Sport1 Banner

צפו בתקציר: ב"ש בגמר אחרי 5:6 בפנדלים על בני יהודה בתום דרמת ענק

שחקני הפועל באר שבע חוגגים
שחקני הפועל באר שבע חוגגים | דני מרון

באחד מהמשחקים הכי משוגעים בשנים האחרונות האדומים חגגו בסיום אחרי שמורי החמיץ את הפנדל המכריע. סגס וגולן הורחקו אצל הזהובים, ליואיץ' כפה הארכה דרמטית בדקה ה-98

(גודל טקסט)
דרמה כזאת לא ראינו שנים. וואו. תודה רבה לך כדורגל ישראלי. איזה חצי גמר משוגע קיבלנו הערב (רביעי) בין הפועל באר שבע לבני יהודה. אחרי 90 דקות חד צדדיות שהיו שייכות כל כולן לאדומים, הזהובים הצליחו להשיג 1:1 דרמטי בזכות פנדל מדויק עמוק עמוק בתוך תוספת הזמן, בדקה ה-98, וכפו הארכה. המשחק הגיע לדו קרב הכרעה של בעיטות עונשין מ-11 מטרים – בסיומן הקבוצה של יוסי אבוקסיס ניצחה 5:6 ועלתה לגמר הגביע.

מכבי פתח תקווה תחכה להפועל ב"ש בגמר, שייערך ב-13 ביולי בבלומפילד. לבני יהודה היה הרבה מזל היום. היא שיחקה עם עשרה שחקנים מהדקה ה-39 בעקבות הרחקה של תאמבי סגס, בהארכה הורחק לה גם שי גולן, אמיליוס זובאס היה ביום ענק ולקח אינספור הזמנויות להתקפת הדרומיים (שגם סיפקו החמצות רבות). אבל לבסוף, בפנדלים, ב"ש סיימה כשידה על העליונה.

זה לא היה משחק גדול של ב"ש, ממש לא, אך הוא היה די חד צדדי. בסופו של דבר הדרומיים הצליחו להעפיל ויכולים לחלום על גביע שני בלבד בתולדות המועדון, כשהאחרון היה לפני 23 שנה. מאמן ב"ש, יוסי אבוקסיס, הדיח את האקסית ומחזיקת הגביע הנוכחית, שנפרדה מהתואר אליו הוביל אותה אבוקסיס בעצמו – והוא מפנטז על גביע שני ברציפות.


שחקני הפועל ב"ש חוגגים (דני מרון)

בני יהודה, "קבוצת גביע טיפוסית", פנטזה על תואר שלישי בתוך ארבע שנים וזכייה שנייה ברציפות, אך העונה זה כבר לא יהיה שלה והיא נפרדה מהתואר "מחזיקת הגביע". אולי לאלישע לוי לא הולך בגביע, כשכזכור הפסיד בעבר כמאמן ב"ש 6:2 מול מכבי תל אביב בגמר ורשם עוד שלושה הפסדים נוספים במשחקי גמר כמאמן מכבי חיפה.

קיבלנו הכל בהתמודדות הזו. שני כרטיסים אדומים, פנדל שנפסל, פנדל שנשרק בצדק. זו הייתה דרמת ענק בסיומה של משחק סופר פיקנטי, שבסופו דן מורי החמיץ את הפנדל המכריע וקבע לנו התמודדות סופר מסקרנת בין ב"ש לפ"ת של הלוזונים.

ב"ש לקחה את היוזמה מהפתיחה, שלטה ותקפה, אך השוער אמיליוס זובאס סיפק הופעה נפלאה בין הקורות. בדקה ה-21 תומר יוספי היה חייב להבקיע ממצב של 100%, אז בעט לקורה. ואז, התפנית הגיעה בדקה ה-39 כשתאמבי סגס הורחק והותיר את בני יהודה בעשרה שחקנים. הקשר ביצע תיקול חריף על בן שהר, קיבל כרטיס צהוב, אך לאחר התערבות של מערכת ה-VAR השופט יגאל פריד שינה את החלטתו ושלף לעברו כרטיס אדום מוצדק. האדומים לא הצליחו לנצל את היתרון המספרי עד לסיום המחצית ושתי הקבוצות ירדו להפסקה בתיקו מאופס.


שחקני בני יהודה מאוכזבים (דני מרון)

 
 
גם בחצי השני ב"ש המשיכה לשלוט וחיפשה את היתרון, אך סיפקה יכולת לא מספיק טובה גם מול עשרה שחקני בני יהודה והמשיכה לרשום החמצות גדולות. הדרמה השנייה במשחק הגיעה בדקה ה-60, כשהשופט יגאל פריד שרק לפנדל לזכות בני יהודה אחרי ספק הכשלה של לואי טאהא על מתן בלטקסה, אך ביטל אותו בצדק אחרי צפייה במערכת ה-VAR. אגב, אבוקסיס דיבר אל השופט בתקיפות בעת צפייתו באירוע ואמר לו בין השאר: "לא היה פנדל, לא צריך VAR בשביל זה. חבל שלא תשפוט חודש".
 
 
ואז, אחרי אינספור החמצות, בדקה ה-68 ב"ש סוף סוף פרצה את החומה של בני יהודה ועלתה ל-0:1. אלטון אקולטסה הגביה כדור מהאגף השמאלי, ז'וסוואה עצר עם החזה ובעט מהאוויר כדור חד, חזק ויוצא מן הכלל מ-17 מטרים אל הפינה השמאלית של זובאס. לקראת הסיום הייתה הפקרות הגנתית בבני יהודה, ששלחה את כולם קדימה, והאדומים רשמו עוד מספר החמצות מזעזעות.


שחקני ב"ש חוגגים (דני מרון)

 
 
זה עלה להם ביוקר. למרות המשחק החד צדדי, נגיעת יד של טאהא ברחבה בדקה ה-98 (!) הביאה לפנדל סופר דרמטי, אותו כבש מתיאה ליואיץ' וכפה הארכה. בהארכה חשבתם שהדרמה תיגמר? ממש לא. ראשית כל, סילבה קאני בן ה-19, שנכנס בבני יהודה בתוספת הזמן לפני ההארכה, הוחלף עם פתיחתה של ההארכה ואלישע התנצל בפניו. 
 
 
בדקה ה-107 בני יהודה כבר נותרה בתשעה שחקנים כשגם שי גולן הורחק אחרי שספג כרטיס צהוב שני. הזהובים הצליחו לשרוד גם את זה והגיעו לפנדלים, אך בבעיטות ההכרעה המזל כבר נגמר להם ומשם הסוף כבר ידוע – 5:6 בפנדלים לזכות ב"ש, שיכולה לנשום לרווחה ולחלום על תואר.


שחקני הפועל ב"ש חוגגים (דני מרון)


שחקני בני יהודה מאוכזבים (דני מרון)

 


יוסי אבוקסיס (דני מרון)


אלישע לוי (דני מרון)


ברק אברמוב ביציע (דני מרון)

הרכבים
הפועל ב"ש: אוהד לויטה; בן ביטון, לואי טאהא, מיגל ויטור, שון גולדברג (אורן ביטון, 56);, דויד סימאו, מרואן קבהא (קייס גאנם, 103), ז'וסוואה, תומר יוספי (אנתוני וארן, 56), אלטון אקולטסה; בן שהר.

בני יהודה: אמיליוס זובאס; אבישי כהן (סילבה קאני, 90+3, דור אלו 90), אליסון דוס סנטוס, דן מורי, מתן בלטקסה, אמיר רוסתום (שי גולן, 46); תאמבי סגס, שי מזור (אריאל לזמי, 73), מתיאה ליואיץ'; רועי בן שמעון (עמית זנטי, 58), דור ג'אן (מוחמד גדיר, 46).


רועי בן שמעון ודן מורי מתחממים (דני מרון)


בן שהר בחימום (דני מרון)


שחקני בני יהודה בחימום (דני מרון)


לואי טאהא ושחקני הפועל ב"ש בחימום (דני מרון)

מהלך המשחק
הפועל ב"ש ניסתה לקחת את היוזמה בפתיחה בעוד בני יהודה ניסתה את כוחה בעיקר  בהתקפות מתפרצות. בדקה ה-10 הגיע המצב הראשון, כשז'וסוואה הגביה כדור קרן שננגחה על ידי מרואן קבהא, אך אמיליוס זובאס הדף לקרן נוספת. הפורטוגלי שוב ניגש להגביה, מיגל ויטור הגיע למצב נגיחה טוב אפילו יותר ממרכז הרחבה, אך למזלה של הקבוצה משכונת התקווה הכדור הלך למרכז השער וזובאס קלט.


ז'וסוואה ומרואן קבהא רודפים אחרי שי מזור (דני מרון)

בדקה ה-15 ב"ש, שפתחה טוב יותר, הגיעה למצב נוסף. בן שהר השתחרר ובעט כדור חזק מ-20 מטרים לעבר שערו של זובאס, שהדף. שש דקות לאחר מכן הגיע האיום הראשון של בני יהודה, כשמתיאה ליואיץ' בעט כדור ממרחק עם רגל שמאל הנפלאה שלו, אך אוהד לויטה קלט בקלות.


תאמבי סגס (דני מרון)

בדקה ה-22 ב"ש הייתה חייבת לעלות ל-0:1, אך פספסה בגדול. אלטון אקולטסה ביצע פעולה גדולה באגף השמאלי, חלף על פני אליסון דוס סנטוס והעביר כדור רוחב שטוח לתומר יוספי. הקשר הצעיר היה חופשי ברחבה ובמצב של אחד על אחד מול זובאס, אך הבעיטה שלו פגעה בקורה בלבד.


מתיאה ליואיץ' (דני מרון)

בדקה ה-39 בני יהודה ספגה קשה ונותרה בעשרה שחקנים כשתאמבי סגס הורחק. הקשר תיקל בחריפות את בן שהר וקיבל כרטיס צהוב יגאל פריד, אך שופטי ה-VAR קראו את השופט לבדיקה, והוא החליט לבטל את הצהוב ולהוציא אדום ישיר ומוצדק שבוודאי יקשה מאוד על הזהובים את המשך המשחק.


תאמבי סגס מתקל את בן שהר (דני מרון)


יגאל פריד הולך לצפות ב-VAR (דני מרון)


יגאל פריד צופה במערכת ה-VAR (דני מרון)


יגאל פריד שולף כרטיס אדום לתאמבי סגס (דני מרון)

עם פתיחת המחצית השנייה אלישע ביצע שני חילופים כתגובה להרחקת סגס ועיבה את הקישור כשהכניס את שי גולן על חשבון אמיר רוסתום ומוחמד גדיר במקום דור ג'אן. דקה אחת בתוך החצי קרן נפלאה של ז'וסוואה מצאה את ראשו של קבהא שנגח היטב, אך זובאס הדף.


תומר יוספי שומר על מתן בלטקסה (דני מרון)

בדקה ה-55 בן שהר סיפק החמצה ענקית שממש לא מאפיינת אותו. כדור רוחב נפלא של בן ביטון מהאגף הימני מצא את החלוץ בתוך תיבת החמש, אך הוא סיים בצורה לא טובה ופספס את המסגרת.


בן ביטון שומר על מתיאה ליואיץ' (דני מרון)

אירוע דרמטי התרחש בדקה ה-60 של המשחק. מתן בלטקסה נשלח בכדור עומק אל תוך רחבת ב"ש וספק הוכשל על ידי לואי טאהא. השופט יגאל פריד שרק לפנדל לזכות הקבוצה משכונת התקווה, אך ניגש למערכת ה-VAR וביטל בצדק את כדור העונשין כיוון שהבלם פגש את הכדור ולא ביצע עבירה על המגן השמאלי של הזהובים.


מתן בלטקסה שומר על ז'וסוואה (דני מרון)

החמצה גדולה נוספת של ב"ש נרשמה בדקה ה-66, כשאורן ביטון המחליף העביר כדור רוחב מהאגף השמאלי לעבר מחליף אחר, אנתוני וארן, שהיה חופשי לחלוטין והיה חייב לכבוש מקרוב, אבל בעט רע אל מחוץ למסגרת.


מרואן קבהא (דני מרון)

ואז, בדקה ה-68, אחרי אינספור החמצות, הפועל ב"ש סוף סוף הצליחה לעלות ל-0:1. אלטון אקולטסה הגביה כדור מהאגף השמאלי, ז'וסוואה עצר על החזה ובעט מ-17 מטרים כדור חד וחזק אל הפינה השמאלית של זובאס ולרשת. שער נהדר לפורטוגלי, שהוא ללא ספק השחקן הטוב ביותר על המגרש בהתמודדות הזו.


ז'וסוואה חוגג (דני מרון)


ז'וסוואה חוגג עם מיגל ויטור (דני מרון)


ז'וסוואה חוגג עם אבוקסיס (דני מרון)


ז'וסוואה חוגג עם אבוקסיס (דני מרון)

בדקה ה-79 מוחמד גדיר כמעט הבקיע במספרת, אך אוהד לויטה בקצות האצבעות סיפק הצלה נפלאה. לקראת הסוף הזהובים ניסו ללחוץ למרות החיסרון המספרי והגיעו מספר פעמים לרחבה של לויטה, אך התקשו לייצר מצבים מסוכנים של ממש. ב"ש לא ניצלה הפקרות הגנתית ורשמה מספר החמצות מטורפות לקראת סיום 90 הדקות, ואז היא שילמה ביוקר.


לואי טאהא במאבק אווירי (דני מרון)

ואז הגיע הדרמה האמיתית של המשחק: פריד הוסיף שש דקות תוספת זמן לסיום המשחק. עמוק בדקה ה-96 לואי טאהא נגע בידו ברחבה, השופט שרק לפנדל ומתיאה ליואיץ' כבש שער סופר דרמטי וקבע 1:1. בכך, הסרבי כפה הארכה למרות 90 דקות שהיו חד צדדיות ושייכות כל כולן לב"ש.


טאהא בהלם אחרי השריקה לפנדל (דני מרון)


מתיאה ליואיץ' חוגג עם סילבה קאני (דני מרון)


מתיאה ליואיץ' חוגג עם סילבה קאני (דני מרון)


מתיאה ליואיץ' חוגג עם סילבה קאני (דני מרון)


שחקני הפועל ב"ש מאוכזבים (דני מרון)


שחקני הפועל ב"ש מאוכזבים (דני מרון)

הארכה
שש דקות בתוך ההארכה, אנתוני וארן רשם החמצת ענק שלישית במשחק מאז נכנס כמחליף. שוב אורן ביטון מסר לו כדור נפלא, אך החלוץ לא פגש טוב את הכדור ופספס בגדול. בדקה ה-107 שי גולן קיבל כרטיס צהוב שני והותיר את בני יהודה בתשעה שחקנים.


שי גולן יורד מהמגרש אחרי ההרחקה (דני מרון)

כשהיא ביתרון של שני שחקנים על כר הדשא, בדקה ה-114 ב"ש כמעט עלתה ל-1:2, אך זובאס המשיך את המשחק הנפלא שלו וסיפק הצלה גדולה לבעיטה של קייס גאנם מתוך הרחבה ו-120 הדקות נגמרו ללא הכרעה.


שי מזור שומר על ז'וסוואה (דני מרון)

פנדלים

הפועל ב"ש, בעיטה ראשונה: דויד סימאו בעט כדור חזק לחיבורים, 0:1 לב"ש

בני יהודה, בעיטה ראשונה: ליואיץ' בעט חזק למרכז השער, 1:1

הפועל ב"ש, בעיטה שנייה: אורן ביטון עם בעיטה פנטסטית לחיבורים השמאליים, 1:2 לב"ש

בני יהודה, בעיטה שנייה: אריאל לזמי בעט כדור מדויק ושטוח ימינה, 2:2

הפועל ב"ש, בעיטה שלישית: רמזי ספורי עם כדור גבוה למרכז, 2:3 לב"ש

בני יהודה, בעיטה שלישית: מוחמד גדיר בעט כדור לפינה הימנית, אוהד לויטה נגע, אך לא הצליח להדוף. 3:3

הפועל ב"ש, בעיטה רביעית: נאור סבג עם פנדל חד וחזק ימינה, 3:4 לב"ש

בני יהודה, בעיטה רביעית: עמית זנטי בעט כדור חזק ימינה ולרשת. 4:4

הפועל ב"ש, בעיטה חמישית: ז'וסוואה עם פנדל מתחכם לפינה השמאלית ולרשת, 4:5 לב"ש

בני יהודה, בעיטה חמישית: דור אלו ניגש עם כל הלחץ עליו ובעט מדויק שמאלה ולרשת, 5:5

הפועל ב"ש, בעיטה שישית: מיגל ויטור בעט גבוה, הכדור פגע במשקוף ונכנס פנימה. 5:6 לב"ש

בני יהודה, בעיטה שישית: דן מורי ניגש לבעוט ובעט ברשלנות אל מעל המשקוף. הפועל ב"ש בגמר הגביע
עוד באותו נושא: חצי גמר הגביע

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי