Sport1 Banner

"עדיין לא יודעים מה בדיוק קרה באבו דאבי"

גלעדי. הוועד האולימפי עשה הרבה למען ישראל
גלעדי. הוועד האולימפי עשה הרבה למען ישראל | צילום: Gettyimages

אלכס גלעדי ממליץ להירגע: "כולם מתלהמים, אבל זה לא בדיוק נוהג חדש"

(גודל טקסט)

משלחת הג'ודו של ישראל סיימה אתמול את הופעותיה בתחרות הגראנד סלאם באבו דאבי, כשאור ששון השתתף בקטגוריית המשקל מעל 100 ק"ג והודח בשלב שמינית הגמר. ששון סיים את דרכו כבר בסיבוב השני, אולם הסערה סביב השתתפותם של הישראלים בתחרות ללא דגל ישראל וללא סמלי המדינה עוד רחוקה מסיום.

 

שרת התרבות והספורט מירי רגב הודיעה אתמול כי תקיים דיון חירום בהשתתפות ראשי האיגודים כדי למצוא פתרון למצב, וכי פנתה גם לראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהנחה את מזכיר הממשלה ויושב ראש המועצה לביטחון לאומי להתערב בסוגיית החרם בספורט. רגב גם צפויה להמריא לפגישה בשווייץ עם יושב ראש הוועד האולימפי הבינלאומי, תומאס באך, כדי למצוא פתרון לסוגיה.

 

 

אלא שחבר הוועד האולימפי הבינלאומי, אלכס גלעדי, טוען כי אין לקפוץ למסקנות עד אשר יתבררו האירועים באבו דאבי. גלעדי הביא כתקדים חשוב את ההחלטה של איגוד הקליעה הבינלאומי והוועד המנהל של הוועד האולימפי הבינלאומי לבטל תחרות קליעה בכוויית, בשל העובדה שלא הונפקה ויזה לשופט הישראלי יאיר דוידוביץ'.

 

ג'רבי ומוקי. "לא נוהג חדש" (הוועד האולימפי בישראל)

 

"ההחלטה על ביטול תחרות הקליעה בכוויית בגלל שלא נכנס שופט ישראלי זו ההחלטה המכוננת", אמר גלעדי, שהקפיד להימנע מלהיכנס לוויכוח נוסף עם השרה רגב, "אנחנו עדיין לא יודעים מה קרה באבו דאבי. הפוליטיקאים מתלהמים, אבל כבר באולימפיאדת מוסקבה ב-1980 הוועדים האולימפיים של בריטניה, צרפת, איטליה, ספרד ועוד החליטו ללכת תחת הדגל האולימפי. זה לא בדיוק דבר חדש.

 

"אנחנו הודחנו מאסיה ב-1974. 20 שנה הספורט הישראלי לא הגיע לשום מקום עד שאירופה קיבלה אותנו ב-1994. ומי פעל שאירופה תקבל אותנו? הוועד האולימפי הבינלאומי", הדגיש גלעדי, "אני לא יודע להגיד אם אני אופטימי או לא. אני ריאלי ואני רואה בהחלטה בנוגע לכוויית ממש שינוי חד משמעי בתהליכים. אנחנו תמיד שמים את הספורטאים מעל לכל דבר אחר".

עוד באותו נושא: אלכס גלעדי, מירי רגב

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי