Sport1 Banner

כשמראדונה ומוחמד סלאח מופיעים: היום הדרמטי בגביע המדינה

הפועל כאוכב
הפועל כאוכב | האתר הרשמי

השחקנים עם השם המחייב מבני מוסמוס הביאו לסנסציה מול לוד, עידן סרור ועמאשה על תקן סינדרלות ובני ממב"ע כבר מכוונת קדימה: "רוצים לארח את בית"ר ירושלים". סיכום שכל אוהד כדורגל ישראלי חייב לקרוא

(גודל טקסט)
סיבוב ז' של גביע המדינה שהחל אתמול (שלישי) ייזכר כאחד הימים הדרמטיים והמרתקים ביותר בכדורגל הישראלי מאז ומעולם, לאחר שש קבוצות מליגות נמוכות יותר הצליחו לגבור על יריבות בכירות מהן. הסינדרלות אגב, יידעו מול מי ישחקו בשלב הבא כבר ביום ראשון ה-24 בדצמבר (17:00), אז תתקיים הגרלת סיבוב ח' של גביע המדינה, בו יקחו חלק גם קבוצות מליגת העל.


זה התחיל בהפועל כאוכב שאומנם מדורגת במקום הראשון בליגה ב' מחוז צפון א', אבל בכל זאת אף אחד לא ציפה כי תדיח במשחק חוץ את הפועל בית שאן ועוד בתבוסה 0:3. כאוכב עם המאמן סלאח נמארנה בנויה על חלק התקפי נהדר עם נביל עלי, עלי חביבאללה מאחי נצרת ובעיקר אסעד עמאשה שהוא אחיו של ויאם עמאשה. במועדון כבר חולמים רחוק ועמאשה מפנטז על קרב באצטדיון הביתי בכאוכב מול מכבי חיפה.



בשלב הקודם בגביע המדינה עמאשה גם כבש צמד ואז עזר לבני ממב"ע מליגה ב' לעלות שלב על חשבונה של אסי גלבוע. מי שחשב שממב"ע ללא עמאשה תיעצר אז הקבוצה המאוחדת חוללה סנסציה גם בסיבוב ז' כאשר גברה במשחק חוץ על בית"ר נורדיה בתוצאה 3:2. בני ממב"ע למעשה מייצגת ארבעה יישובים ברמת הגולן – מג'דל שמס, בוקעתא, מסעדה ועין קנייא.


כאוכב חוגגת
כאוכב חוגגת. כמה רחוק אפשר להגיע? (הפועל כאוכב)


מי שהקים את הקבוצה הוא ווג'די אלקיש לפני שלוש שנים ועד היום משמש אלקיש כמאמן שחקן. בקבוצה גם משחק אחד השוערים הוותיקים בכל הליגות והוא אייל וקראט בן ה-45. בממב"ע החליטו לצאת לבירה כבר בשעות הבוקר והיו במהלך כל היום בבית מלון משם המשיכו וסיימו באחת ההפתעות הגדולות. אלקיש אמר בסיום: " מדובר ברגע היסטורי עבור המועדון שלנו. עצם העובדה שהגענו לאצטדיון כמו טדי אז ההרגשה הייתה שעשינו את זה. אני גאה בשחקנים שלי והחלום לקבל את בית"ר ירושלים ולארח אותה במג'דל שמס בשלב הבא".


עוד הפתעה גדולה הייתה כאשר הפועל שפרעם, שעד לפני חודש ימים כמעט והודיעה על הפסקת פעילות בשל בעיות כלכליות, התעשתה והצליחה להציג מהפך מרשים כאשר פיגרה כבר 0:1 אבל אז אחמד דיאב ועבד מורגאן ביצעו מהפך תחת המאמן איברהים אבו רקייק.


גם בית"ר כפר סבא רשמה ניצחון ענק כאשר ניצחה את בית"ר תל אביב רמלה 2:1. כפר סבא, שתחת המאמן נועם שוהם נחשבת ללהיט החם של ליגה א' במחזורים האחרונים, עשתה סנסציה בזכות צמד שערים של עידן סרור, שאמר לאחר הניצחון: "זה מביא שמחה גדולה. אנחנו מוכיחים את עצמנו כקבוצה איכותית ומכוונים הכי גבוה שאפשר".


הולכים לעמוד בפינה ולהתבייש

— בית"ר נורדיה ירושלים (@BetarNordia) December 19, 2017

מוליכת ליגה א' מחוז דרום, סקציה נס ציונה, עדיין לא הפסידה העונה וגם בגביע המדינה לא התקשתה מול מכבי הרצליה והביסה אותה בתוצאה 0:3. נס ציונה שמודרכת על ידי המאמן עופר טסלפפה, שעלה לליגה הלאומית לפני מספר שנים עם הפועל קטמון, בנה סגל איכותי שכולל שחקנים כמו אופיר חמו ויוסי אסייג, שעלה רק בעונה שעברה לליגה הלאומית עם הפועל מרמורק.


ה-הפתעה של סיבוב ז' שייכת בכל מקרה למוליכת ליגה ג' מחוז יזרעאל, בני מוסמוס, שהדיחה את בני לוד מהליגה הלאומית לאחר פנדלים. בתחילת העונה הצהירו במוסמוס כי בכוונתם לעלות לליגה ב' והביאו את המאמן נאסים אגברייה. אגברייה בעצמו היה שחקן בליגת העל בקבוצה המיתולוגית של הפועל טייבה, וכעת בנה קבוצה שמוליכה את הליגה עם מאה אחוזי ההצלחה. בין השחקנים המוכרים משחקים בה רן גוזלן עם עבר בליגה א' וגם דיבי מראדונה, שכבר עלה עם רובי שפירא לליגה ב' וליגה א', כל זאת בלי להזכיר וגם מוחמד סלאח שנחשב לכוכב הגדול של מוסמוס.


סלאח ומחמוד אגברייה כבשו למוסמוס ב-120 דקות ולאחר מכן היה זה השוער אחמד עודה שהצליח לעצור שני פנדלים של שחקני לוד וגרם למאמנם סלימן אזברגה לעזוב את האצטדיון לאחר שניות ספורות. המאמן המנצח אמר בסיום: "תמיד הייתה לי אמונה והעברתי את זה לשחקנים. אמרתי להם בהתחלה שאמונה מביאה רצון ורצון מביא ניסים ונפלאות, הגיע לנו לעלות לשלב הבא". לגבי היריבה המועדפת בשלב הבא הדעות חלוקות, אך רוב השחקנים חושקים באירוח של הפועל תל אביב במגרש הביתי – אצטדיון השלום באום אל פאחם.


שחקני בני לוד
שחקני בני לוד. אחראים לסנסציה הגדולה של הסיבוב (בני לוד)
עוד באותו נושא: גביע המדינה, ליגות נמוכות

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי