Sport1 Banner

מוכנה לריו: מדליית זהב לגילי כהן בבאקו

כהן. הישג שיא בקריירה
כהן. הישג שיא בקריירה |

הישראלית גברה על ג'יאופרידה האיטלקיה אחרי שבע דקות קרב

(גודל טקסט)

גילי כהן רשמה את הישג השיא בקריירה שלה כאשר זכתה במדליית זהב בטורניר גראנד סלאם באקו (עד 52 ק"ג).

 

כהן גברה בגמר על אודט ג'יופרידה האיטלקיה בסיומו של קרב מתוח. שבע דקות בילו השתיים על המזרן בסך הכל, כאשר רק עונש כנגד ג'יופרידה שלוש דקות בתוך ההארכה העניק לישראלית את ניקוד הזהב והזכייה בטורניר.

 

 

מוקדם יותר, כהן פגשה בסיבוב השני (אליו עלתה אוטומטית) את דריה סקריפניק מבלארוס וניצחה אותה בווזארי. ברבע הגמר הישראלית ניצחה את אנבל אורניה הצרפתיה לאחר ש-25 שניות לתום הקרב ספגה היריבה עונש. בחצי הגמר כהן המשיכה ביכולתה הטובה, גברה על ינגאן מה הסינית לאחר 1:2 בעונשים, ועלתה כאמור לגמר.

ההישג הנהדר הזה, בשנה אולימפית, צריך להעניק הרבה ביטחון לכהן שעד כה שיא הקריירה שלה היה מדליית ארד באליפות אירופה ב-2014.

 

שאר הישראלים

 

טל פליקר (עד 66 ק"ג) החל את התחרות בסיבוב השני, שם פגש את פאוול זגרודניק הפולני. פליקר הפיל את יריבו ביוקו ועלה לשמינית הגמר. בשלב הזה הישראלי ניצח את דניס וירו ממולדובה באמצעות עונשים (2:3 לטובתו) והעפיל לרבע הגמר, שם פגש את קנת ואן גנסבקה הבלגי.

 

ארבע שניות לתום הקרב, פליקר הוביל 1:2 בעונשים, אך אז ספג עונש נוסף והקרב הלך לניקוד זהב. פחות מדקה חלפה וצוות השיפוט נתן לישראלי עונש והוביל אותו לנשור לבית הניחומים. הישראלי פגש את פביו באסיל האיטלקי, מדליסט הארד מאליפות אירופה האחרונה. שהפיל את פליקר ביוקו.

 

שירה ראשוני (עד 48 ק"ג) פתחה את השתתפותה בסיבוב השני, והתמודדה מול אורור אורני קלימנסה הצרפתייה. הישראלית ספגה שלושה עונשים ועמדה בפני הדחה, אבל אז הצליחה להשיג יוקו ועלתה לרבע הגמר. יריבתה שם היתה גלבדרך מקזחסטן, מולה היא ספגה שני עונשים ונשרה לבית הניחומים. לימה טסיאנה מגינאה ביסאו הפילה את ראשוני למזרן וזכתה בווזארי, שהספיק לה לניצחון.

 

תמנע נלסון לוי (עד 57 ק"ג), מדליסטית הארד מאליפות אירופה האחרונה, פתחה היטב, כשגברה על פו סום לאונג אחרי דקה ו-17 שניות באיפון. בשלב הבא היא פגשה את הדביג קרקאס ההונגריה, ניצחה אותה ועלתה לרבע הגמר לאחר עונש שספגה ההונגריה. בשלב הבא היא התמודדה מול מרים פופר מגרמניה, שהצליחה להטיל אותה בווזארי ובאיפון.

 

היא נשרה לבית הניחומים, שם פגשה את רפאלה סילביה הברזילאית שהפילה אותה בווזארי, לאחר מכן ביוקו ובסופו של דבר גם באיפון.

 

טומי ארשנסקי (עד 60 ק"ג), ניצח בסיבוב הראשון את אלברוס זאמאנוב המקומי, שצבר ארבעה עונשים ונפסל. בקרב השני התמודד ארשנסקי מול אריק טאקאבטקה הברזילאי שהטיל אותו פעמיים בווזארי, שהעניקו לו איפון והדיחו את ארשנסקי מהתחרות.

 

גולן פולק (עד 66 ק"ג), שהעפיל אוטומטית לסיבוב השני, ניצח בקרב הראשון את סיגנוביץ' הסרבי בזכות 1:2 בעונשים. בשמינית הגמר פגש הישראלי את טרלאן קרימוב המקומי, נכנע בעונשים 3:1 והודח מהתחרות.

 
נועה מינצקר (עד 48 ק"ג) הפסידה בקרב הראשון שלה לאווה צרנוביצקי ההונגרייה 3:1 בעונשים. רוני שוורץ (עד 52 ק"ג) הפסידה בקרב הראשון שלה ביוקו לאוולין צ'ופ משוויץ. קמילה מינאקאווה (עד 57 ק"ג) הפסידה בסיבוב הראשון לארלטה פודולאק הפולניה בווזארי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי