Sport1 Banner

ללא מוקי וששון: נבחרת הגברים תתחרה בגרנד סלאם אבו דאבי

אורן סמדג'ה, פיטר פלצ'יק ושגיא מוקי
אורן סמדג'ה, פיטר פלצ'יק ושגיא מוקי | צילום: דובר צה"ל

טל פליקר, ברוך שמאילוב, טוהר בוטבול, לי קוכמן ופיטר פלצ'יק יקוו להשמיע את התקווה. אלוף העולם צבר מספיק ניקוד והוא ייעדר, גם המדליסט האולימפי - שלוקח הפסדים בצורה קשה - לא ימריא עם חבריו

(גודל טקסט)

נבחרת הגברים הבכירה בג'ודו תחזור לסבב תחרויות העולמי אל גרנד סלאם אבו דאבי שייפתח ביום חמישי ויימשך עד שבת. כחודשיים אחרי אליפות העולם, הוחלט שרק חמישה מתוך שבעה ייצאו: טל פליקר וברוך שמאילוב במשקל של עד 66 ק"ג, טוהר בוטבול (73 ק"ג), לי קוכמן (90 ק"ג) ופיטר פלצ'יק (100 ק"ג).

כזכור, בשנה שעברה השתתפה הנבחרת לראשונה בתחרות עם סממנים ישראלים ולא תחת דגל האיגוד העולמי IJF. גם הפעם יתחרו חמשת הגברים תחת דגל ישראל ואם אחד מהם יזכה במדליית הזהב, "התקווה" תנוגן בשלישית כפי שקרה אשתקד עם ניצחונם של שגיא מוקי ופלצ'יק.

משום שמדובר בגרנד סלאם הניקוד בו גבוה מלכתחילה ויש לו השפעה ישירה וגדולה על הכרטיסים לטוקיו 2020. עבור פליקר ושמאילוב, המתחרים על הכרטיס הבודד במשקל של עד 66 ק"ג, יכולה תחרות זו להכריע את זהות הנציג הישראלי. גם קוכמן, שנמצא במעט מעל "הקו האדום", זקוק לניקוד כדי להבטיח את מקומו בתוך הטופ 16 בעולם. פלצ'יק ינסה להתאושש מההפסד בסיבוב הראשון באליפות העולם ולשחזר את ההישג בו עמד בראש הפודיום בשנה שעברה. בוטבול, שלראשונה בחייו הגיע לרבע גמר אליפות העולם וסיים שביעי, ינסה להמשיך את המומנטום החיובי ולעלות על הפודיום כפי שעשה ב2017, אחרי שנעדר ממנו בשנה שעברה.

מוקי, אלוף העולם (81 ק"ג), מדורג כעת במקום הראשון העולמי וצבר מספיק נקודות, כך שלו אין צורך בתחרות וכפי שאמר בראיון לספורט1 בעבר, כעת יבחר את התחרויות שלו בקפידה. גם המדליסט האולימפי אורי ששון (+100 ק"ג) ייעדר ויחזור אל מזרן התחרויות רק באמצע דצמבר, בתחרות המסטרס. בעבר, סיפרו בנבחרת הגברים שמדליסט הארד מריו לוקח קשה הפסדים כמו זה שהיה באליפות העולם (הודח בקרב הראשון שלו), ולכן ישתתף רק במספר תחרויות מצומצם עם ניקוד גבוה.


לא ימריא עם נבחרת הגברים לאבו דאבי. אורי ששון (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי