Sport1 Banner

אחרי 50 שנה ומהפך דרמטי: קנזס סיטי זכתה בסופרבול

שחקני קנזס סיטי
שחקני קנזס סיטי | Jamie Squire/Getty Images

רבע רביעי נהדר של הצ'יפס סידר להם 21 נקודות בדרך ל-20:31 על סן פרנסיסקו ולתואר השני בתולדות המועדון. וגם: הופעת המחצית והטקס לקובי בראיינט

(גודל טקסט)

חגיגה אמריקאית: מיליוני אמריקאים נדבקו הלילה (בין ראשון לשני) למסכי הטלוויזיה וצפו בסופרבול ה-54, שבמסגרת גברה קנזס סיטי צ'יפס על סן פרנסיסקו ניינרס באצטדיון במיאמי 20:31, וזכתה בתואר השני בתולדותיה ולראשונה מזה 50 שנה.

פטריק מהומס, בעונתו השנייה בלבד כקוורטרבק הפותח, הראה שוב ועל הבמה הגדולה ביותר מדוע הוא נחשב לדעת רבים לטוב בעולם בתפקידו כבר בשלב כל כך מוקדם בקריירה, כאשר התעורר במאני טיים והוביל את קבוצתו לקאמבק הרואי בדרך לתואר הנחשק.

לצד המאבק על הדשא, רבים חיכו דווקא למחצית המשחק ולמופע המרכזי, שכלל את שאקירה וג'ניפר לופז, שהופיעו זו לצד זו לעיני האוהדים במיאמי, בעוד שאת שירת ההמנון הלאומי של ארה"ב, טרם פתיחת המשחק, ביצעה דמי לובאטו. לפני ההתמודדות נערך טקס לזכרם של תשעת קורבנות תאונת המסוק שהתרחשה בשבוע שעבר סמוך ללוס אנג'לס, בהם קובי בראיינט ובתו ג'יאנה.


טקס מרגשת לזכרם של קובי בראיינט ובתו ג'יאנה (ANGELA WEISS/AFP via Getty Images)

רבע ראשון: 3:7 לקנזס סיטי
קנזס סיטי קיבלה את הכדור הראשון, אך לא הצליחה להשיג נקודות. מנגד סן פרנסיסקו עלתה ל-0:3 בזכות שער של רובי גולד. קנזס הגיבה במהרה ומיד לאחר מכן פטריק מהומס רשם את הטאצ'דאון הראשון בסופר בול.

רבע שני: 10:10
קנזס המשיכו בשלהם ועלו ליתרון 3:10 בזכות שער שדה של האריסון באטקר. הניינרס חזרו למשחק לאחר כניסה של קייל יוסצ’ק נכנס לאנדזון, שקבע 10:10 במחצית המשחק.

הופעת המחצית. ג'ניפר לופז ענתה על הציפיות (Andy Lyons/Getty Images)

רבע שלישי: 10:20 לסן פרנסיסקו
סן פרנסיסקו פתחה טוב יותר את המחצית השנייה ורובי גולד כבש שער שדה נוסף שהעלה את קבוצתו ליתרון ראשון מאז פתיחת הרבע הראשון, 10:13 לניינרס. מהומס ניסה להחזיר את קבוצתו לעניינים, אבל סיפק מסירה רעה, אליה הגיע דווקא פרד וורנר ולא חלף הרבה זמן עד שגארופולו מצא את לעמנואל סנדרס שסיים מהלך בטאצ'דאון, 10:20 לניינרס.

רבע רביעי: 20:31 לקנזס סיטי
קנזס התעוררה בדיוק בזמן והוכיחה מדוע נחשבת בעיני רבים לקבוצה הכי טובה העונה ב-NFL. מהומס מצא את טייריק היל במסירה נדירה מחצי מגרש ושש דקות לסיום מסר לטרוויס קלאסי בהאנדזון וקנזס צמצמה ל-20:17. הכדור היה בשליטת הניינרס, אבל גאראפולו נפל וקבוצתו הרחיקה – הצ'יפס הצליחו להפוך אחרי מסירה מצוינת של מהומס לדמיאן וויליאמס שקבע 20:24. סן פרנסיסקו חיפשו טאצ'דאון בכל מחיר, אך שוב גאראפולו איבד וריצה של 38 יארד דמיאן וויליאמס סגרה את הסיפור עם 20:31.

זאת העונה שלו. פטריק מהומס (Kevin C. Cox/Getty Images)

עוד באותו נושא: NFL, קנזס סיטי צ'יפס

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי