Sport1 Banner

לא נורא: ישראל נכנעה 2:0 בקרואטיה תחת חזן

אפשר להרים את הראש
אפשר להרים את הראש | צילום: אודי ציטיאט

בזמן שוועדת האיתור בוחנת מועמדים לאימון, פרישיץ' וברוזוביץ' הנחילו הפסד נוסף

(גודל טקסט)

אלון חזן הצטרף לאלי אוחנה כמאמן שאימן את נבחרת ישראל פעם אחת בלבד, אולם בניגוד לכוכב בית"ר ירושלים לשעבר, חזן סיים את הקדנציה שלו עם הפסד בודד, 2:0 לקרואטיה.

 

יכול לחייך. חזן (אודי ציטיאט)

 

יחד עם זאת, יש לציין כי תחת חזן הנבחרת נראתה לא רע בכלל מול היריבה החזקה, הגיעה להזדמנויות ובהחלט הייתה ראויה ליותר. המאמן עלה ב-3:3:4 ללא שום כוונה להתגונן, ואמנם נענש כבר בדקה הרביעית משער של איבן פרישיץ', אולם הכחולים נראו טוב, הגיעו פעמים רבות לרחבה ודווקא איתן טיבי מצא את עצמו שלוש פעמים בתוך רחבת החמש וכמעט כבש. הקרואטים, שהיו רחוקים מלהרשים, כבשו את השני בדקה ה-34 מרגליו של ברוזוביץ', ולא נראה היה שהם התאמצו יותר מדי להגדיל את התוצאה.

 

 

טיבי היה קרוב לכבוש שלוש פעמים (אודי ציטיאט)

 

לפני המשחק מרבית ההתעסקות הייתה סביב יוסי בניון והזימון המחודש שלו, אך שיאן ההופעות בכלל לא פתח ועלה כמחליף רק בדקה ה-77. בוריס קליימן ובן ביטון ערכו את הופעת הבכורה שלהם ב-11 הפותחים, קני סייף הצטרף אליהם כשנכנס כמחליף בדקה ה-67. אלמוג כהן, ששב למדים הלאומיים אחרי ארבע שנים נכנס במחצית והפגין יכולת טובה.

 

הופעת בכורה. ביטון (אודי ציטיאט)

 

ההתעסקות הלאומית תופנה כעת, באופן טבעי למדי, בבחירת המחליף לאלי גוטמן מאחורי הקווים. אלמלא חזן היה מודיע כי הוא לא מעוניין בתפקיד, הוא בהחלט היה מועמד ראוי. המאמן הבא צפוי לאמן כבר במשחק הידידות מול קולומביה בעוד כחודשיים בארה"ב, אם המשחק אכן יתקיים.

 

מן העבר השני, לקרואטים יש הרבה סיבות לדאגה לקראת היורו. הנבחרת שלהם הפגינה משחק חלש מול יריבה שהיא אינה מאריות היבשת בלשון המעטה. צפויים להם עוד שני משחקים לפני הטורניר הגדול של הקיץ, הראשון כבר ב-26.3 בהונגריה. לאחר מכן תארח הנבחרת של אנטה צ'אצ'יץ' את איראן לניסוי כלים אחרון לפני שתפתח את היורו במשחק לא קל נגד טורקיה בפארק דה פרינס בפאריס.

 

שתי הנבחרות לפני המשחק (gettyimages)

 

הנבחרות והקהל עמדו דקת דומיה לפני תחילת המשחק לזכר הנספים בפיגועים בבריסל. 

הרכבים

ישראל: בוריס קליימן; בן ביטון (שיר צדק/46), רמי גרשון, איתן טיבי, טאלב טוואטחה (קני סייף/67); ניר ביטון, רועי קהת (בירם כיאל/83), מאור בוזגלו (אלמוג כהן/46); מונאס דאבור, תומר חמד (אליניב ברדה/77), טל בן חיים (יוסי בניון/77).

 

קרואטיה: דניאל סובאשיץ' (דנייל סובאשיץ'/46); דומאגוי וידה, ודראן צ'ורלוקה, דיאן לוברן; דריו סרנה (שימה ורסלקיו/44), מרצלו ברוזוביץ', לוקה מודריץ' (דומאגוי אנטוליץ'/69), מילאן באדלי (אלן חלילוביץ'/52), איבן פרישיץ'; ניקולה קאליניץ' (מתיאו קובאצ'יץ'/57) (גורדון שילדנפלד/46), מריו מנדז'וקיץ'.

 

מהלך המשחק

 

דקה 3

איזו הזדמנות לנבחרת! בוזגלו הרים כדור חופשי מצד ימין, הכדור הגיע לביטון שמתוך רחבת החמש המשיך לקורה. הכדור הגיע לטיבי, שבמרחק של ארבעה מטרים החטיא ממצב נוח.

דקה 5

0:1 לקרואטיה! המארחים עולים ליתרון מוקדם. ברוזוביץ' הגביה מצד שמאל אחרי קרן קצרה ופרישיץ' המשיך מהאוויר לרשת. שער יפה.


ברוזוביץ' ופרישיץ' שמחים (gettyimages)

דקה 8

דאבור בעט מרחוק, סובאשיץ' קלט ללא בעיה.

דקה 24

הזדמנות גדולה לישראל! בן חיים קיבל כדור נהדר בצד שמאל, העביר רוחב, סובאשיץ' זינק אך שמט ברשלנות. דאבור עט כמו חיית טרף על הכדור במרחק של שלושה מטרים מהשער אך נבלם על ידי שחקן הגנה, הכדור התגלגל לבוזגלו שניסה גם הוא לכבוש, אך נבלם לקרן.



איך זה לא נכנס? (אודי ציטיאט)

דקה 27

הזדמנות טובה לקרואטיה! גרשון הגיע ראשון לכדור רוחב מצד שמאל אך העיף אותו לכיוון השער, למזלו הרב הקורה מנעה 0:2. הכדור החוזר הגיע לשחקן קרואטי שהפציץ מחוץ לרחבה, אך הכדור שרק ליד הקורה.

דקה 34

0:2 לקרואטיה! איזו קלילות. מנדז'וקיץ' קיבל כדור טוב ברחבה ובעט לקורה, ברוזוביץ' עט על הריבאונד ומול שער חשוף הפציץ את הרשת.


שמחה גדולה. ברזוביץ' (gettyimages)

דקה 39

כמעט שער שלישי לקרואטיה! המארחים בעטו מספר פעמים לשער והכחולים לא הצליחו להרחיק, לבסוף הכדור הגיע למודריץ' שהפציץ מחוץ לרחבה – הכדור חלף סנטימטרים מהעמוד.

דקה 57

ניר ביטון הפציץ מחוץ לרחבה – הכדור הלך גבוה.


בעיטה מסוכנת. ביטון (אודי ציטיאט)

דקה 58

עוז הזדמנות לנבחרת: בן חיים הרים מצד ימין, רועי קהת נגח טוב אך השוער קלט.

דקה 70

אלמוג כהן הניף את הרגל ושחרר פצצה מ-20 מטרים – השוער הדף בקושי לקרן. הזדמנות טובה!

דקה 71

ההגנה הקרואטית התקשתה להתמודד עם הקרן, הכדור הגיע לטיבי שמתוך רחבת החמש ניסה לכבוש – הכדור שוב נהדף לקרן.

דקה 73

בעיטה חופשית לישראל, הכדור הגיע לרחבה ושוב ההגנה המקומית התקשתה להרחיק. שוב טיבי מצא את עצמו במצב מצוין בתוך רחבת החמש, אך הבעיטה שלו הייתה חלשה, לא מדויקת והתגלגלה ליד הקורה.

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי