Sport1 Banner

"ואז נפתח לי זוג קינגים בפלופ…"

| שני חברים מגוש דן הרימו את הכפפה

שליחנו יצא לפסטיבל הפוקר הבינלאומי ברומניה ובדק את הסיכויים של הישראלים

(גודל טקסט)

כמעט ולא תמצאו בישראל קבוצה של חברים שלא נפגשת אחת לשבוע בשביל לשחק פוקר. אפשר לשמוע רישרוש של צ'יפים ותגובות קולניות של השחקנים מהמרפסות והחלונות הפתוחים בכל רחבי הארץ. צעירים ומבוגרים, אשכנזים ומזרחיים, מקצוענים וחובבנים – כולם נדבקו בחיידק. אז למה המשחק שכל-כך פופולרי ברחבי הגלובוס, שמשלב אינטליגנציה, טקטיקה וחשיבה מחוץ לקופסה לא חוקי בארץ? כנראה שלעולם לא נקבל תשובה, אבל לפחות יש פתרון – IPT (Israel Poker Tour), סבב הפוקר הישראלי, שמארגן בשביל אלפי ישראלים מדי שנה טורנירים ברומניה.

 

IPT הינו ארגון שנוצר לפני ארבע שנים ע''י שני חברים קרובים מגוש דן, חובבי פוקר, שהחליטו להרים את הכפפה ולאפשר לשחקנים בארץ ולצאת לנופש בחו''ל שמשלב פוקר. הטורניר הראשון נערך בבוקרשט באוגוסט 2011 והיה בזמנו אירוע פוקר הגדול ביותר במזרח אירופה ומנה 280 משתתפים, מתוכם כמחצית היו ישראלים. עם הזמן הארגון גדל ובמאי האחרון שיא נוסף נשבר בבירת רומניה – 623 משתתפים וסך פרסים של שלוש מאות אלף יורו(!!!). פסטיבל הפוקר הכי גדול במזרח אירופה עם 260 שחקנים מישראל.

 

 

אז איך זה עובד? IPT מארגן עבור המשתתפים מישראל חבילות נופש הכוללות טיסה, מלון והעברות. כל מה שנותר לעשות לשחקן זה להירשם ולבוא עם אנרגיות נכונות לחופשה שממנה יוכל לחזור הביתה עם סכום נאה של מזומנים. בכל אירוע שכזה נערכים מספר טורנירי לווין (Satellite), שהזוכים בהם מקבלים כניסה אוטומטית לטורניר המרכזי (עלות הכניסה למיין איוונט היא 550 יורו למי שלא זכה להיכנס דרך המוקדמות). בנוסף אפשר למצוא גם מספר שולחנות קאש (Cash) וטורנירים קטנים אחרים. האירוע המרכזי וטורנירי הלווין משוחקות בשיטת טקסס הולדם, בנוסף מתקיימים גם טורנירים בשיטת אומהה.

 

עבדכם הנאמן התלווה לצוות IPT בסוף שבוע האחרון בעיירת נופש הרומנית מאמאיה (Mamaia) שעל הים השחור. טיסת צ'ארטר מישראל ועליה כחמישים שחקנים נחתה בבוקרשט והמשיכה משם לעיר שמכונה האילת של רומניה. כמאתיים מקומיים כבר חיכו לתגבורת מישראל על מנת להתחיל בטורניר הלווין הראשון. 697 קניות שכללו ריביי ואדאון (Rebuy, Add-on) הקנו בסוף הערב לעשרים ושישה שחקנים כרטיסי כניסה לאירוע המרכזי.

 

חשוב לציין שהטורניר האקסקלוזיבי הזה במאמאיה, מהווה הכנה לאירוע החגיגי של IPT, שאמור להיערך בין ה-19 ל-24 באוגוסט בבוקרשט. סבב הפוקר הישראלי הולך לחגוג ארבע שנים להיווסדו ויציין את זה בפסטיבל גרנדיוזי עם סך פרסים מובטח של מיליון שקלים ויכול לעלות ליותר מכך, בהתאם לכמות המשתתפים. פרטים נוספים על האירוע שיתקיים במלון מאריוט (Marriott) אפשר למצוא כאן ובעמוד הפייסבוק של IPT.

 

וזו רק ההכנה (ג'ניה בילואוסקו)

 

היום השני של טורניר הלווין הקנה לעוד עשרים שחקנים מקום באירוע המרכזי. 556 קניות (כולל ריביי ואדאון) סיפקו יום משחקים מרתק שנגמר רק לפנות בוקר. במקביל נפתח החלק א' של הסיבוב הראשון של המיין איוונט. 118 שחקנים, מתוכם עשרים ושישה שעלו מהמוקדמות, התחילו את המסע אל עבר הפרס הגדול. בסוף היום, אחרי אחד עשר שלבים (בכל שלב הבליינדים עולים), נשארו 39 שימשיכו לסיבוב השני. לאחר אותם אחד עשר שלבים בחלק ב' של הסיבוב הראשון, שחקנים שישארו בחיים יצטרפו גם הם לסיבוב השני של האירוע המרכזי.

 

הסיבוב השני שמתוכנן להתחיל ביום שישי יימשך עד שיישארו תשעה שחקנים, שירכיבו את הפיינל טייבל שייערך בשבת. מכיוון שבסיבוב הראשון של המיין איוונט יש אופציה לחזור לטורניר במקרה של הפסד (מוגבל בזמן, שמונה שלבים של עליית בליינדים), הקופה שעומדת כרגע על חמישים ושישה אלף יורו צפויה לגדול באופן משמעותי וקרוב לוודאי תכפיל את עצמה.

 

עד כאן סיכום של שני ימי משחקים בפסטיבל הפוקר של IPT במאמאיה. בפרק הבא: עדכונים על המשך הטורניר, החל מחלק ב' של הסיבוב הראשון עד לפיינל טייבל ומעקב צמוד על מצבם של השחקנים הישראלים.

 

ההמשך בכתבה הבאה (ג'ניה בילואוסקו)

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי