Sport1 Banner

הטובה מ-5: ארבעת הגמרים שעברו בין מכבי ת"א לחיפה

מה יקרה הפעם?
מה יקרה הפעם? |

המאזן ההיסטורי, המפגשים ביניהן וגם הדרך להנפה. אז מה מחכה לנו בטדי?

(גודל טקסט)

מכבי חיפה ומכבי תל אביב נפגשו ארבע פעמים בעבר במעמד גמר גביע המדינה, כל קבוצה זכתה פעמיים. במאזן ההיסטורי הצהובים מוליכים את הדירוג עם 23 הנפות, 17 מתוכן התרחשו אחרי קום המדינה. הירוקים הגיעו 15 פעמים למאבק הישיר על התואר, רק בחמש מתוכן לא יצאו בידיים ריקות.

זה מה שקרה בארבע הפעמים הקודמות בהן מכבי תל אביב ומכבי חיפה התמודדו ראש בראש בגמר גביע המדינה: 

עונת 1961/2 

מכבי חיפה זכתה בגביע לראשונה בתולדותיה בהופעתה השניה בגמר, לאחר שב-1942 יצאה מהמפגש עם בית"ר תל אביב עם 12 כדורים ברשת (12:1). הפעם המפגש הראשון הסתיים ב-0:0, לפני שבמשחק החוזר ניצחו הירוקים 2:5 וחגגו הנפת בכורה. 

עונת 1986/7 

שלמה שרף הגיע עם הירוקים לגמר ובסיום 120 דקות סוערות התוצאה הייתה 3:3. בדוק-קרב הפנדלים כבר הייתה רגלם של הצהובים על העליונה בדרך ל-3:4. 

עונת 1992/3 

שנתיים אחרי שניצחה בגמר את הפועל פתח תקוה ושנה אחרי שמכבי תל אביב הפסידה לקבוצה שהביאה את התואר האחרון לאם המושבות, מכבי חיפה ניצחה 0:1 את הצהובים והניפה את הגביע השני ברצף של ארבע זכיות בתוך שמונה שנים. 

עונת 2001/2 

המאמן הזמני ניר לוין הגיע לגמר גביע המדינה מול הירוקים של אברהם גרנט. 42 אלף צופים באיצטדיון רמת גן קיבלו 0:0 מורט עצבים והשופט דני קורן שלח את המשחק לדו-קרב מהנקודה הלבנה. הצהובים ניצחו 4:5 בפנדלים והניפו את הגביע בפעם ה-21 בתולדותיהם.


בניון וזהבי, ייפגשו שוב בטדי (ערן לוף)

עוד באותו נושא: גמר גביע המדינה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי