Sport1 Banner

דמעות ודממה: באר שבע רוצה לכפר על 1984

בוזגלו האב חוגג גביע היסטורי עם לוד
בוזגלו האב חוגג גביע היסטורי עם לוד | צילום: נתן בץ, ארכיון ההתאחדות לכדורגל

האדומים היו בטוחים שהם בדרך לגביע ראשון, אבל ללוד היו תוכניות אחרות

(גודל טקסט)

בהפועל באר שבע היו בטוחים שהגביע של עונת 1983/84 רשום על שמם. שמונה שנים לאחר שזכתה באליפות שנייה, החבורה מבירת הנגב רצתה לזכות גם בתואר השני בחשיבותו כאשר פגשה בגמר את הפועל לוד.

 

בהרכב של הקבוצה, שהודרכה על ידי הקפטן של עונת האליפות אליהו עופר, פתחו ארבעה שחקנים שזכו כבר באליפות: אורי בנימין, רפי אליהו, עובדיה צבי ושלום אביטן, כשלצדם צמד הבלמים אפרים דוידי ושלמה אילוז. מנגד, היריבה הציגה את האחים בנודיס (יעקב, יצחק ואורי), יעקב בוזגלו (אביו של מאור), יעקב הלל (שהפך לקבלן תארים) והמאמן המוכשר, דרור קשטן, שזכה שנתיים לפני כן באליפות עם הפועל כפר סבא.

 

 

הקבוצה הדרומית הגיעה לגמר כפייבוריטית והתחושה הייתה שההופעה בגמר היא לפרוטוקול בלבד, אבל ליריבה היו תוכניות אחרות. לאחר 120 דקות ללא שערים, הקבוצות ניגשו לדו-קרב של בעיטות עונשין וחוסר דיוק של שחקני באר שבע סידר ללוד את התואר היחיד בתולדות הקבוצה הצנועה ממרכז הארץ.

 

"נתנו בחצי הגמר הצגה מול מכבי נתניה בבלומפילד וכל העיתונים נתנו לי ציון 9 שהיה נדיר מאוד בזמנו", אמר הבלם אפרים דוידי, "הגענו נפוחים לגמר מול הפועל לוד ושילמנו על כך. שלום אביטן הדליק אותם ואמר 'מי אלו לוד? הם יכולים להביא רק מונית של אוהדים לגמר'.  לא התכוננו לפנדלים כי חשבנו שננצח ב-90 דקות".

 

"כל השחקנים היו בסוף על סף דמעות"

הזלזול של ב"ש בא לידי ביטוי בהתמודדות עצמה: "המשחק עצמו היה חלש מאוד. לא הופענו למשחק ולוד באו במוטיבציה גדולה מאוד. מריו זוכוביצקי, שהיה השוער שלנו והקפטן, היה בדרך כלל עוצר פנדלים באופן קבוע, אבל בגמר כל הפנדלים נכנסו. בסוף כל השחקנים היו על סף דמעות".

 

הקשר רפי אליהו, אחד השחקנים המרכזיים בזכייה בשתי האליפויות: "היינו פייבוריטים והפועל לוד הרדימו אותנו. אמרנו לעצמנו שניתן את הגול ולא הצלחנו להבקיע. אני החמצתי פנדל וגם הבן שלי החמיץ פנדל בגמר של 2003. עיר שלמה הייתה אחרינו והיינו המומים בסיום. הייתה דממה כל הדרך חזרה".

 

 

הפועל לוד 3 הפועל באר שבע 2 בפנדלים (0:0 בהארכה)

דו קרב הפנדלים

רפי אליהו – למשקוף והחוצה

יעקב בנודיס (השוער) – לחיבורים 0:1

אלברט קדוש – שמאלה לפינה ופנימה 1:1

יעקב בוזגלו – שמאלה לפינה ולרשת 1:2

הרצל פיטוסי – שמאלה והשוער הודף

אורי בנודיס-  ימינה ופנימה 1:3

שלום אביטן – פנימה 2:3

בני סמדג'ה – ימינה והחוצה

חיים בן שאנן – שמאלה והחוצה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי