עסקים. אבל חיידק הספורט והכדורגל לא הרפה ממנה והיא החליטה לשוב ולעסוק בו.

 

במקביל לפתיחת המכון, המתמקדת בתרגילים המאזנים את הגוף ומפחיתים ממנו את הלחץ בו הוא מצוי בעת פציעה, החלה דסה לאמן כדורגל באגודת מכבי חולון. הבת שלה, עד רוקנשטיין, משחקת במועדון וחולמת על קריירה מקצוענית והיא שרתמה לעניין את אמא ויקי.

 

כאשר שחקן סובל מפציעה שנגרמה כתוצאה מעומס או עבודה לא נכונה מי אשם בכך. הצוות המקצועי של המועדון או הצוות הרפואי?

 

"לכל איש צוות הבא במגע עם שחקן יש חלק בהצלחת השחקן אך גם בכישלונו. לכן, חובה שיהיה חיבור ותיאום בין הצוות המקצועי והרפואי. שחקני כדורגל ישראלים סובלים מפציעות חוזרות ונשנות, זאת מכיוון שרובם אינם  מנהלים אורח חיים ספורטיבי (שתיית אלכוהול מרובה, אי הקפדה על תזונה)".

 

מה הגורם הכי חשוב בהחלמה של שחקן מפציעה?

 

"שחקן צריך להגיע לטיפול בפציעה עם כוח רצון, אמונה גדולה וכשהוא נחוש לעבוד קשה. הפן המנטלי הוא חלק מאוד קריטי בהחלמתו של שחקן, עליו היא תקום או תיפול פציעתו.

 

דסה. "הפן המנטלי הוא חלק קריטי בהחלמה" (סיון עובדיה)

 

מהו הסיפוק  הגדול ביותר בעבודתך?

 

"תגובתם של שחקנים שהצלחתי לשקם אותם. 'ויק הצלת אותי', 'ויק הכאבים נעלמו' אלה משפטים שאני מאוד אוהבת לשמוע. וכששחקן שטיפלתי בו בתקופה הכי קשה שלו, הפציעה, חוזר למגרשים ומבקיע מבחינתי זה כמו לגעת בירח".

 

מתגעגעת לימייך ככתבת ספורט?

 

"ממש לא. היה קשה לי להתחבר לדברים שלא קשורים לסיקור המקצועי, המון צהוב. לא התחברתי לזה. התקופה ההיא ככתבת היתה חלק  מהדרך להשגת הייעוד שלי – מאמנת ומשקמת שחקנים ושחקניות כדורגל".

 

נשאר לך חלום?

 

"לעבוד עם הפועל תל אביב. כאוהדת שלהם מגיל קטן זה היה החלום שלי ואני מקווה שיום יבוא ואגשים אותו". 

עוד באותו נושא: דרור שמשון, ויקי דסה, פילאטיס

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי