Sport1 Banner

גפן פרימו תהיה הנציגה הישראלית בטוקיו 2020 עד 52 ק"ג

גפן פרימו
גפן פרימו | עדי אבישי

לאחר שברוך שמאילוב קטף את הכרטיס אצל הגברים, הג'ודוקא בת ה-19 גברה על גילי כהן בדירוג לאחר גרנד סלאם דיסלדורף ותתחרה במשחקים האולימפיים בקיץ: "איגוד הג'ודו מעריך את ההשקעה העצומה של פליקר וכהן"

(גודל טקסט)

תמונת נבחרת ישראל למשחקים האולימפיים בטוקיו בדרך להיות שלמה. היום (שני) בתום גרנד סלאם דיסלדורף, פורסם הדירוג האולימפי החדש. לאחר שהקרב בין טל פליקר לברוך שמאילוב על הכרטיס הבודד במשקל של עד 66 ק"ג הוכרע לטובת שמאילוב שדורג גבוה יותר מיריבו לכרטיס. בנוסף, היום התברר כי גם הדירוג של גפן פרימו נותר גבוה יותר משל גילי כהן.

כהן, שסיימה במקום החמישי בגרנד סלאם בגרמניה, נמצאת כעת במקום ה-15 לעומת פרימו שממוקמת שמינית כאשר על פי הקריטריון שאמור היה לדחות את ההכרעה למרץ, על כהן היה להיות ארבעה מקומות הפרש מפרימו. משום שההפרש נשאר גבוה יותר (שבעה מקומות) פרימו תהיה הנציגה הישראלית במשקל 52 ק"ג.

"טל פליקר וגילי כהן עשו גם הם את הקריטריון והתמודדו בצורה נפלאה, ספורטיבית והגונה עם יריביהם למשקל", נכתב בהודעה מטעם איגוד הג'ודו עם פרסום הדירוג החדש והעדכני. עוד נכתב: "איגוד הג'ודו מעריך את ההשקעה העצומה של השנים ואת הדרך האדירה שהם עשו".


פרימו. תהיה הנציגה הישראלית בטוקיו עד 52 ק"ג (עדי אבישי)

הישגיו הבולטים של פליקר בקמפיין הם מדליית הארד באליפות העולם 2017, מדליית ארד באליפות אירופה 2018 שנערכה בת"א וכמו כן פליקר היה הראשון שהשמיע את "התקווה" באבו דאבי בגרנד סלאם 2017, עוד לפני שישראל הורשתה להתחרות עם הדגל וההמנון. כזכור, פליקר שר את ההמנון לבדו כשברקע נוגן המנון איגוד הג'ודו הבינלאומי.

גם כהן הצטיינה באליפות העולם של 2017 כשהגיעה לקרב על מדליית הארד וסיימה במקום החמישי. שתי פציעות ברצועות הצולבות בשתי הרגליים גרמו לה לפספס לא מעט תחרויות, כולל את אליפות אירופה בארץ, בה פרימו "ניצלה" את היעדרה של כהן ופרצה לתודעה עם זכייתה במדליית הארד.

בתוך כך, איגוד הג'ודו הודיע כי נבחרת ישראל תשתתף בתחרות הקבוצתית במשחקים האולימפיים בטוקיו. על פי הדירוג החדש שהתפרסם, מצויה הנבחרת המעורבת, גברים ונשים, בין תשע הנבחרות היחידות בעולם שעמדו בקריטריון לתחרות הקבוצתית. המשחקים האולימפיים בטוקיו יאפשרו לראשונה במספר ענפים לנשים ולגברים להתחרות יחדיו והג'ודו הוא אחד מהם.


שמאילוב. ניצח את פליקר בקרב על הכרטיס הבודד למשחקים האולימפיים (CHARLY TRIBALLEAU / AFP)

הספורטאים הישראלים שהבטיחו את מקומם בטוקיו כרגע הם שירה ראשוני (12), גפן פרימו (8), תמנע נלסון-לוי (11) ורז הרשקו (+78 ק"ג) אצל הנשים, כאשר האחרונה כרגע מקבלת קוואטה אירופית – מכסה של מספר כרטיסים המחולקים לכל יבשת ובכך מעניקים כרטיס כניסה למספר ספורטאים שקרובים מאוד לקריטריון. אצל הגברים כאמור ברוך שמאילוב (5), טוהר בוטבול (5), שגיא מוקי (2), פיטר פלצ'יק (4) ואורי ששון (8). הספורטאים שימשיכו להיאבק על הקריטריון הם הרשקו, גילי שריר וענבל שמש (63 ק"ג) ואצל הגברים לי קוכמן (90 ק"ג), שכרגע מדורג במקום ה-18.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי