Sport1 Banner

ברונו קוניה בדרך להיות יהלום נוסף של שרצקי

קוניה עם חסארמה. פוטנציאל ענק
קוניה עם חסארמה. פוטנציאל ענק | צילום: דני מרון

סומן ככישרון ענק וכולם בטוחים: "המועדון עוד ירוויח עליו". פלא שבאיירן התעניינה?

(גודל טקסט)

בקיץ האחרון איזי שרצקי ביצע עוד רכישה מפתיעה כאשר הימר על חלוץ ברזילאי צעיר העונה לשם ברונו קוניה. קריית שמונה שמה את ידה על חלוצה הברזילאי שגדל במועדון הפאר הברזילאי, סאו פאול, חלוץ שיצא מהבית בגיל 10 מצפון ברזיל לדרום הרחוק.

 

קוניה הושאל למועדונים קטנים בברזיל והעונה החליט שרצקי להמר על מי שבעבר חיזרה אחריו לא פחות ולא יותר מאשר באיירן מינכן.  "טוברוק קנו את ברונו בגיל 14 אבל הוא חזר הביתה מהר, עבר לסאו פאולו הברזילאית והתקדם לקבוצה הבוגרת בגיל 19 בלבד שזה לא פשוט בכלל, ציין סוכנו של החלוץ. "הוא ראה שלא יהיה לו מקום בסאו פאולו אז החליט לעבור קבוצה והגיע לקריית שמונה", ציין סוכנו.

 

 

התקשה להתאקלם, אבל החל לפרוח

ההתחלה לא היתה מרשימה, כשהרבה גבות הורמו לגבי הנתונים הפיזיים (1.85 מ') שלא ממש התחברו לתצוגות על כר הדשא.

 

"ברונו הוא בחור טוב שקט ומופנם, קצת קשה לו בגלל השפה כי הוא מדבר פורטוגזית והיה לו קשה להתאקלם אבל בקבוצה. הראשון שתקשר איתו היה קאסיו שמדבר איתו באותה שפה", סיפר אופיר מזרחי, חברו לחוד.

 


קוניה. "ישר העברתי לאיזי את דעתי לרכוש אותו" (דני מרון)

 

מנכ"ל הקבוצה יוסי אדרי היה בין אלו שצפו בקוניה במהלך העונה החולפת וסימן אותו עבור שרצקי. גם התייחס לברונו: "מאוד התרשמנו ממנו, ישר העברתי את דעתי לאיזי שביקש להביא אותו לקבוצה".

 

פתיחת העונה הלא יציבה של החבורה של חסארמה לוותה בביקורות, אבל בקריה האמינו. גם אחרי השינויים בסגל, ברונו זכה לקרדיט ולא נשקלה החלפתו. לצד חלק קדמי מרשים שכולל כישרונות כמו אופיר מזרחי ואחמד עאבד משלימים ברונו והרכש הטרי אוסטין אמוטו חוד מהאיכותיים בליגה.

 

סוכנו בטוח: "הוא יוכל לשדרג ולתרום המון. כמו שאנחנו רואים כל ההתקפות מגיעות ועוברות דרכו או מתחילות ממנו הוא שחקן מאוד מקצועי שמגיע כדי לעשות את העבודה שלו". כעת אחרי כמעט שני סיבובים, נדמה שבהחלט יש משהו בהבלחה הזו של איזי. החלוץ עם רגל שמאל אימתנית, ניפק כבר ארבעה שערי ליגה כשהוא מפגין כאמור לא רק יכולת כיבוש, אלא גם מעורבות בחלק הקדמי.

 


גם פיזי וגם טכני. קוניה במאבק (ערן לוף)

 

היחיד שחתום לחמש שנים

בשני המחזורים האחרונים סיפק בישול לאמוטו שהוביל לשער הניצחון וכבש ב-1:1 עם בני יהודה. בקריית שמונה יודעים כי ביכולת הזו לא בטוח שיוכלו לשמור על הברזילאי.

 

"הוא שחקן עם פוטנציאל ענק הוא עובד כל הזמן ובמשחקים האחרונים היה אפשר לראות שהוא צבר המון ביטחון אבל עדיין יש לנו עוד המון מה ללמוד אנחנו עדיין צעירים ", הוסיף מזרחי שגם הוא בעונה נהדרת.

 

"ברונו הוא טאלנט צעיר מאוד שלא מומש כמו שרצו בסאו פאולו אבל אנחנו חושבים שהוא יכול להגיע לרמות מאוד גבוהות, הוא עובר תהליך ואנחנו מאמינים בו וזה בא לידי ביטוי בזה שהוא השחקן היחידי שחתום אצלנו לחמש שנים", הוסיף המנכ"ל יוסי אדרי.

 


"כשיתקדם, יגיע לרמות הכי גבוהות" (ערן לוף)

 

גם מאמנו של קוניה בקרית שמונה סלאח חסארמה מפרגן לכוכב העולה: "ברונו בחור מדהים, שמתנהג כמו מקצוען אמיתי. הוא שחקן בעל איכויות. מהיר מאוד כישרון ענק שעובד קשה מאוד ורוצה להוכיח את עצמו".

 

רגע לפני גמר גביע הטוטו ב-19:30 נגד מכבי פתח תקווה, החלוץ ינסה לסייע לחסארמה להשיג תואר שני העונה והמאמן בונה על כושרו: "הוא נמצא בתקופה טובה ועוד ישתפר בהמשך הדרך. אם הוא ישפר את הסיומת מול השער הוא יהיה טוב יותר, הוא שחקן צעיר ויש לו עוד זמן לתרום לק"ש וכשהוא יתקדם הוא יגיע לרמות הכי גבוהות והמועדון שלנו יהנה מזה מבחינה כלכלית", סיכם המאמן. האם איזי יגזור כאן עוד קופון?

עוד באותו נושא: ברונו קוניה, סלאח חסארמה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי