Sport1 Banner

גאה במינוי הזמני, שלם עם הזימונים: "עידן" חזן בנבחרת

חזן
חזן | צילום: Gettyimages

המאמן ספג ביקורת על שזימן את בניון, בהתאחדות גיבו: "תמיד יהיה מה להגיד"

(גודל טקסט)

לפני קצת למעלה מחודש, ב-12 בפברואר, קיבל מאמן נבחרת הנערים, אלון חזן, שיחת טלפון ממנכ"ל ההתאחדות רותם קמר שמהצד השני של הקו הבהיר: "אלון, בסיטואציה שנוצרה אנחנו רוצים שאתה תוביל את הנבחרת במשחק מול קרואטיה". חזן, שכבר שמע רחשים באשר לאפשרות זו מספר ימים לפני כן, הופתע ולא הופתע מהמינוי הזמני. הבחירה בו גרמה לו לחוש גאווה, אבל גם הוא ידע שלולא משחקים של הנבחרות הצעירות, אלי אוחנה או אריק בנאדו היו עומדים כנראה על הקווים.

בכל מקרה, חזן, שבאמתחתו 72 הופעות בנבחרת אותה שירת כעשור, ענה באותה השיחה עם קמר בפשטות: "אעשה את המקסימום כדי שהכדורגל הישראלי יראה טוב". חזן אמנם ידוע כפריק של כדורגל ישראלי, אך בחודש האחרון מאז זימונו עקב יותר באדיקות אחרי הישראלים והליגיונרים. בימים הראשונים הוא בנה בראשו בסיס לסגל אותו ירצה לראות בקרואטיה, היו שם ערן זהבי, טל בן חיים החלוץ, אליניב ברדה, מאור בוזגלו, איתן טיבי, אלי דסה, אופיר דוידזאדה, שיר צדק, וגם ליגיונרים כמו תומר חמד, בירם כיאל, מונאס דאבור, ניר ביטון ורועי קהת. לאחר מכן המתין חזן לראות את מידת כשירותם של קשר קלוב ברוז' ליאור רפאלוב ובלם גנט רמי גרשון.

רפאלוב התווסף לרשימה של חזן ברגע שהאחרון ראה שהקשר חזר לשחק באופן סדיר ושב לגלות יכולת טובה, ואילו בגזרה של גרשון דאג המאמן הזמני לשלוח את מנהל הנבחרת לברר את מצבו של הבלם שנעדר חודשים ארוכים בשל פציעה. מי שעוד ישב חזק במחשבות של חזן היו קני סייף ואלמוג כהן, כאשר היכולת והדקות שלהם בבלגיה ובבונדסליגה הובילה את הקשר/חלוץ לזימון בכורה ואת הקשר האחורי לשוב למדים הלאומיים אחרי למעלה משנה. גוטמן לא ספר את כהן וסייף, אבל חזן ראה בהם כוח חשוב לסגל הנבחרת בכושרם הנוכחי. 


גאה להיות בנבחרת. חזן (gettyimages)

שני שמות נוספים בתכניות של המאמן הזמני היו עומר אצילי ומאור מליקסון, אבל שניהם נפצעו לאחרונה. "אם הם היו כשירים הם היו בנבחרת", אמר אדם שמכיר את חזן היטב והוסיף: "אלון מאוד מאמין בכישרון וביכולת של שניהם, אבל בגלל הפציעות הם בחוץ". מי שכמו אצילי החמיץ זימון בכורה, אבל מסיבה אחרת, הוא הכוכב העולה ושותפו לבית"ר ירושלים, דוד קלטינס. הקשר הישראלי/הולנדי שמציג יכולת מצוינת בבירה, משתייך לנבחרת הצעירה לה מצפה משחק רשמי באותו זמן.

עם פרסום הסגל גילינו שכמה שחקנים שהיו באנקרים אצל גוטמן, מצאו עצמו בחוץ. מדובר בעומר דמארי, ביברס נאתכו, שרן ייני וטל בן חיים הבלם. כאן חזן הפתיע ולא דפק חשבון. העובדה שהארבעה שהיו במשך תקופה ארוכה ברגים חשובים בנבחרת לא שיחקו בתקופה האחרונה, הובילה את חזן להחליט שעם כל הכבוד להם, כרגע, במשחק הספציפי בקרואטיה, הם בחוץ מבחינתו. יחד עם זאת, בהתאחדות מעידים שמנהל הנבחרת, ישראל סטויצ'ינסקי, דאג בהנחייתו של חזן להתקשר ולכבד את הליגיונרים בשיחת טלפון כדי שיידעו לפני כולם שהפעם הם לא מוזמנים.

וכעת לפסטיבל. אם יש משהו שחזן לא יכול היה לברוח ממנו, זה הקרקס שנוצר כל פעם מחדש סביב יוסי בניון. חזן החליט לזמן את קפטן מכבי חיפה בשל כושרו ובנבחרת הודפים את הביקורת נגד הזימון. "מבקרים את אלון על בניון? שיגידו מי בעמדה שלו היה יכול היום להיות במקומו בנבחרת", אמר גורם בהתאחדות והוסיף: "אומרים את השם של ורמוט, אבל התקשורת קטלה אותו מלמעלה עד למטה. על מה לזמן אותו? על שני משחקים טובים במכבי חיפה?".

"תמיד ימצאו מה להגיד, אבל בניון נמצא בכושר טוב והוא לא זומן בגלל הקשקושים של שבירת שיא הופעות, או בגלל שאלון רוצה תפקיד בחיפה. אלה שטויות", המשיך אותו גורם. "שכל אלו שמעבירים ביקורת על הזימון של בניון בגלל הגיל שלו ומציעים לקדם מישהו צעיר – שיחשבו מי בעמדה הזו צריך להיות במקומו בזמן הזה ובמשחק הספציפי הזה. אומרים שבניון מבוגר? אז למה לא מבקרים את הזימון של ברדה שהם באותו הגיל? למה לא לשים חלוץ צעיר במקום ברדה? אלון ידע שיעשו סיפור מבניון, אבל הוא קיבל לבד את ההחלטה כי הוא רואה לנכון שבמשחק הזה יוסי בכושרו צריך וראוי להיות בנבחרת". 

"אלון ידע שיעשו מהזימון הזה סיפור" (דני מרון)

אז חזן שלם במאת האחוזים עם זימונו של בניון, אבל אם יש משהו שאולי גם הוא מהרהר ומערער עליו מעט זו סוגיית השוערים. בוריס קליימן, דודו גורש ואריאל הרוש זומנו כאשר השניים הראשונים נמצאים בכושר נהדר. לעומת זאת, שוער הפועל ת"א לא מרשים. יש שתהו למה שוערה של סכנין, מחמוד קנדיל, לא זומן במקום הרוש. התשובה? קצת מגומגמת. מאמן השוערים, גיורא אנטמן, אמנם מעריך מאוד את קנדיל, אך בסופו של דבר, אחרי התייעצות בין אנטמן לחזן, הוחלט שהרוש יהיה בנבחרת. "קנדיל בכושר טוב ויכול להיות שבאמת היה לו מקום הפעם בנבחרת, אבל אחרי התייעצויות הוחלט לתת להרוש להישאר בסגל", אמרו גורמים בנבחרת. אז בזימונים של חזן יש פנים חדשות כמו קני סייף ובן ביטון, קאמבקים כמו של יוסי בניון ואלמוג כהן, וגם חלק שמצאו עצמם בחוץ אחרי שהיה נדמה שחולצת הנבחרת כבר נדבקה לגופם. 

חזן סיכם את המצב בו נמצא ואמר למקרוביו: "שלא ישכחו שאני באתי לשרת את הנבחרת כמאמן למשחק אחד ביום רביעי הבא. אני אעשה את הכל כדי לא להפריע לשחקנים לשחק כדורגל. יהיה לי אימון וחצי בנבחרת ואז משחק. לא באתי לפגוע באף אחד בכדורגל הישראלי, יכולים לכתוב עליי מהבוקר עד הערב על הזימונים, אני תמיד אמיתי עם עצמי ולא עושה דברים ממניע אישי ואני שלם עם עצמי".

עוד באותו נושא: אלון חזן

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי