Sport1 Banner

מכבי חיפה הודחה מגביע הטוטו. לוי: "מאוכזבים"

העונה
העונה | צילום: דני מרון

הירוקים נפרדו ב-1:1 מול מכבי פ"ת, המלאבסים בחצי גמר (1:2 בסיכום)

(גודל טקסט)

מכבי פתח תקווה עלתה הערב (שלישי) לחצי הגמר גביע הטוטו לאחר שסיימה ב-1:1 את משחק הגומלין נגד מכבי חיפה. המלאבסים ניצחו בסיכום שני המשחקים 1:2 לאחר שגברו על חניכיו של רוני לוי 0:1 במשחק הראשון לפני שבועיים. 

המשחק התקיים באצטדיון באשדוד בעקבות שזרוע שנערך באצטדיון "המושבה" בפתח תקווה ומכאן כמות צופים דלה ביותר שהגיעה להתמודדות. 

שובל גוזלן כבש את שערו הראשון העונה בדקה ה-16 אחרי שנגח לרשת את ההגבה של חן עזרא. חוץ מהשער של חיפה לא נרשמו אירועים משמעותיים במחצית הראשונה והקבוצות ירדו להפסקה כשריח של הארכה באוויר.

במחצית בן שמעון ביצע שלושה חילופים והמגמה במגרש השתנתה. מכבי פתח תקווה הגיעה למספר הזדמנויות ליד שערה של חיפה ורק יכולת נהדרת של לויטה מנעה שערים ממונרוי וחוגי. בדקה ה-65 גם לויטה לא יכול היה להושיע, כשעודד גביש ניתר מצוין אחרי כדור קרן ונגח פנימה. 


גביש. הבקיע שער ששווה הרבה כסף  (דני מרון)

לקראת הסיום גם רוני לוי ביצע מספר חילופים התקפיים. אחד המחליפים, פלט, היה יכול לקנות את עולמו ולשלוח את חיפה לחצי גמר אבל בעט לגופו של ניצן בדקה ה-83. 1:1 בסיום, ו-1:2 בסיכום שני המשחקים. מכבי פתח תקווה בחצי גמר.  

בסיום המשחק אמר מאמן מכבי חיפה, רוני לוי: "רצינו מאוד לעלות שלב. באנו בגישה טובה ואני חושב ששיחקנו טוב מאוד היום, רק חבל שספגנו ממצב נייח. מאוכזבים אבל ממשיכים קדימה".

 

"יש לנו סגל רחב כדי ששחקנים אחרים יקבלו דקות והיה חשוב לנו שהם ישחקו", אמר על כך שחמשת השחקנים הזרים לא פתחו, "אני לא חושב שנכון לשפוט שחקנים לפי משחק אחד. אני חושב שהם נבחנים לאורך זמן וכך אנו רואים את זה".


רוני לוי:"מאוכזבים אבל ממשיכים קדימה"   (דני מרון)

 

"אני בטוח שהסיבוב השני יהיה טוב יותר. אני מאוד מרוצה מהתנהלות השחקנים והקבוצה ואני בטוח שהתוצאות יבואו", הוסיף לקראת המשך העונה.

 

המאמן רן בן שמעון הודה כי הוא מרוצה מהעלייה לחצי הגמר ואמר: "בחצי הראשון שיחקנו כדורגל זוועתי ובחצי השני עשינו דברים יפים מאוד. נהניתי מהמחצית השנייה. עודד גביש לא שיחק חצי עונה והוא נתן שני משחקים יוצאים מן הכלל בגביע הטוטו וזה נתן חומר למחשבה. מגיע כל הכבוד לשחקנים".

 

בן שמעון גם נשאל על העימות בין הקפטן ג'ו מונונגה לשוער צחי גיגי ואמר: "זה חרג מגבול הנורמה. כל אחד טופל באופן נפרד, אני לא מאמין בטיפול כללי, אלא בטיפול נקודתי .אני חושב שגם המועדון נתן גב גדול לעשות את מה שאני רוצה לעשות. גם על זה אני מודה".


שחקני מכבי פ"ת שמחים בסיום   (אריק שמואל)

 

לסיום נשאל על סוגיית הרכש: "המשחק מאוד חשוב למועדון. השחקנים לא מקבלים פרמיות או כספים על זה, אבל ראיתי שחשוב להם לתת למועדון. אני חושב שהשחקנים נתנו אקסטרה היום".

מהלך משחק:

דקה 16

0:1 לחיפה – עזרא מרים כדור מדוד מאגף שמאל, גוזלן מתרומם נהדר ונוגח לרשת משבעה מטרים. 1:1 בסיכום שני המשחקים.


גוזלן נוגח את שערו הראשון העונה (דני מרון)

דקה 26

חוגי נכנס לרחבה של חיפה אבל בועט חלש לידיים של לויטה.

דקה 42

התקפה מהירה של מכבי פ"ת שבסיומה חוגי מעביר רוחב מסוכן מאגף ימין אבל מלמד שגולש לכדור מפספס בסנטימטרים.


 בניון קיבל הזדמנות בהרכב   (דני מרון)


אבל לא כולם מרוצים מכך  (אריק שמואל)

דקה 46

פ"ת פותחת בסערה את המחצית השנייה: כליבאת המחליף מוצא על סף הרחבה את מונרוי שבועט שטוח לפינה, קינן מציל את חיפה מספיגה ומרחיק לקרן.

דקה 47

אחרי הקרן הכדור נהדף לכיוונו של חוגי שבועט חזק מתוך הרחבה, אך לויטה הדף מצוין.

דקה 54

בניון בועט חזק ולא מדויק מחוץ לרחבה אחרי מהלך קבוצתי יפה של חיפה.

דקה 59

שוב לויטה מציל את הירוקים: מונרוי בועט ללא הפרעה מתוך הרחבה והשוער החיפאי מונע שוויון.


לויטה ביכולת נהדרת  (דני מרון)

דקה 65

מכבי פ"ת משווה ל-1:1 – כדור קרן של מלאבסים נגמר ברשת. גביש מתרומם גבוה ונוגח פנימה.


מכבי פ"ת חוגגת את השוויון  (דני מרון)

דקה 83

הזדמנות גדולה לפלט: עזרא הכניס להולנדי כדור חכם לתוך הרחבה אבל ניצן יצא בזמן ומנע שער בטוח.

הרכבים:

מכבי פתח תקווה: איתמר ניצן, קסאביה תומא, עודד גביש, אליסון דוס סנטוס, חגי גולדנברג (דור אלו 46), דודי טוויטו, אייטור מונרוי, מינדאוגס פאנקה (גדי קניוק 46), ג'ו מונונגה (מוחמד כליבאת 46), דור חוגי (יובל יעקובוביץ' 69), גיא מלמד (עוז פרץ 81).

מכבי חיפה: אוהד לויטה, אוראל דגני, איעד חבשי, דקל קינן, טאלב טוואטחה (סאן מנחם 75), נטע לביא (גליינור פלט 75), עטאא ג'אבר, יוסי בניון (ניקולה דרינצ'יץ' 75), חן עזרא, אלון תורג'מן, שובל גוזלן (שחר הירש 84).

עוד באותו נושא: עודד גביש

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי